Gå til innhold

Til dere som har disse type EL-bilene: ionic, soul og focus


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en EL-bil som bil nr to. Vil bli brukt daglig, til og fra jobb, som er ca 7 bil tur/retur. Er dere fornøyde med den dere har? Hva er plyss, hva er minus? Går rekkevidden veldig ned på vintersid? Kan bli en del kø kjøring pga det snør her på østlandet og da krasjer alle...hehe..Ikke mulig å lade på jobb. 

Takker for svar på forhånd.

Anonymkode: 375f2...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dieselbil funker! 

Anonymkode: ff751...773

Skrevet

Du må ikke finne på å kjøpe Focus. Bare dritten iforhold til de andre. Nyeste generasjon Leaf, Soul og Ionic er topp elbiler 👍🏻 vi har Ionic og den brukes minst 30.000km i året. Brukes mye mer enn dieselbilen 😊

Rekkevidde vinterstid har sjelden vært under 190km og det holder i massevis for oss. 

Anonymkode: 2947f...b81

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dieselbil funker! 

Anonymkode: ff751...773

Ja, jeg vet det, vi har diselbil nå og skal ha det som hovedbil. Men tenker å ha en EL-bil da den er billigere i drift.

Hi

Anonymkode: 375f2...50e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må ikke finne på å kjøpe Focus. Bare dritten iforhold til de andre. Nyeste generasjon Leaf, Soul og Ionic er topp elbiler 👍🏻 vi har Ionic og den brukes minst 30.000km i året. Brukes mye mer enn dieselbilen 😊

Rekkevidde vinterstid har sjelden vært under 190km og det holder i massevis for oss. 

Anonymkode: 2947f...b81

Ok, takk for svar. Det blir en nyere bil, fra 18 modell. 😊

Hi

Anonymkode: 375f2...50e

Skrevet

Jeg endte med Tesla3, fordi den hadde beste reelle rekkevidde (jeg pendler 1t og har ikke alltid mulighet til lading på jobb. Kan nå kjøre til og fra jobb 2-3 x uten lading) og eneste med 4hjuls trekk. Bor et sted på Østlandet med endel snø på vinteren. 

Som en god nr 2 for oss når vi prøvde var både ionic og kona. Men de har ikke de par ekstra tingene 3eren hadde som vi verdsatte iforhold til prisen på de, ellers så ville det blitt en av de. 

Anonymkode: 25488...5c3

Skrevet

Har Soul og er superfornøyd! Vurderer å oppgradere når den nye modellen kommer snart. Den får over doblet kjørelengde, ca 45 mil, samt mange flere hk. Da har man god lengde selv vinterstid. Bilen er overraskende romslig, god plass både foran og bak. God å kjøre, sitter høyt. Hadde aldri gått for en leaf (som noen nevnte) fremfor Soul!

Anonymkode: b7a08...d28

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg endte med Tesla3, fordi den hadde beste reelle rekkevidde (jeg pendler 1t og har ikke alltid mulighet til lading på jobb. Kan nå kjøre til og fra jobb 2-3 x uten lading) og eneste med 4hjuls trekk. Bor et sted på Østlandet med endel snø på vinteren. 

Som en god nr 2 for oss når vi prøvde var både ionic og kona. Men de har ikke de par ekstra tingene 3eren hadde som vi verdsatte iforhold til prisen på de, ellers så ville det blitt en av de. 

Anonymkode: 25488...5c3

Tesla blir det ikke, synes ikke den er fin og den blir dyr igjen for en bil nr. 2 men takk for tips.

Hi

Anonymkode: 375f2...50e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har Soul og er superfornøyd! Vurderer å oppgradere når den nye modellen kommer snart. Den får over doblet kjørelengde, ca 45 mil, samt mange flere hk. Da har man god lengde selv vinterstid. Bilen er overraskende romslig, god plass både foran og bak. God å kjøre, sitter høyt. Hadde aldri gått for en leaf (som noen nevnte) fremfor Soul!

Anonymkode: b7a08...d28

Så bra å høre, driver å vurderer den, men synes ikke den er den peneste..hehe..ser mest på utseende jeg da..ja, det er teit😂

Hi

Anonymkode: 375f2...50e

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tesla blir det ikke, synes ikke den er fin og den blir dyr igjen for en bil nr. 2 men takk for tips.

Hi

Anonymkode: 375f2...50e

Nei, jeg forsto jo at du ikke ønsket den utifra første innlegget. Men ønsket å tipse deg om de andre, og samtidig forklare hvorfor jeg ikke eide de men hadde prøvekjørt og vurdert de. 

Når det er sagt så er den ikke spesielt dyrere en kona og ioniq, mot at den har bedre batterikapasitet og 4hjulstrekk (og et par andre ting som ikke følger de andre). 

Hva utseendet angår så er vel det smak og behag. 

Uansett, ville bare gi deg tips om de to andre. 

Anonymkode: 25488...5c3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så bra å høre, driver å vurderer den, men synes ikke den er den peneste..hehe..ser mest på utseende jeg da..ja, det er teit😂

Hi

Anonymkode: 375f2...50e

😂 Skjønner! Var usikker selv først, men etter jeg kjøpte den gikk det raskt over til at jeg synes den er kul 👍🏻

Anonymkode: b7a08...d28

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂 Skjønner! Var usikker selv først, men etter jeg kjøpte den gikk det raskt over til at jeg synes den er kul 👍🏻

Anonymkode: b7a08...d28

Ja, da ble det et kia da, 2018 modell..hehe..satser på at rekkeviddeangsten ikke tar overhånd😂 er den med 30 mil, men til slutt så er det vel rundt 25 mil? Skal vel klare å få meg til og fra jobb.

Hi

Anonymkode: 375f2...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...