Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #1 Skrevet 27. april 2019 Og jeg gruer meg. Han finnes ikke handy. Andre ting han har lagd har blitt skjevt, ødelagt, og ikke gjort nøye. Jeg foreslår at vi skal spørre svoger om hjelp, men da blir han bare sint. Jeg vet hvordan platten blir, den kommer til å være skjev, gynge etc. Og om jeg da sier noe blir han sint på meg og gir meg skylden for «det var jeg som ville ha ny platt». Også blir det så dårlig stemning. Men jeg orker ikke ha det sånn halvveis! Jeg kan gjerne hjelpe til, men det får jeg ikke. Jeg har tenkt å bli med i butikken og spørre en proff der, men da og blir det bare sur stemning, han skjemmes nok da.. Anonymkode: 55962...95f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #2 Skrevet 27. april 2019 Haha, nå ser jeg for meg min mor fortvilede ansiktsutrykk når min far nærmet seg verktøykassa. Men han var verdens beste pappa ❤️ Anonymkode: d220f...410
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #3 Skrevet 27. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Haha, nå ser jeg for meg min mor fortvilede ansiktsutrykk når min far nærmet seg verktøykassa. Men han var verdens beste pappa ❤️ Anonymkode: d220f...410 Men det er litt slik 😅 Bare at her er det ingen verktøykasse, men div skrujern som ligger slengt i kjøkkenskuffer. Og en som blir sint når jeg har flyttet de fordi «det er så praktisk at de ligger i nærheten». 😓 Han er verdens beste pappa her og 😍 Anonymkode: 55962...95f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #4 Skrevet 27. april 2019 Gi han en sjangs, og hjelp til selv om han ikke vil. Snakk sammen underveis. Anonymkode: da5fc...5cd
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #5 Skrevet 27. april 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gi han en sjangs, og hjelp til selv om han ikke vil. Snakk sammen underveis. Anonymkode: da5fc...5cd Joda, men jeg vet hvordan det blir. Han har gjort mye småtteri her som ikke er bra alyså! Anonymkode: 55962...95f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #6 Skrevet 27. april 2019 Har det samme problemet her. Krever å få være med eller at han tar imot hjelp. Det er virkelig ikke en handyman jeg har. Samtlige ikeamøbler han har skrudd har hull tvers gjennom, mangler minst en skrue og alt annet er sånn halvveis gjort. Temmelig slitsomt med stoltheten... Anonymkode: a6cfc...99c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #7 Skrevet 27. april 2019 Ligger masse videoer på YouTube og div plankebutikker om hvordan man lager platting Se dem, og si at dere skal gjøre dette sammen. Da kan du guide og styre litt underveis. Prøv å ikke være belærende og nedlatende, dette er et prosjekt dere har sammen. Kanskje surner han litt innimellom, men da blir ihvertfall resultatet okei og begge kan være happy til slutt. Anonymkode: dab2a...4d1
Fru Banderas Skrevet 27. april 2019 #8 Skrevet 27. april 2019 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og jeg gruer meg. Han finnes ikke handy. Andre ting han har lagd har blitt skjevt, ødelagt, og ikke gjort nøye. Jeg foreslår at vi skal spørre svoger om hjelp, men da blir han bare sint. Jeg vet hvordan platten blir, den kommer til å være skjev, gynge etc. Og om jeg da sier noe blir han sint på meg og gir meg skylden for «det var jeg som ville ha ny platt». Også blir det så dårlig stemning. Men jeg orker ikke ha det sånn halvveis! Jeg kan gjerne hjelpe til, men det får jeg ikke. Jeg har tenkt å bli med i butikken og spørre en proff der, men da og blir det bare sur stemning, han skjemmes nok da.. Anonymkode: 55962...95f For det bestemmer han, eller?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #9 Skrevet 27. april 2019 Men hvordan bygger man en platting, hva er det viktigste? Så lenge det er flatt, eller man planerer ut så det blir flatt, hvor skjev kan han få den plattingen til å bli? Anonymkode: de1dd...004
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #10 Skrevet 27. april 2019 18 minutter siden, Fru Banderas skrev: For det bestemmer han, eller? Selvsagt bestemmer han det selv? Han kan selvsagt velge å slutte å gjøre noe om hun krever å være med. Menn bestemmer da også over seg selv? Anonymkode: 8de94...c3d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #11 Skrevet 27. april 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvordan bygger man en platting, hva er det viktigste? Så lenge det er flatt, eller man planerer ut så det blir flatt, hvor skjev kan han få den plattingen til å bli? Anonymkode: de1dd...004 Altså; man bør kunne sin Pytagoras..... i tillegg bør man kunne noe om frost og telehiv, bæreevne, vatring (ikke bare en og en bjelke, men på langs og på tvers samt fra hjørne til hjørne...). Og selvfølgelig sørge for at den faktisk blir kvadratisk/rektangulær og ikke et parallellogram. Skal den vikles i forhold til huset, i forhold til tomta, i forhold til innkjørsel, i forhold til grensa mot naboen? Skal det støpes stolper, legges på leca elker bruke ferdiglagde stolpespyd? Skal det legges ett lag med bærekonstruksjon eller to? Hvor langt skal det være mellom spikerslagene? Hvor tykke toppbord bruker man? (Altså hvor mye svikt er ok å ha). Skal den tåle vekta av tak? Av snø? Skal det være rekkverk? Trapp? osv osv osv Anonymkode: 8919c...0ab
Fru Banderas Skrevet 27. april 2019 #12 Skrevet 27. april 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt bestemmer han det selv? Han kan selvsagt velge å slutte å gjøre noe om hun krever å være med. Menn bestemmer da også over seg selv? Anonymkode: 8de94...c3d Nettopp, han bestemmer over seg selv, men i dette tilfellet bestemmer han at hun ikke får bidra med hjelp til deres felles bolig, og det, kjære Annie som har litt tungt for å lese, er noe helt annet enn å bestemme over seg selv. At HI godtar at han begrenser henne i sitt eget hjem, er trist - for å bruke et mildt ord.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #13 Skrevet 27. april 2019 Jeg tror det går på stoltheten hans. Om jeg sier noe om resultatet klikker han!! Som det ene barnerommet. Listverket er et lappverk. Og det er masse sånn hvit gugge som jeg ikke husker hva heter som han tror at ikke viser alle feil han har gjort på listverket, men det vises!!! Og om jeg sier at jeg synes det hadde vært finere med en hel list langs taket istedet for flere små så får jeg bare til svar at «det var jeg som absolutt skulle pusse opp», og han får det til å bli min feil... slitsomt. Anonymkode: 55962...95f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #14 Skrevet 27. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det går på stoltheten hans. Om jeg sier noe om resultatet klikker han!! Som det ene barnerommet. Listverket er et lappverk. Og det er masse sånn hvit gugge som jeg ikke husker hva heter som han tror at ikke viser alle feil han har gjort på listverket, men det vises!!! Og om jeg sier at jeg synes det hadde vært finere med en hel list langs taket istedet for flere små så får jeg bare til svar at «det var jeg som absolutt skulle pusse opp», og han får det til å bli min feil... slitsomt. Anonymkode: 55962...95f Kan du ikke bare bytte listen da? Gå i byggevareforretningen og kjøp en lang nok list, kapp den og få den opp. Det er jo ikke sånn at han er den eneste som kan gjøre noe i et hjem. Går det på stoltheten løs så får det bare gjøre det. Anonymkode: dab2a...4d1
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #15 Skrevet 27. april 2019 Du kan jo bare bygge plattingen selv? Anonymkode: 2652d...dcd
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #16 Skrevet 27. april 2019 Her fikk jeg en snekker til p legge grunnlaget og vi skrudde bordene på selv. Veldig greit å gjøre det på den måten Anonymkode: 32925...a1a
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #17 Skrevet 27. april 2019 Føler med deg! Min eks skulle bare vaske plattingen mens barna og jeg var borte i fjor: vasket med høytrykksspyler og malte over med rester av husmalingen. Det så pent ut i et par timer. I år må jeg vaske, pusse og beise Anonymkode: 28bc5...05f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #18 Skrevet 27. april 2019 28 minutter siden, Fru Banderas skrev: Nettopp, han bestemmer over seg selv, men i dette tilfellet bestemmer han at hun ikke får bidra med hjelp til deres felles bolig, og det, kjære Annie som har litt tungt for å lese, er noe helt annet enn å bestemme over seg selv. At HI godtar at han begrenser henne i sitt eget hjem, er trist - for å bruke et mildt ord. Å, så søtt det er når man ikke klarer å holde forsøket på hersketeknikk tilbake❤️ Hi står helt fritt til å lage platting selv, og mannen står fritt til å lage den på egenhånd. Kjære Banderas som har litt tungt for det. Anonymkode: 8de94...c3d
Fru Banderas Skrevet 27. april 2019 #19 Skrevet 27. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Å, så søtt det er når man ikke klarer å holde forsøket på hersketeknikk tilbake❤️ Hi står helt fritt til å lage platting selv, og mannen står fritt til å lage den på egenhånd. Kjære Banderas som har litt tungt for det. Anonymkode: 8de94...c3d Forsøkte overhodet ikke å holde noe tilbake! Modererer meg i alle fall ikke for sånne som deg. At du sverger til indivisualisme, får være én ting, men folk flest har fellesprosjekter, spesielt når det gjelder felles bolig. Det er heller ikke et sunnhetstegn at man nekter å forsøke samarbeid, og at man bestemmer hva parteneren kan bidra med. Det oser ikke lykkelig ekteskap, akkurat!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #20 Skrevet 27. april 2019 2 timer siden, Fru Banderas skrev: Forsøkte overhodet ikke å holde noe tilbake! Modererer meg i alle fall ikke for sånne som deg. At du sverger til indivisualisme, får være én ting, men folk flest har fellesprosjekter, spesielt når det gjelder felles bolig. Det er heller ikke et sunnhetstegn at man nekter å forsøke samarbeid, og at man bestemmer hva parteneren kan bidra med. Det oser ikke lykkelig ekteskap, akkurat! Ro deg ned da... Det er bare en platting... Anonymkode: 2652d...dcd
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #21 Skrevet 27. april 2019 2 timer siden, Fru Banderas skrev: Forsøkte overhodet ikke å holde noe tilbake! Modererer meg i alle fall ikke for sånne som deg. At du sverger til indivisualisme, får være én ting, men folk flest har fellesprosjekter, spesielt når det gjelder felles bolig. Det er heller ikke et sunnhetstegn at man nekter å forsøke samarbeid, og at man bestemmer hva parteneren kan bidra med. Det oser ikke lykkelig ekteskap, akkurat! Neida, det er klart at dette definerer hele ekteskapet deres. Det er vel på hode og ræva ut, tenker jeg. Skulle ta seg ut å svelge noen kameler. Noen par kan bare ikke jobbe sammen, selv om det ellers er er greit forhold. Poenget er at om hi er misfornøyd med mannen sitt arbeid må hun enten gjøre det selv eller betale andre for å fikse det. Mannen evner ikke å få det til, selv om han skal ha for forsøket. Anonymkode: 8de94...c3d
Fru Banderas Skrevet 27. april 2019 #22 Skrevet 27. april 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Neida, det er klart at dette definerer hele ekteskapet deres. Det er vel på hode og ræva ut, tenker jeg. Skulle ta seg ut å svelge noen kameler. Noen par kan bare ikke jobbe sammen, selv om det ellers er er greit forhold. Poenget er at om hi er misfornøyd med mannen sitt arbeid må hun enten gjøre det selv eller betale andre for å fikse det. Mannen evner ikke å få det til, selv om han skal ha for forsøket. Anonymkode: 8de94...c3d HI skriver selv, gjentatte ganger på det lille hun har skrevet her, at "om hun sier noe så blir han sint", hun skriver at "han klikker" og at han forsøker å føre skylden over på henne. Man kan være uenige om mye, det er nok bare sunt, men det å bli så sint når det påpekes at man faktisk har gjort feil, klikke og stadig forsøke å få den andre til å føle seg skyldig i stedet, det er ikke positive personlighetstrekk. Men klart, vi har alle ulike grenser for hva som er akseptabel behandling av partner.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #23 Skrevet 27. april 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Du kan jo bare bygge plattingen selv? Anonymkode: 2652d...dcd Sliter du litt med leseforståelsen? Anonymkode: 8f50d...632
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #24 Skrevet 27. april 2019 Jeg finnes ikke handy, men måtte ha by platting og lagde den idag! Jeg har lest masse på nettet og sett filmer. Kjøpte alt jeg trengte, gjort nøye grunnarbeid med vatring osv. Målt nøyaktig for stenderne og alt. Ble kjempe fin! Anonymkode: 6b194...548
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #25 Skrevet 27. april 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sliter du litt med leseforståelsen? Anonymkode: 8f50d...632 Overhodet ikke. I stedet for å gå med åpne øyne inn i noe jeg vet kommer til å bli dårlig, pleier jeg å brette opp erma og fikse ting. I motsetning til deg kanskje? Anonymkode: 2652d...dcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå