Gå til innhold

Hjelp! 3åringen spytter bare ut medisinen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

3åringen har blitt satt på penicillin mixtur. Jeg har prøvd alle mulige måter å få det i han, han får prøve selv, leke, forklare, osv, men ingenting hjelper. Han spytter det ut igjen uansett! Tips??

Anonymkode: 8e50d...91c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha den i sprøyte og sprøyte den såpass langt inn i munnen at han må svelge?

Anonymkode: d58b4...da1

Skrevet

Bestikkelser! Nonstop var løsningen her. To nonstop på bordet, forklaring om at de fikk han etter medisinen, så få i ham medisinen og så nonstop etterpå. Veldig effektivt etter et par runder og da var han bare to år og hadde egentlig ikke veldig godt språk. 

Anonymkode: 3827f...645

Skrevet

Forsøkte å sprøyte det langt bak i svelget, men han bare brakk seg og alt gikk ut igjen. Bestikkelser har heller ikke fungert. Men får bare fortsette å prøve. Er helt rådvill her🙄

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forsøkte å sprøyte det langt bak i svelget, men han bare brakk seg og alt gikk ut igjen. Bestikkelser har heller ikke fungert. Men får bare fortsette å prøve. Er helt rådvill her🙄

Då var det for langt bak, eg brukar å ta det på sida av munnen langt bak, menn ikkje bak i halsen!!! Det funkar. 

Anonymkode: f8d8b...c13

Skrevet

Bland medisinen med litt saft eller brus. 

Skrevet

Her var det tvang og sprøyte den inn i kinnet (opp i tannkjøttet på en måte, på yttersiden av tennene)

Føler med deg, det er helt jævelig. 

Anonymkode: 9c5cd...275

Skrevet

Bland det i cola.

Anonymkode: a8220...57e

Skrevet

Vi fikk et ark med klistremerker og en tabell med antall dager han skulle ta medisinen på apoteket. Det fungerte fantastisk bra og han tok medisinen selv faktisk. 

Anonymkode: 501a6...040

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk opplæring i dette på sykehuset, for jeg har en treåring som automatisk spytta ut og brakk seg når hun fikk medisin. Du skal ikke sprøyte det inn bak i svelget, men langs kinnet (yttersiden av tennene), så langt bak du kommer. Da gikk det plutselig ned her! 

Anonymkode: ed0c4...6cb

Skrevet

Har slitt med samme problem. Vi bad om stikkpiller, men det fantes ikke :( Så ble en kamp hver gang. Ikke gøy.

Anonymkode: 1851f...17f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...