Gå til innhold

Når kan man begynne å la de aller minste

Anbefalte innlegg

Skrevet

få spise det samme som oss voksne på restaurant? Feks thairestaurant, kinarestaurant osv.

Anonymkode: 35540...10f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fort de viser interesse for det. For oss som ikke hadde økonomi til å gå på restaurant før barna var over 4 år, så ville jo kun barna ha barnemeny med pølse og pomfri når vi først gikk ut å spiste, men jeg har tro på at barn som får smake "ordentlig mat" fra de er små, vil også velge det når de blir større. På slike restauranter er jo ofte posjonene store, ville da latt de smake/få på et lite eget fat fra de kunne sitte ved bordet. Hvis maten er for sterk, da er det jo litt annerledes, men barn har ikke vondt av å smake uansett.

Eldste her som nå er 17, bestilte senest i sommer når vi var på ferie 2 barnemenyer med pølse/hamburger/pomfri- han var sikkert 8-9 år første gang han var på utenlandsk restaurant. Minste valgte thaimat, men hun fikk også smake på det tidligere.

Venter barn nå, og dette barnet vil nok være med på restaurant tidligere enn søsknene, og kommer sikkert til å spise mye mer variert enn søsknene gjør også. Jeg var ikke selv så bevandret i ulike mattradisjoner da de var små, og selv skeptisk til å smake på ulik mat/krydder.

Det jeg har sett når vi har vært ute å reist, er at mange restauranter ikke opererer med halve posjoner, til barn, men at barnemenyen ofte kun består av pølse, hamburger eller kyllinglår. I Sverige har de ofte pannekaker som et alternativ.
Kan jo godt hende de kunne ordnet halve posjoner hvis man hadde spurt, men somsagt så har ikke det vært et alternativ for mine barn.

Anonymkode: 54560...971

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

få spise det samme som oss voksne på restaurant? Feks thairestaurant, kinarestaurant osv.

Anonymkode: 35540...10f

min var 8mnd når han smakte på forskjellige mat ute

Anonymkode: 54ee1...47e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...