Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Lurte på om noen kjente til regelverket for beregning av uføretrygd? Jeg er blitt 50% sykemeldt, og det kan se ut til at jeg ikke vil komme tilbake i fullt arbeid. Det vil da altså på sikt kunne være snakk om en gradert uføretrygd (50%). Sykepengene beregnes vel utifra hva jeg hadde i inntekt før jeg ble syk, men vil det året jeg nå er delvis sykemeldt, inngå i beregningsgrunnlaget for uføretrygd? Saken er at jeg har gått opp litt i lønn, og det vil jo gi seg utslag på den 50%'en som jeg er i jobb. Noen som vet om det året jeg går delvis sykemeldt vil telle med i beregningsgrunnlaget for uføretrygd? Anonymkode: cbb4f...60d
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Egentlig er reglen til nav at de tar de tre beste av de fem siste årene før første sykemelding. Men ingen regel uten unntak, så det er litt vanskelig å svare på. De tar nemlig lønnen du hadde før du ble syk og regner om til dagens nivå før de bruker det som grunnlag, så om du har gått opp i lønn kan det godt hende det iberegnes det å omregne til dagens nivå. Anonymkode: b343c...2fe
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #3 Skrevet 29. april 2019 Husk at nav regner maks lønn som 6g. Det utgjør mye penger for de som tjener godt. Anonymkode: a5797...ad0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå