Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #1 Skrevet 28. april 2019 Vi bor i ett borettslag med en fotballbane i midten. I dag var det familiedag på banen. Aktiviteter og fotballspilling. Spilte litt musikk og hadde det gøy. Men så kom det klage. Fra ei dame i blokka nærmest banen. Hun var lei av musikken. Musikken var ikke veldig høy. Skjønner ikke hvorfor noen flytter i blokk og helt nærme en fotballbane, vist dem ikke tåler å høre lyder. Kjenner at jeg blir litt irritert Anonymkode: b901b...51e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #2 Skrevet 28. april 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi bor i ett borettslag med en fotballbane i midten. I dag var det familiedag på banen. Aktiviteter og fotballspilling. Spilte litt musikk og hadde det gøy. Men så kom det klage. Fra ei dame i blokka nærmest banen. Hun var lei av musikken. Musikken var ikke veldig høy. Skjønner ikke hvorfor noen flytter i blokk og helt nærme en fotballbane, vist dem ikke tåler å høre lyder. Kjenner at jeg blir litt irritert Anonymkode: b901b...51e Helligdagsfred. Anonymkode: de457...567
sug lut Skrevet 28. april 2019 #3 Skrevet 28. april 2019 Det er søndag. Det er den eneste søndagen i uka, faktisk. Det var neppe nødvendig å spille musikk for å ha familiedag og det er veldig langt fra alle som er det minste interessert i fellesaktiviteter av den typen.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #4 Skrevet 28. april 2019 Man kan vel ikke ha familiedag med musikk og støy på en søndag? Anonymkode: d8093...15d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #5 Skrevet 28. april 2019 Enig med de andre her ang søndag Anonymkode: 817d7...282
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #6 Skrevet 28. april 2019 2 timer siden, sug lut skrev: Det er søndag. Det er den eneste søndagen i uka, faktisk. Det var neppe nødvendig å spille musikk for å ha familiedag og det er veldig langt fra alle som er det minste interessert i fellesaktiviteter av den typen. Det at en religiøs norm skal få styre min uke i sekundære Norge er så teit at jeg bevisst bråker på søndager. Klipper gress, snekrer ute, lar barna bråke på trampoline mens de spiller musikk. Folk får bare anmelde meg. Jeg respekterer ikke søndag som noe annet enn de andre ukedagene. For meg er den ikke det, og andres religion får ikke diktere mitt liv. Anonymkode: 61b85...bad
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #7 Skrevet 28. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det at en religiøs norm skal få styre min uke i sekundære Norge er så teit at jeg bevisst bråker på søndager. Klipper gress, snekrer ute, lar barna bråke på trampoline mens de spiller musikk. Folk får bare anmelde meg. Jeg respekterer ikke søndag som noe annet enn de andre ukedagene. For meg er den ikke det, og andres religion får ikke diktere mitt liv. Anonymkode: 61b85...bad Da kan du med fordel flytte, enten ut til et svært øde sted, eller aller helst ut av landet, til et sted der det ikke finnes helligdagslovgivning. Det du påstår du driver med her, er lovbrudd. Er det nødvendig, altså? Anonymkode: 57b9f...f5c
sug lut Skrevet 28. april 2019 #8 Skrevet 28. april 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det at en religiøs norm skal få styre min uke i sekundære Norge er så teit at jeg bevisst bråker på søndager. Klipper gress, snekrer ute, lar barna bråke på trampoline mens de spiller musikk. Folk får bare anmelde meg. Jeg respekterer ikke søndag som noe annet enn de andre ukedagene. For meg er den ikke det, og andres religion får ikke diktere mitt liv. Anonymkode: 61b85...bad Sekundære? Virkelig?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #9 Skrevet 28. april 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det at en religiøs norm skal få styre min uke i sekundære Norge er så teit at jeg bevisst bråker på søndager. Klipper gress, snekrer ute, lar barna bråke på trampoline mens de spiller musikk. Folk får bare anmelde meg. Jeg respekterer ikke søndag som noe annet enn de andre ukedagene. For meg er den ikke det, og andres religion får ikke diktere mitt liv. Anonymkode: 61b85...bad Har ingenting med religion å gjøre. Tror du politiet drar ut på oppdrag søndager( for du vet du kan bli bøtelagt?) på vegne av Gud og kirken? Lite opplyst du. Anonymkode: 333e8...b7d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #10 Skrevet 28. april 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det at en religiøs norm skal få styre min uke i sekundære Norge er så teit at jeg bevisst bråker på søndager. Klipper gress, snekrer ute, lar barna bråke på trampoline mens de spiller musikk. Folk får bare anmelde meg. Jeg respekterer ikke søndag som noe annet enn de andre ukedagene. For meg er den ikke det, og andres religion får ikke diktere mitt liv. Anonymkode: 61b85...bad HI har helt rett!! Det er noen som ikke passer til å bo i blokk 😇 Anonymkode: 51b4c...391
the amazing spidermamma Skrevet 28. april 2019 #11 Skrevet 28. april 2019 1 time siden, sug lut skrev: Sekundære? Virkelig? Nei, hvis man ser på naboene og folk rundt seg som 'det sekundære Norge', er det da ingen grunn til å ta hensyn til dem...
the amazing spidermamma Skrevet 28. april 2019 #12 Skrevet 28. april 2019 Jeg er forresten enig med Hi. Hvis man bosetter seg rett ved siden av en fotballbane må man faktisk regne med at den brukes på fridager og at det blir litt støy. Men man kan jo selvsagt også ta litt hensyn og ikke spille musikk i timesvis, f.eks. Opplevelsen av lyd kan være forskjellig også, hvis bygningene står rett imot hverandre, kastes lyden fram og tilbake og oppleves kanskje høyere akkurat der denne dama bor. Men dette blir jo spekulasjoner. Selvsagt bør man vise hensyn på søndager, ikke på grunn av religion, men fordi vi i vårt ellers så travle og bråkete liv trenger et pusterom én dag i uka. Man er ikke nødt til å dra i gang slipemaskinen eller slagdrillen akkurat på søndagene.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #13 Skrevet 29. april 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: HI har helt rett!! Det er noen som ikke passer til å bo i blokk 😇 Anonymkode: 51b4c...391 Ja, og det er HI som ikke klarer å forstå at det å bo i blokk betyr at hun må ta mer hensyn til naboene enn om hun bodde i en enebolig langt ute på landet. Slike som HI bør vurdere å flytte til grisgrendte strøk. Vi andre klarer å bo tett og ta hensyn. Anonymkode: de457...567
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #14 Skrevet 29. april 2019 9 timer siden, the amazing spidermamma skrev: Jeg er forresten enig med Hi. Hvis man bosetter seg rett ved siden av en fotballbane må man faktisk regne med at den brukes på fridager og at det blir litt støy. Men man kan jo selvsagt også ta litt hensyn og ikke spille musikk i timesvis, f.eks. Opplevelsen av lyd kan være forskjellig også, hvis bygningene står rett imot hverandre, kastes lyden fram og tilbake og oppleves kanskje høyere akkurat der denne dama bor. Men dette blir jo spekulasjoner. Selvsagt bør man vise hensyn på søndager, ikke på grunn av religion, men fordi vi i vårt ellers så travle og bråkete liv trenger et pusterom én dag i uka. Man er ikke nødt til å dra i gang slipemaskinen eller slagdrillen akkurat på søndagene. Litt ekstra støy regner de nok med, men nattero bør de få ha, og familiedager med full fest bør legges til lørdager. Anonymkode: de457...567
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #15 Skrevet 29. april 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi bor i ett borettslag med en fotballbane i midten. I dag var det familiedag på banen. Aktiviteter og fotballspilling. Spilte litt musikk og hadde det gøy. Men så kom det klage. Fra ei dame i blokka nærmest banen. Hun var lei av musikken. Musikken var ikke veldig høy. Skjønner ikke hvorfor noen flytter i blokk og helt nærme en fotballbane, vist dem ikke tåler å høre lyder. Kjenner at jeg blir litt irritert Anonymkode: b901b...51e Familiedag ? I regi av borettslaget eller dere som familie ? Det er stor forskjell altså. Jeg hadde blitt forbanna hvis noen spilte musikk på en søndag. Hadde det vært et arrangement så hadde jeg jeg tålt det. Anonymkode: 7f973...6b1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #16 Skrevet 29. april 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, og det er HI som ikke klarer å forstå at det å bo i blokk betyr at hun må ta mer hensyn til naboene enn om hun bodde i en enebolig langt ute på landet. Slike som HI bør vurdere å flytte til grisgrendte strøk. Vi andre klarer å bo tett og ta hensyn. Anonymkode: de457...567 Enig med deg ! HI tåler jo IKKE å bo i blokk. Hun tror hun bor på landet og feirer i naboene. Anonymkode: 7f973...6b1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #17 Skrevet 29. april 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det at en religiøs norm skal få styre min uke i sekundære Norge er så teit at jeg bevisst bråker på søndager. Klipper gress, snekrer ute, lar barna bråke på trampoline mens de spiller musikk. Folk får bare anmelde meg. Jeg respekterer ikke søndag som noe annet enn de andre ukedagene. For meg er den ikke det, og andres religion får ikke diktere mitt liv. Anonymkode: 61b85...bad Sånne som deg 🤣🤣 Anonymkode: a7d33...be8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #18 Skrevet 29. april 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Man kan vel ikke ha familiedag med musikk og støy på en søndag? Anonymkode: d8093...15d Jo, noen idioter mener de kan det 😒 Anonymkode: 7f973...6b1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #19 Skrevet 29. april 2019 Morsomt hvordan noen mener de kan velge ut de norske lover og regler ettersom det passer dem. Å bo i blokk betyr at man må tåle litt støy, ja, men det betyr også at man må være litt ekstra påpasselig med tanke på sjenerende støy for naboer. Hadde dere sendt ut nabovarsel i god tid, for eksempel? Og en søndag er tullete dag å ha sånt på, hi. Jeg hadde ikke klaget selv, men det er det mange andre som gjør (med rett på en søndag) og det burde dere skjønt og tatt høyde for når dere valgte dag. Anonymkode: 4f746...3ef
ms.science Skrevet 29. april 2019 #20 Skrevet 29. april 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Det at en religiøs norm skal få styre min uke i sekundære Norge er så teit at jeg bevisst bråker på søndager. Klipper gress, snekrer ute, lar barna bråke på trampoline mens de spiller musikk. Folk får bare anmelde meg. Jeg respekterer ikke søndag som noe annet enn de andre ukedagene. For meg er den ikke det, og andres religion får ikke diktere mitt liv. Anonymkode: 61b85...bad "Sekundære Norge" 😂
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #21 Skrevet 29. april 2019 Haha, dette minner meg om min barndom. Vi bodde i rekkehus, og noen lå overfor fotballbanen og lekeplassen. I ett av dem bodde en eldre dame som pleide å komme ut og kjefte på oss hvis vi spilte fotball og strålte litt mellom 16 og 18, fordi at da (og hold dere fast!) måtte det være stille fordi katten hennes måtte hvile ettermiddagsluren sin. Man kan trygt si at hun var underholdende for oss barn. Anonymkode: d0812...307
Optatium Skrevet 29. april 2019 #22 Skrevet 29. april 2019 12 timer siden, sug lut skrev: Sekundære? Virkelig? Du kan ikke forvente mer. Hjernedøde høns vet ikke hvordan ordene de bruker skrives, langt mindre hva de betyr.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #23 Skrevet 29. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Haha, dette minner meg om min barndom. Vi bodde i rekkehus, og noen lå overfor fotballbanen og lekeplassen. I ett av dem bodde en eldre dame som pleide å komme ut og kjefte på oss hvis vi spilte fotball og strålte litt mellom 16 og 18, fordi at da (og hold dere fast!) måtte det være stille fordi katten hennes måtte hvile ettermiddagsluren sin. Man kan trygt si at hun var underholdende for oss barn. Anonymkode: d0812...307 Vi hadde en dame i borettslaget som sendte klage til de som tømte søppel fordi de bråket så fælt med søppeldunkene at kattene ble redde og bet seg selv til blods i halen. 😳 Anonymkode: f901e...01e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. april 2019 #24 Skrevet 29. april 2019 Jeg bodde i en blokk hvor vaktmester bestemte at trappevask skulle gjøres på slaget 18:00 fredag ettermiddag . Stod man ikke klar med støvsuger og vaskebøtta gikk han rett inn til folk ( hvis man ikke låste døra) og forlangte at man kom og vasket. Låste døra på trass og vasket lørdag formiddag da han var på trekkspilløving 😂
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #25 Skrevet 29. april 2019 Helligdagsfred... Jeg vil oppfordre dere som rir den hesten å gå i kirken hver eneste søndag og andre helligdager. Så kan vi andre spille musikk, synge, banke tepper og prompe mens dere er opptatte med deres. Deretter skal vi alle klare å finne roen Anonymkode: 633c1...1a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå