prekæs Skrevet 28. april 2019 #1 Skrevet 28. april 2019 Så på tv nå at en kvinne solgte sølvet hennes oldemor hadde hatt med seg under flukt fra Russland under tsartiden. Hun fikk 10000,- for det og skulle bruke pengene på en ferietur. Personlig syns jeg damen burde skamme seg og burde gitt det videre til noen i familien som visste å sette pris på det. Hva syns dere?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #2 Skrevet 28. april 2019 100000% enig fy fasan! Skamme seg burde hun. Utrolig at det finnes slike egoistiske mennesker!! Anonymkode: ef665...88a
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #3 Skrevet 28. april 2019 Jeg er litt enig. Noen arvestykker burde ikke selges ved mindre man er i en økonomisk krise. Syns kanskje ikke en ferietur kvalifiserer som det. Anonymkode: ea079...87b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #4 Skrevet 28. april 2019 Nei aldri! Jeg har problemer med å svelge at mamma og søsknene hennes skal selge bunaden etter bestemor. Så det hadde vært helt krise om noe med så høy affeksjonsverdi hadde forsvunnet ut av familien Anonymkode: d672d...dc4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #6 Skrevet 28. april 2019 Ikke for det beløp. 10.000 er ingenting i den sammenheng her. Anonymkode: e4125...1ef
sug lut Skrevet 28. april 2019 #7 Skrevet 28. april 2019 Ingenting du arver av sølv, smykker og andre gedigne arvestykker er dine. Du forvalter dem kun for neste generasjon.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #8 Skrevet 28. april 2019 3 timer siden, prekæs skrev: Så på tv nå at en kvinne solgte sølvet hennes oldemor hadde hatt med seg under flukt fra Russland under tsartiden. Hun fikk 10000,- for det og skulle bruke pengene på en ferietur. Personlig syns jeg damen burde skamme seg og burde gitt det videre til noen i familien som visste å sette pris på det. Hva syns dere? Hvorfor skulle hun gitt det bort? Det er hennes, det har en verdi. Men synes hun kunne tilbudt andre i familien å kjøpe det for samme sum før hun solgte til andre. Anonymkode: 0239a...07d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #9 Skrevet 28. april 2019 2 timer siden, sug lut skrev: Ingenting du arver av sølv, smykker og andre gedigne arvestykker er dine. Du forvalter dem kun for neste generasjon. Helt feil. Du må gjerne tenke det, men det som er ditt, er ditt, og du har all verdens rett til å selge det eller smelte det om. Anonymkode: 0239a...07d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #10 Skrevet 28. april 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei aldri! Jeg har problemer med å svelge at mamma og søsknene hennes skal selge bunaden etter bestemor. Så det hadde vært helt krise om noe med så høy affeksjonsverdi hadde forsvunnet ut av familien Anonymkode: d672d...dc4 Så kjøp den, da. De vil ha pengene. Hvis du vil ha gjenstanden, får du betale for den. Anonymkode: 0239a...07d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #11 Skrevet 28. april 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så kjøp den, da. De vil ha pengene. Hvis du vil ha gjenstanden, får du betale for den. Anonymkode: 0239a...07d Ja jeg har vurdert det, men jeg har ikke råd til det. Syns uansett at de kunne beholdt den i familien. De tar så lett på historien bak den og det plager meg mer Anonymkode: d672d...dc4
*Miss Marple* Skrevet 28. april 2019 #12 Skrevet 28. april 2019 Jeg hadde aldri solgt arvestykker så sant jeg ikke hadde hatt desperat behov for penger. En ferietur kvalifiserer ikke til det!
sug lut Skrevet 28. april 2019 #13 Skrevet 28. april 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt feil. Du må gjerne tenke det, men det som er ditt, er ditt, og du har all verdens rett til å selge det eller smelte det om. Anonymkode: 0239a...07d Ja, hvis du er et tomt menneske må du gjerne det. Men det er historieløst og respektløst og kunnskapsløst.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #14 Skrevet 28. april 2019 1 minutt siden, sug lut skrev: Ja, hvis du er et tomt menneske må du gjerne det. Men det er historieløst og respektløst og kunnskapsløst. Det kan du mene til du blir blå, men din mening betyr ingen ting. Folk kan selge det de eier, og sånn er det. Anonymkode: 0239a...07d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #15 Skrevet 28. april 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg har vurdert det, men jeg har ikke råd til det. Syns uansett at de kunne beholdt den i familien. De tar så lett på historien bak den og det plager meg mer Anonymkode: d672d...dc4 Men den er deres, og den betyr åpenbart ikke så mye for dem. De vil ha penger. Spør om du kan få betale i avdrag. De har selvsagt ingen plikt til å brenne inne med arvestykker de ikke ønsker å ha. Anonymkode: 0239a...07d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #16 Skrevet 28. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men den er deres, og den betyr åpenbart ikke så mye for dem. De vil ha penger. Spør om du kan få betale i avdrag. De har selvsagt ingen plikt til å brenne inne med arvestykker de ikke ønsker å ha. Anonymkode: 0239a...07d Jeg vet at egentlig ville bestemor at mitt barn skulle få den, men hun kjenner sine barn godt og vet at de hadde blitt rasende på henne. Det er ikke noe krise, mitt barn har bunad. Det er bare prinsippet bak Anonymkode: d672d...dc4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #17 Skrevet 28. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at egentlig ville bestemor at mitt barn skulle få den, men hun kjenner sine barn godt og vet at de hadde blitt rasende på henne. Det er ikke noe krise, mitt barn har bunad. Det er bare prinsippet bak Anonymkode: d672d...dc4 Hun ville jo ikke det når hun ikke gjorde det. Da valgte hun å la barna sine arve den. Og når barnet ditt har bunad er det jo helt meningsløst å gi henne den. Anonymkode: 10a12...0c0
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #18 Skrevet 28. april 2019 Hvis man skulle tatt vare på alt ville man etterhvert trengt enorme hus for å oppbevare alt. Dagens flyktninger tar med seg gull og sølv på flukten fordi dette er lett omsettelig i hele verden. Derfor har folk i ustabile land sparingen sin i gull og sølv. Dermed er det ikke sikkert bestemoren tok med seg sølvtøyet når hun flyktet av affeksjonsverdi, men heller som et omløpsmiddel. Kan godt tenkes hun uner olddatteren en fin opplevelse. Personlig prioriterer jeg håndarbeid og fotoalbum. Som har null i krone verdi. Fremfor sølvtøy som aldri kommer til å bli brukt. Anonymkode: 9df60...a83
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #19 Skrevet 28. april 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at egentlig ville bestemor at mitt barn skulle få den, men hun kjenner sine barn godt og vet at de hadde blitt rasende på henne. Det er ikke noe krise, mitt barn har bunad. Det er bare prinsippet bak Anonymkode: d672d...dc4 Like fullt: Når hun ga den til barna sine, ga hun dem retten til å gjøre som de ville med den. Forventer du virkelig at de skal gi bort en dyr bunad til barnet ditt? Anonymkode: 0239a...07d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #20 Skrevet 28. april 2019 Min svigermor har masse sølv etter en eller annen tilfeldig slektning som hadde sønner som hadde null interesse av det. Disse gamle gamle sølvtingene vil nå bli i vår familie, uten egentlig noe tilknytning til slekt noen kjente til. Man får sette pris på tingen en eier mens man lever. Etter ens død kan de bli brukt som ammunisjon for alt man vet, og det er vel samme for meg Anonymkode: 25ac8...e5e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #21 Skrevet 28. april 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Like fullt: Når hun ga den til barna sine, ga hun dem retten til å gjøre som de ville med den. Forventer du virkelig at de skal gi bort en dyr bunad til barnet ditt? Anonymkode: 0239a...07d Nei, som tidligere nevnt er jeg sur og grinete for at de bare behandler det som en hvilken som helst kjole, og ikke har noe forhold til affeksjonsverdien av den. Hun ga den forøvrig ikke til dem, hun døde før hun rakk å si noe om det. Anonymkode: d672d...dc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå