Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #1 Skrevet 27. april 2019 Jeg leser sjelden blogger så vet lite om bloggere og hva som skrives. Men, jeg har en niese på 15 år. Hun leser blogger, selvom foreldrene har lagt ned forbud om enkelte bloggere så får hun likevel med seg ting. Venninner prater og viser kanskje bilder. Uansett, hun snakker så avslappet om botox, fillers osv. Ikke noe problem, alt kan opereres. Det er først nå de siste årene jeg har blitt oppmerksom på dette og jeg synes det er svært problematisk at unge usikre mennesker får lov å ha sin egen kanal der de kan distribuere nøyaktig det de selv vil. Jeg har nå tittet innom noen bloggere jeg skjønner er populære. Det er et vanvittig jag etter den perfekte look. Som godt voksen dame kjenner jeg at dette preller av, men jeg forstår så godt at en ung jente blir påvirket. Hva tenker dere? Man kan jo si mye om bloggere, men faktum er, de er her, de tjener mye penger, de har makt og de forsvinner neppe fordi en «gammel dame» som meg synes de burde det. Hvorfor er det ikke strengere krav til bloggere? Anonymkode: 7608a...91c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #2 Skrevet 27. april 2019 Jeg er helt enig med deg, den bransjen burde reguleres langt strengere enn den gjøres i dag! Markedsføringsloven åpner absolutt for dette, så det er merkelig at alle disse bloggerne som bl.a. glorifiserer endring av utseende får fortsette. Markedsføringsloven har egne bestemmelser om "Særskilt beskyttelse for barn", §§ 19, 20 og 21. Men også §§ 2 og 6 regulerer dette. § 21 sier bl.a.: "Når markedsføring overfor barn vurderes etter § 2, skal det blant annet legges vekt på om markedsføringen... b) spiller på sosial usikkerhet, dårlig samvittighet eller dårlig selvtillit..." https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2#KAPITTEL_4 Anbefaler å melde dette som en sak til barneombudet - jeg tror det er et tidsspørsmål før det må komme en sak om dette, og man kan jo håpe at det fører til positive endringer, for slik det fungerer i dag vokser altfor mange opp og blir unødvendig psyket ned fordi de ikke kan se "perfekte" ut, fordi personer som ofte selv er full av komplekser og fullstendig uten utdanning til å f.eks. uttale seg om kroppslige inngrep stadig promoterer det. Anonymkode: 4d383...a00
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #3 Skrevet 28. april 2019 At de tjener millioner av å blogge, synes jeg er sykt Anonymkode: a91d0...911
Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #4 Skrevet 28. april 2019 Ja det er ikke lett for unge jenter i dag. De utsettes for press fra alle kanter og er barn av en mødregenerasjon som omfavner silikonpupper/botox/fillers og så videre fordi vi med slikt «føler oss bedre». Vi kan skylde på bloggere og media så mye vi vil, men vår generasjon kvinner har ALL skyld når det gjelder skjønnhetspresset døtrene våre utsettes for i dag. Anonymkode: 87bb2...22e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå