Gå til innhold

Overgrodd tomt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å få orden på hagen. Til nå har jeg ryddet opp i et bed, men året etter begynte det å stikke bringebærgrener opp. Tror disse har spredd seg fra en slags bringebærhekk 4-5 meter unna. Den samme hekken spiser seg lengre og lengre innover plenen. Det gjør også andre busker som egentlig bare skal omringe tomta. 

Hvordan retter jeg opp i dette? Kan jeg klippe ned alle grenene som kommer opp av jorda og bare holde dem nede lenge nok, så slutter de å vokse seg utover plen og bed? 

Anonymkode: 91cf9...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge rota ikke fjernes så kommer de nok bare igjen og igjen.. Bringebærbusker sprer seg veldig, om du bare klipper dem ned så kan de faktisk komme tilbake sterkere og flere. Best å få dratt dem opp med rot!! Buskene og hekken som vokser seg innover kan du holde i sjakk ved å klippe det helt ned hvert år om våren og/eller på høsten :) Er det veldig tett så er det lurt å tynne ut litt, fjerne det som gror villt og gi plass.

Anonymkode: 715ad...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

På tunet mitt var det plutselig masse bringebærbusker og ringte til min nå kjære avdøde far joa han kunne fortelle at oldefar hadde plantet disse en gang i tiden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...