Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #1 Skrevet 28. april 2019 Har en problemstilling jeg gjerne vil lufte. I påska opplevde vi at ting forsvant fra heimen i forb med at vi voksne var borte en natt. Det var 16-åringen som hadde et par venninner på overnatting, uten at hu hadde fått lov til det. Det var ene venninna og et eldre søsken som kom for å hente henne neste dag som sto for tyveriet, om jeg skal tro min datter. Og det gjør jeg, forklaringen hennes blir backet opp av mer pålitelige personer som også var tilstede. Det var ikke snakk om store verdier, dreuer seg i hovedsak om noen bokser alkoholholdig drikke. Hadde dere tatt dette opp med foreldrene til disse barna? Der er ikke vestlige, og kjenner dem ikke. Men vet at familien har hatt problemer i den grad at ungene har vært i beredskapshjem en periode. Er jo redd foreldrene skal reagere med vold overfor barna... Skal jeg bare la det gå? Datra mi har brutt kontakten med denne venninna, og hun er skuffet og sjokkert over hendelsen. Anonymkode: bb135...6a7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #3 Skrevet 28. april 2019 Hadde heller kontaktet barnevernet og bedt om veiledning. Ville også gitt beskjed til de som stjal at hvis de kommer på deres eiendom vil du anmelde tyveriet. Anonymkode: df55b...166
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #4 Skrevet 28. april 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en problemstilling jeg gjerne vil lufte. I påska opplevde vi at ting forsvant fra heimen i forb med at vi voksne var borte en natt. Det var 16-åringen som hadde et par venninner på overnatting, uten at hu hadde fått lov til det. Det var ene venninna og et eldre søsken som kom for å hente henne neste dag som sto for tyveriet, om jeg skal tro min datter. Og det gjør jeg, forklaringen hennes blir backet opp av mer pålitelige personer som også var tilstede. Det var ikke snakk om store verdier, dreuer seg i hovedsak om noen bokser alkoholholdig drikke. Hadde dere tatt dette opp med foreldrene til disse barna? Der er ikke vestlige, og kjenner dem ikke. Men vet at familien har hatt problemer i den grad at ungene har vært i beredskapshjem en periode. Er jo redd foreldrene skal reagere med vold overfor barna... Skal jeg bare la det gå? Datra mi har brutt kontakten med denne venninna, og hun er skuffet og sjokkert over hendelsen. Anonymkode: bb135...6a7 Det kan ha vært helt andre årsaker enn vold til at barna var i beredskapshjem en periode. Har du annen grunn til å tro at foreldrene er voldelige? Hvis ikke hadde jeg tatt det opp med barna det gjaldt og sagt at du ønsker å snakke med foreldrene deres også. Anonymkode: 5cc83...c54
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #5 Skrevet 28. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan ha vært helt andre årsaker enn vold til at barna var i beredskapshjem en periode. Har du annen grunn til å tro at foreldrene er voldelige? Hvis ikke hadde jeg tatt det opp med barna det gjaldt og sagt at du ønsker å snakke med foreldrene deres også. Anonymkode: 5cc83...c54 Datteren min har sagt at det var mistanke om vold som var årsaken... Anonymkode: bb135...6a7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #6 Skrevet 28. april 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde heller kontaktet barnevernet og bedt om veiledning. Ville også gitt beskjed til de som stjal at hvis de kommer på deres eiendom vil du anmelde tyveriet. Anonymkode: df55b...166 Hvis barnevernet skulle meldes fra til hver gang barn eller unge gjorde noe galt, hadde de ikke hatt annet å gjøre enn å ta i mot slike meldinger. Dette er en sak som tas opp med foreldre. Anonymkode: 5cc83...c54
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #7 Skrevet 28. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Datteren min har sagt at det var mistanke om vold som var årsaken... Anonymkode: bb135...6a7 Ok, da så.. Da hadde jeg tatt det opp med ungdommene selv, og sagt at du vet hva som ble gjort og vil gi dem en mulighet til å gjøre opp for seg, f.eks ved å jobbe i Hagen deres eller annet. Anonymkode: 5cc83...c54
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #8 Skrevet 28. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Datteren min har sagt at det var mistanke om vold som var årsaken... Anonymkode: bb135...6a7 Hvis det var mistanke om vold og barna ble flyttet hjem igjen, så er vel mistanken avkreftet? Anonymkode: bad43...a96
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #9 Skrevet 28. april 2019 At en 16 åring og storesøster som hentet henne (regner med det da er snakk om søsken som er over 18 år og kjører bil) har stjålet noen bokser øl er ikke noe jeg hadde giddet blande foreldrene opp i om jeg ikke hadde en relasjon til dem altså. En ting er om det var foreldre du kjente, men dette er ukjente foreldre som du vet ikke fungerer optimalt i foreldrerollen, da tenker jeg det er å gjøre ting verre enn de trenger å være for disse ungdommene. Det holder i massevis at du vet det, og at disse ikke er velkommen i deres hjem lenger fordi de stjeler. Anonymkode: d0e8c...b59
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #10 Skrevet 28. april 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: At en 16 åring og storesøster som hentet henne (regner med det da er snakk om søsken som er over 18 år og kjører bil) har stjålet noen bokser øl er ikke noe jeg hadde giddet blande foreldrene opp i om jeg ikke hadde en relasjon til dem altså. En ting er om det var foreldre du kjente, men dette er ukjente foreldre som du vet ikke fungerer optimalt i foreldrerollen, da tenker jeg det er å gjøre ting verre enn de trenger å være for disse ungdommene. Det holder i massevis at du vet det, og at disse ikke er velkommen i deres hjem lenger fordi de stjeler. Anonymkode: d0e8c...b59 Det er vel den løsningen jeg går for tenker jeg. Feigt og bekvemt for meg, javel, men ser ikke så mange andre alternativ. Nei, det er noe som ikke fungerer i hjemmet, selv om jeg ikke kjenner detaljene. Pluss at familien er fra en annen kultur med et annet forhold sikkert både til alkoholbruk og barneoppdragelse. Anonymkode: bb135...6a7
sug lut Skrevet 28. april 2019 #11 Skrevet 28. april 2019 Hehe, her kan du nok med sikkerhet gå ut fra at det er datteren din som har drukket, gitt.
frk Nilsen Skrevet 28. april 2019 #12 Skrevet 28. april 2019 44 minutter siden, sug lut skrev: Hehe, her kan du nok med sikkerhet gå ut fra at det er datteren din som har drukket, gitt. Sammen med venninnene som backet historien...
sug lut Skrevet 28. april 2019 #13 Skrevet 28. april 2019 3 minutter siden, frk Nilsen skrev: Sammen med venninnene som backet historien... Nettopp.
Fru Banderas Skrevet 28. april 2019 #14 Skrevet 28. april 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde heller kontaktet barnevernet og bedt om veiledning. Ville også gitt beskjed til de som stjal at hvis de kommer på deres eiendom vil du anmelde tyveriet. Anonymkode: df55b...166 Rull inn'a.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #15 Skrevet 28. april 2019 2 timer siden, sug lut skrev: Hehe, her kan du nok med sikkerhet gå ut fra at det er datteren din som har drukket, gitt. Det var min første tanke også Anonymkode: fff86...ebc
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #16 Skrevet 28. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vel den løsningen jeg går for tenker jeg. Feigt og bekvemt for meg, javel, men ser ikke så mange andre alternativ. Nei, det er noe som ikke fungerer i hjemmet, selv om jeg ikke kjenner detaljene. Pluss at familien er fra en annen kultur med et annet forhold sikkert både til alkoholbruk og barneoppdragelse. Anonymkode: bb135...6a7 Kall det stjeling men dette er jo sånt vi alle gjorde. Å stjele er ikke å forsyne seg med alkohol. Tok de noe av verdi? Nei. Anonymkode: 8b490...8df
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #17 Skrevet 29. april 2019 På 28.04.2019 den 20.37, frk Nilsen skrev: Sammen med venninnene som backet historien... Også svært mulig ja. Anonymkode: 5cc83...c54
Kira Skrevet 30. april 2019 #18 Skrevet 30. april 2019 På 28.4.2019 den 19.52, sug lut skrev: Hehe, her kan du nok med sikkerhet gå ut fra at det er datteren din som har drukket, gitt. Jeg kan med sikkerhet si at jeg fortalte samme historie til mine foreldre😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå