Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #1 Skrevet 27. april 2019 Tenker å følge smartkarbo, med opptil 100g karbo pr.dag. Kutter brød, pasta, ris, potet og ellers sukker naturligvis. Så kommer spørsmålet mitt, må jeg holde meg unna lightprodukter? Teller kalorier også. Vet dere om man går lettere ned i vekt ved å velge fettrike produkter som ekte majones, kesam, smør osv. når man går på lavkarbo ? Anonymkode: 8db0a...503
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #2 Skrevet 27. april 2019 Jeg har gått ned 14-15 kg siden midten av februar på lavkarbo, men er ingen ekspert da. Men man går lettere ned hvis man spiser fettrike produkter mener jeg å ha hørt. Anonymkode: caabf...3f7
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #3 Skrevet 27. april 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har gått ned 14-15 kg siden midten av februar på lavkarbo, men er ingen ekspert da. Men man går lettere ned hvis man spiser fettrike produkter mener jeg å ha hørt. Anonymkode: caabf...3f7 Oi så flink du har vært ! Lurer litt på hvorfor man går lettere ned med fettrike produkter... Anonymkode: 8db0a...503
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #4 Skrevet 27. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi så flink du har vært ! Lurer litt på hvorfor man går lettere ned med fettrike produkter... Anonymkode: 8db0a...503 Jeg er heller ikke ekspert, men kan litt. Når du har tilstrekkelig med fett i et måltid bidrar det til å holde blodsukkeret stabilt. Mat som påvirker blodsukkeret mye bør derfor spises sammen med litt fett, ikke bare i et lavkarbokosthold, men for alle. Litt nøtter sammen med et eple, f.eks. Blodsukkertopper, og økt insulinproduksjon, gir vektøkning. I tillegg trenger kroppen din fett! Litt olivenolje på grønnsakene mangedobler opptaket av næringsstoffer. Fett holder deg mett lengre. Når det er sagt, ville jeg valgt fettkilder med omhu. Jeg bruker litt smør, økologisk raps og olivenolje. Jeg får i meg litt melkefett fra yoghurt og surmelk, men styrer ellers unna animalsk fett (spiser lite kjøtt generelt). Fet fisk er tipp topp, men helst makrell og sardiner, og ikke bare laks. Avokado er bra for deg (men ikke for miljøet), nøtter er gull. Lavkarbo er ikke et fripass til fråtsing i fett, slik man kan få inntrykk av. Kaloriinntaket må være balansert. Men med tilstrekkelig fett og riktig menge karbohydrater vil mange miste karbosuget vi ofte sliter med. Da er det mye lettere å spise rett og passe mye! Anonymkode: 92a85...8c1
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #5 Skrevet 27. april 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er heller ikke ekspert, men kan litt. Når du har tilstrekkelig med fett i et måltid bidrar det til å holde blodsukkeret stabilt. Mat som påvirker blodsukkeret mye bør derfor spises sammen med litt fett, ikke bare i et lavkarbokosthold, men for alle. Litt nøtter sammen med et eple, f.eks. Blodsukkertopper, og økt insulinproduksjon, gir vektøkning. I tillegg trenger kroppen din fett! Litt olivenolje på grønnsakene mangedobler opptaket av næringsstoffer. Fett holder deg mett lengre. Når det er sagt, ville jeg valgt fettkilder med omhu. Jeg bruker litt smør, økologisk raps og olivenolje. Jeg får i meg litt melkefett fra yoghurt og surmelk, men styrer ellers unna animalsk fett (spiser lite kjøtt generelt). Fet fisk er tipp topp, men helst makrell og sardiner, og ikke bare laks. Avokado er bra for deg (men ikke for miljøet), nøtter er gull. Lavkarbo er ikke et fripass til fråtsing i fett, slik man kan få inntrykk av. Kaloriinntaket må være balansert. Men med tilstrekkelig fett og riktig menge karbohydrater vil mange miste karbosuget vi ofte sliter med. Da er det mye lettere å spise rett og passe mye! Anonymkode: 92a85...8c1 Tusen takk for nyttig svar 👍 Anonymkode: 8db0a...503
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå