Gå til innhold

Skjeggkre i øret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lest i artikkel på nettavisen. Har fått helt panikk for å få disse dyrene i hus. En venn av datteren min har disse hjemme, mor har fortalt at de har gjort tiltak, men bestanden kan kun holdes nede og ikke fjernes. Kan hun få med seg disse dyrene i sekk/baggasje når henne overnatter? Hvilke tiltak kan jeg gjøre for å minske sannsynligheten for å få de i hus? 

Anonymkode: c57d6...5ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke panikken for disse. Land sydover ler av panikken hos oss. De gjør ingen skade på huset. Ikke så pent å se dem, men det er bare å gjøre som hos dine bekjente, gjøre tiltak for å holde bestanden nede. De fleste har nok disse krypene i hus, men de kommer ikke frem med mindre det er sprekk mellom gulv og vegg på bad for eksempel. Jeg har sett to stk hjemme. Så det var en sprekk i skjøten på gulvet så tettet denne og aldri sett de igjen

Anonymkode: 3d38d...542

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke panikken for disse. Land sydover ler av panikken hos oss. De gjør ingen skade på huset. Ikke så pent å se dem, men det er bare å gjøre som hos dine bekjente, gjøre tiltak for å holde bestanden nede. De fleste har nok disse krypene i hus, men de kommer ikke frem med mindre det er sprekk mellom gulv og vegg på bad for eksempel. Jeg har sett to stk hjemme. Så det var en sprekk i skjøten på gulvet så tettet denne og aldri sett de igjen

Anonymkode: 3d38d...542

Bor i en eldre enebolig, sprekker og hull overalt. Ville aldri hatt mulighet til å tette noe som helst da det ville vært på hver en planke i huset. Så finnes ingen lettvinte måter å gjøre det på. Er den psykiske påkjenningen jeg er redd for, har jobbet i mange år med insektsfobien min, gjelder ikke bare skjeggkre, men dette er eneste krypet du ikke får fjernet, får du det så har du det for alltid. Derfor jeg er mest redd for det.

Skrevet

Jeg er vokst opp i utlandet med slike dyr i huset.

Jeg har aldri hørt om at folk har fått dem i ørene!

De holder seg i gulvhøyde og er ikke interessert i oss.

Anonymkode: 195f6...e0a

Skrevet

Blir som at du har edderkopper i huset.

Anonymkode: 45274...0a3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er vokst opp i utlandet med slike dyr i huset.

Jeg har aldri hørt om at folk har fått dem i ørene!

De holder seg i gulvhøyde og er ikke interessert i oss.

Står på nettavisen at den kryper inn i øret.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg aldri opplevd. Har hatt dem overalt i huset i 5 år.

Anonymkode: 8a24e...99d

Skrevet

Å fy farsken...😳

Anonymkode: c824d...cda

Skrevet

De kommer til å spre seg i Norge som i alle andre land, neste generasjon kommer til å se på dem som fluer og edderkopper. De er ikke farlige, men de er litt overalt.

At de går inn i øret må være en myte på samme måte som at edderkopper går inn i munnen, det kommer du aldri til å merke noe til.

Anonymkode: 35364...b17

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tull!

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det står i nettavisen at det har skjedd én gang. 

Det er veldig usannsynlig at det skjer igjen. Mer sannsynlig at du får en edderkopp i håret eller en veps i glasset. 

Ikke tenk mer på det. 

Anonymkode: 35364...b17

Skrevet

Skjeggkre i øret?🤣

Hiv på deg en foliehatt, ditt paranoide vesen. Man vet man bor i verdens tryggeste land når man får fobi av et insekt. 

Anonymkode: 329a7...3b7

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bor i en eldre enebolig, sprekker og hull overalt. Ville aldri hatt mulighet til å tette noe som helst da det ville vært på hver en planke i huset. Så finnes ingen lettvinte måter å gjøre det på. Er den psykiske påkjenningen jeg er redd for, har jobbet i mange år med insektsfobien min, gjelder ikke bare skjeggkre, men dette er eneste krypet du ikke får fjernet, får du det så har du det for alltid. Derfor jeg er mest redd for det.

Da må du enten bli kvitt fobien eller bytte hus, da.

Anonymkode: 1fb1e...35c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruk ørepropper da.

Anonymkode: 1fb1e...35c

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lest i artikkel på nettavisen. Har fått helt panikk for å få disse dyrene i hus. En venn av datteren min har disse hjemme, mor har fortalt at de har gjort tiltak, men bestanden kan kun holdes nede og ikke fjernes. Kan hun få med seg disse dyrene i sekk/baggasje når henne overnatter? Hvilke tiltak kan jeg gjøre for å minske sannsynligheten for å få de i hus? 

Ja, datteren din kan få de med seg når hun overnatter. 

Anonymkode: 6b05e...35e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...