Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #26 Skrevet 29. april 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helligdagsfred... Jeg vil oppfordre dere som rir den hesten å gå i kirken hver eneste søndag og andre helligdager. Så kan vi andre spille musikk, synge, banke tepper og prompe mens dere er opptatte med deres. Deretter skal vi alle klare å finne roen Anonymkode: 633c1...1a7 Det spiller ingen rolle hva du eller andre måtte mene om hellidagsfred, så lenge det er en lov om det. Promper du så høyt at du forstyrrer helligdagsfreden, da anbefaler jeg deg en tur til legen Anonymkode: 817d7...282
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #27 Skrevet 29. april 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det spiller ingen rolle hva du eller andre måtte mene om hellidagsfred, så lenge det er en lov om det. Promper du så høyt at du forstyrrer helligdagsfreden, da anbefaler jeg deg en tur til legen Anonymkode: 817d7...282 Det er mange ting det finnes en lov om, men som er såpass foreldet og utdatert at den strengt tatt aldri vil bli prioritert av lovens lange arm uansett. Jeg for min del håper i hvert fall at de ressursene først og fremst går med til viktige ting, som å avdekke overgrep, løse drap, forebyggende arbeid mot narkotika osv. Hadde en politibetjent stått på trappen her fordi jeg klippet plenen på en søndag, hadde jeg virkelig begynt å lure på hva skattepengene mine egentlig går til. I våre dager tenker jeg at en kommer langt med en blanding av hensyn, fornuft og toleranse. Man kan gjerne unngå veldige bråkete arbeid hele dagen, men må godta at en familie spiller litt musikk og griller i et par timer. Anonymkode: d0812...307
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #28 Skrevet 29. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Helligdagsfred... Jeg vil oppfordre dere som rir den hesten å gå i kirken hver eneste søndag og andre helligdager. Så kan vi andre spille musikk, synge, banke tepper og prompe mens dere er opptatte med deres. Deretter skal vi alle klare å finne roen Anonymkode: 633c1...1a7 Det handler ikke om religion, men om hviledag. Ingen andre enn dere bråkere har dratt inn religion og kirkegang, hvorfor det, tror du? Anonymkode: 48d4c...7ae
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #29 Skrevet 29. april 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er mange ting det finnes en lov om, men som er såpass foreldet og utdatert at den strengt tatt aldri vil bli prioritert av lovens lange arm uansett. Jeg for min del håper i hvert fall at de ressursene først og fremst går med til viktige ting, som å avdekke overgrep, løse drap, forebyggende arbeid mot narkotika osv. Hadde en politibetjent stått på trappen her fordi jeg klippet plenen på en søndag, hadde jeg virkelig begynt å lure på hva skattepengene mine egentlig går til. I våre dager tenker jeg at en kommer langt med en blanding av hensyn, fornuft og toleranse. Man kan gjerne unngå veldige bråkete arbeid hele dagen, men må godta at en familie spiller litt musikk og griller i et par timer. Anonymkode: d0812...307 Joda, politiet følger opp de tingene og i blant. Folk har fått bot for det. Anonymkode: 817d7...282
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #30 Skrevet 29. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Helligdagsfred... Jeg vil oppfordre dere som rir den hesten å gå i kirken hver eneste søndag og andre helligdager. Så kan vi andre spille musikk, synge, banke tepper og prompe mens dere er opptatte med deres. Deretter skal vi alle klare å finne roen Anonymkode: 633c1...1a7 Du skjønner det virkelig ikke? Du tuller ikke? Anonymkode: a7d33...be8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #31 Skrevet 29. april 2019 Det er alltids noen som skal kjefte, it's their høy og gjør at de kjenner at de lever 😉 Da jeg vokste opp fikk vi huden full av en flyforbanna nabo som var rasende fordi vi lekte på alle de andre planene men ikke hans. Så då måtte vi slukøret gå og leke på hans plen også 😂 Jeg er enig med HI jeg. Bor man ved en fotballbane i et borettslag burde man tåle den slags støy innenfor vettuge tidsrom (også på søndager). Prater man ikke så mye om at ungdommen bare sitter inne osv? Anonymkode: 9bd6c...9f4
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #32 Skrevet 29. april 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Har ingenting med religion å gjøre. Tror du politiet drar ut på oppdrag søndager( for du vet du kan bli bøtelagt?) på vegne av Gud og kirken? Lite opplyst du. Anonymkode: 333e8...b7d Tror du ikke det at det skal være helligdagsfred på søndager har noe med religion gjøre? I så fall er du kanskje det siste mennesket som bør snakke om å være uopplyst! Anonymkode: 61b85...bad
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #33 Skrevet 29. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det handler ikke om religion, men om hviledag. Ingen andre enn dere bråkere har dratt inn religion og kirkegang, hvorfor det, tror du? Anonymkode: 48d4c...7ae Hvorfor tror du søndag er hviledag? Kaaaaan det ha noe å gjøre med at Gud lyste den sjuende dagen hellig fordi han hvilte den sjuende dagen etter skapelsen? Anonymkode: 61b85...bad
sug lut Skrevet 29. april 2019 #34 Skrevet 29. april 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det handler ikke om religion, men om hviledag. Ingen andre enn dere bråkere har dratt inn religion og kirkegang, hvorfor det, tror du? Anonymkode: 48d4c...7ae Og denne skulle ikke være anonym. 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor tror du søndag er hviledag? Kaaaaan det ha noe å gjøre med at Gud lyste den sjuende dagen hellig fordi han hvilte den sjuende dagen etter skapelsen? Anonymkode: 61b85...bad Gjerne det, om du vil, men om dette ikke er din historie eller kultur er det nå uansett slik i Norge at søndager er den dagen flest har fri. At den har en særstilling blant ukedagene både i lovverk og folks dagligliv er udiskutabelt. Ergo er den også regulert annerledes enn andre ukedager mtp bråk, blant annet. Jobber du turnus merker du jo også helgen i form av tillegg i lønn, det samme om man jobber overtid i helgen, enten man er kristen eller ei, og røde dager i kalenderen er ansett som ekstra belastende å jobbe - og det har i vår tid lite med Gud å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #35 Skrevet 29. april 2019 https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2019/04/28/Hvis-naboen-har-lyst-til-å-hvile-ørene-på-søndag-står-det-faktisk-i-loven-18919231.ece?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1556454757 Anonymkode: 4306e...045
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #36 Skrevet 29. april 2019 4 minutter siden, sug lut skrev: Og denne skulle ikke være anonym. Gjerne det, om du vil, men om dette ikke er din historie eller kultur er det nå uansett slik i Norge at søndager er den dagen flest har fri. At den har en særstilling blant ukedagene både i lovverk og folks dagligliv er udiskutabelt. Ergo er den også regulert annerledes enn andre ukedager mtp bråk, blant annet. Jobber du turnus merker du jo også helgen i form av tillegg i lønn, det samme om man jobber overtid i helgen, enten man er kristen eller ei, og røde dager i kalenderen er ansett som ekstra belastende å jobbe - og det har i vår tid lite med Gud å gjøre. Det har selvsagt alt med Gud å gjøre. Du kan sitte på kne og messe søndagen til ende om du vil det, men du kan glemme å diktere hva jeg skal bruke mine dager til. Anonymkode: 61b85...bad
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #37 Skrevet 29. april 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2019/04/28/Hvis-naboen-har-lyst-til-å-hvile-ørene-på-søndag-står-det-faktisk-i-loven-18919231.ece?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1556454757 Anonymkode: 4306e...045 Jeg har ikke nektet for at dette er loven, jeg respekterer den bare ikke. Anonymkode: 61b85...bad
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #38 Skrevet 29. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke nektet for at dette er loven, jeg respekterer den bare ikke. Anonymkode: 61b85...bad Åh jamen da så... Da har du ikke rett til å bo i et sivilisert samfunn. Man kan ikke selv velge hvilke lover man vil og ikke vil respektere. Flytt til Sibir. Anonymkode: 4306e...045
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #39 Skrevet 29. april 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke nektet for at dette er loven, jeg respekterer den bare ikke. Anonymkode: 61b85...bad Aha, du står over loven du 🤣 Anonymkode: 817d7...282
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #40 Skrevet 29. april 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke nektet for at dette er loven, jeg respekterer den bare ikke. Anonymkode: 61b85...bad Jeg respekterer heller ikke loven, derfor kjører jeg i 100 gjennom boligfeltene. Det får da være grenser for hva jeg skal finne meg i... Anonymkode: 817d7...282
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #41 Skrevet 29. april 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aha, du står over loven du 🤣 Anonymkode: 817d7...282 Jeg velger å ikke følge den, ja. Anonymkode: 61b85...bad
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #42 Skrevet 29. april 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg respekterer heller ikke loven, derfor kjører jeg i 100 gjennom boligfeltene. Det får da være grenser for hva jeg skal finne meg i... Anonymkode: 817d7...282 Du velger jo selv hvilke lover du vil respektere, så lenge du er villig til å ta følgene av ikke å gjøre det. Følgene av å råkjøre i boligfelt er ikke helt de samme som å bryte den såkalte helligdagsfreden. Anonymkode: 61b85...bad
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #43 Skrevet 29. april 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åh jamen da så... Da har du ikke rett til å bo i et sivilisert samfunn. Man kan ikke selv velge hvilke lover man vil og ikke vil respektere. Flytt til Sibir. Anonymkode: 4306e...045 Men sånn fungerer det ikke Jeg er norsk statsborger, har rett til å bo i Norge, og jeg velger selv at jeg ikke respekterer loven om helligdagsfred. Tar boten hvis jeg blir anmeldt, men kommer aldri til å la være å utøve en aktivitet på grunn av ukedagen. Anonymkode: 61b85...bad
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #44 Skrevet 29. april 2019 Til deg som nekter å følge norske lover - jeg regner med at siden du mener det er sprøyt å respektere at helgedagene er viktige og anderledes enn hverdagene, jeg regner med at du da også mener at helgetillegg i yrker som må jobbe helg bør kuttes bort? I samme slengen kan vi vel da bare kutte kvelds- og nattillegg, det er jo bare helt vanlige tider i døgnet, ikke noen grunn til å gjøre dem spesielle...? Regner med at du frivillig også jobber i alle høytider og andre helligdager - uten lønnstillegg, selvfølgelig? Vær også oppmerksom, du samme bad, at ved gjentatte brudd på loven har politiet lov til å ikke bare gi deg bot, men også å frata deg de redskapene eller utstyret du bruker til å bråke med. I menneskets historie har det aldri vært mer nødvendig å ha en hviledag i uken. Én eneste dag i uken hvor man slipper å bombarderes med lyder og stress. Én dag hvor man kan roe helt ned uten å måtte forholde seg til alle andres aktiviteter. At dette begynte som en tradisjon pga. kristendomen spiller ingen rolle, for nå har stat og kirke skilt lag - og likevel er det mer enn noen gang behov for denne hviledagen! Å benekte det er å benekte elementære fysiologiske behov - det går dårlig i lengden... Anonymkode: 6aec8...eb1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #45 Skrevet 29. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke nektet for at dette er loven, jeg respekterer den bare ikke. Anonymkode: 61b85...bad Aha! Så det er et valg man har, altså? Da skal jeg jammen meg slutte å følge en og annen lov jeg synes er dum, også. Røykeloven, kanskje? Begynne å røyke på kontoret, og på restaurant. DET tror jeg jammen meg jeg skal. Røykeloven er bare no' tull. Anonymkode: 57b9f...f5c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #46 Skrevet 29. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Aha! Så det er et valg man har, altså? Da skal jeg jammen meg slutte å følge en og annen lov jeg synes er dum, også. Røykeloven, kanskje? Begynne å røyke på kontoret, og på restaurant. DET tror jeg jammen meg jeg skal. Røykeloven er bare no' tull. Anonymkode: 57b9f...f5c Ja, det er selvsagt et valg man har, så lenge man er villig til å ta konsekvensene av å bryte en lov. Du kan selvsagt røyke på kontoret, men vurder om du synes det er verdt det. Jeg synes det å ikke la min tidsbruk dikteres er verdt de eventuelle konsekvensene det kan få. Jeg kommer aldri til å slutte å klippe gresset når det passer meg, og tar de bøtene det eventuelt måtte medføre (har vel å merke ikke fått noen i løpet av de 20 årene jeg bevisst har ignorert denne loven). Anonymkode: 61b85...bad
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #47 Skrevet 29. april 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Til deg som nekter å følge norske lover - jeg regner med at siden du mener det er sprøyt å respektere at helgedagene er viktige og anderledes enn hverdagene, jeg regner med at du da også mener at helgetillegg i yrker som må jobbe helg bør kuttes bort? I samme slengen kan vi vel da bare kutte kvelds- og nattillegg, det er jo bare helt vanlige tider i døgnet, ikke noen grunn til å gjøre dem spesielle...? Regner med at du frivillig også jobber i alle høytider og andre helligdager - uten lønnstillegg, selvfølgelig? Vær også oppmerksom, du samme bad, at ved gjentatte brudd på loven har politiet lov til å ikke bare gi deg bot, men også å frata deg de redskapene eller utstyret du bruker til å bråke med. I menneskets historie har det aldri vært mer nødvendig å ha en hviledag i uken. Én eneste dag i uken hvor man slipper å bombarderes med lyder og stress. Én dag hvor man kan roe helt ned uten å måtte forholde seg til alle andres aktiviteter. At dette begynte som en tradisjon pga. kristendomen spiller ingen rolle, for nå har stat og kirke skilt lag - og likevel er det mer enn noen gang behov for denne hviledagen! Å benekte det er å benekte elementære fysiologiske behov - det går dårlig i lengden... Anonymkode: 6aec8...eb1 Da regner du nok feil Anonymkode: 61b85...bad
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #48 Skrevet 29. april 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er selvsagt et valg man har, så lenge man er villig til å ta konsekvensene av å bryte en lov. Du kan selvsagt røyke på kontoret, men vurder om du synes det er verdt det. Jeg synes det å ikke la min tidsbruk dikteres er verdt de eventuelle konsekvensene det kan få. Jeg kommer aldri til å slutte å klippe gresset når det passer meg, og tar de bøtene det eventuelt måtte medføre (har vel å merke ikke fått noen i løpet av de 20 årene jeg bevisst har ignorert denne loven). Anonymkode: 61b85...bad Men hva er det du oppnår ved å systematisk bryte loven om helligdagsfred? Hvilke dager gir du blaffen i? Bare "vanlige" søndager, eller også 1. og 2. juledag? Påskedagene? Pinsen? Nyttårsdagen? Anonymkode: 57b9f...f5c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #49 Skrevet 29. april 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hva er det du oppnår ved å systematisk bryte loven om helligdagsfred? Hvilke dager gir du blaffen i? Bare "vanlige" søndager, eller også 1. og 2. juledag? Påskedagene? Pinsen? Nyttårsdagen? Anonymkode: 57b9f...f5c Jeg oppnår at en lov jeg mener er latterlig ikke får legge begrensninger på hvordan jeg skal bruke tiden min. Jeg gir blaffen i alle "helligdager", ja. Anonymkode: 61b85...bad
Himmel og hav Skrevet 29. april 2019 #50 Skrevet 29. april 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke nektet for at dette er loven, jeg respekterer den bare ikke. Anonymkode: 61b85...bad Deilig å leke rebell? Du skulle ikke tatt i litt da, og funnet en litt mer spenstig lov å bryte. Det er ikke mye å skryte av til barnebarna dette her, vettu. Trå nå til å gå på epleslang eller feilparker eller noe. Mye kulere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå