Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #1 Skrevet 28. april 2019 Vi har det vi trenger men livmoren min kan ikke brukes. Noen som har erfaring med surrogati og vil fortelle litt om det? Anonymkode: 281b7...ba5
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #2 Skrevet 28. april 2019 Dytter på denne Anonymkode: 281b7...ba5
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 Jeg har ikke personlig erfaring, men et familiemedlem som har en datter født av surrogatmor. Det er et homofilt par da, så det er eneste måten for dem å få egne barn på. De har brukt en åpen eggdonor i USA og en surrogatmor i USA. Spermen kommer fra gutta selv. Veldig ryddig og ordentlig, advokater, dokumenter, underskrifter osv, klare avtaler. Ble veldig dyrt, men i deres øyne veldig verdt det. En nydelig jente har de fått. De var i USA flere ganger både før, under veis og etter. De var i USA ca en måned i forbindelse med fødsel, de kom litt før termin, var med på fødsel, og måtte vente på pass til henne etterpå før de kunne reise hjem. Anonymkode: edce0...463
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 Så et program fra india som omhandlet dette med surogati. Der er det ikke så streng kontroll med hva surrogatmødrene gjør mens de er gravide. Mange av de brydde seg om barnet de hadde i magen, spiste sunt og holdt seg unna alkohol. Mens flere levde på godteri, røyka, drakk ol. De får jo samme lønna. Ville derfor sjekket opp litt ordentlig før jeg hadde benyttet surrogatmor fra en klinikk. + betalt denne surrogatmoren litt ekstra, for å føle på at jeg ikke utnyttet noen (mer enn nødvendig). Kunne fint ha brukt surrogatmor selv, men måtte vite at fosteret ikke ble utastt for undvendig mye belastning, samt forsikret meg om at denne kvinnen får en god kompensasjon. Anonymkode: 8a9fa...7da
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 På 28.4.2019 den 12.34, Anonym bruker skrev: Vi har det vi trenger men livmoren min kan ikke brukes. Noen som har erfaring med surrogati og vil fortelle litt om det? Anonymkode: 281b7...ba5 Adopter. Anonymkode: 99724...565
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #7 Skrevet 13. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Adopter. Anonymkode: 99724...565 Høres ut som adopsjon er så lett, det er det ikke altså. Det er lange ventelister, og de barna som blir gitt til adopsjon er gjerne flere år gamle og ganske preget av at foreldrene ikke maktet ha dem... Alle land i dag vil helst finne fosterhjem eller adoptivforeldre i eget land til sine barn, så de som frigis til utenlandsadopsjon har ofte div diagnoser. Bare en generasjon tilbake var det ikke sånn, jeg vokste opp med flere adoptivbarn som hadde kommet til Norge som babyer og var helt friske. Mens mine barn vokser opp med adoptivbarn med div diagnoser og problemer. I dag får man gjerne adoptivbarn som er minst 3-4 år gamle, mange av dem med div diagnoser, de sliter med tilknytning osv. Jeg kjenner personlig fire stykker som har adoptert, og alle de barna er skadet. Et har en fysisk skade de ikke fant før barnet var i Norge, de tre andre sliter psykisk og har div diagnoser med lærevansker, utviklingshemming, tilknytningsvansker osv. Det krever sin kvinne og mann å adoptere disse barna altså, og drømmen om et friskt barn knuses. Anonymkode: edce0...463
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå