Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 For å unngå bruk og kast. Greit å ta hensyn til miljøet, men herregud så upraktisk. Skal jeg liksom ta med tallerkner som klirrer i sekken (nei alle har ikke plasttallerkner liggende) og ha det med på bussen og på jobb, for drar jo direkte dit fra jobb, og så ta med skitne tallerkner/bestikk hjem igjen etter festen? Da må vi jo gjerne bruke en plastpose til å legge den skitne oppvasken i for å ikke grise til sekken, og da er vi jo like langt mtp å spare miljøet. Hva med de som har glemt å ta med eget service? Skal ikke de få mat? Jeg har aldri før vært med på at jeg må ta med eget service på en slik fest. Ja ja nå har jeg hørt det også Anonymkode: 0e904...219
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #2 Skrevet 26. april 2019 Ånei, for et offer. Jeg føler virkelig med deg i din strabasiøse tilværelse Anonymkode: 338ce...7b5
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #3 Skrevet 26. april 2019 Du har aldri flyttet noe sted med glassgjenstander, har du vel?? Ta med engangs da vel. Og så legger du det igjen i barnehagen ved levering. Slipper å ta det med på jobb og slipper klirring. Anonymkode: 6d18f...316
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #4 Skrevet 26. april 2019 Kanskje det sprøeste i-lands-problemet jeg har vært borti her inne.. Anonymkode: 825af...b15
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 I lands problem kaller vår 17 åring sånne ting. Anonymkode: ed227...4e8
Bruker3 Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 Altså, hvis du ikke skjønner hvordan du kan unngå å ha med tallerkener og bestikk frem og tilbake til jobben etter å ha levert ungen i BARNEHAGEN hvor festen er.... Nei da er det ikke håp for deg
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 Det er ikke noe stort problem, men det går an å tenke litt praktisk noen ganger. De fleste gjør jo det på tur eller på hytta, e.l. og jeg tenker at en sommerfest er en situasjon det passer å bruke papp/engangs. HI Anonymkode: 0e904...219
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #9 Skrevet 26. april 2019 På alle sommeravslutninger vi har hatt på skole/barnehage, har vi måtte ta med eget servise og mat (enten til felles bord eller til eget bruk). Vi har gjenbruksseevise i plast, andre har med papp og engangsbestikk andre har med i steintøy/glass og metall. Null stress, og er kun et problem hvis man gjør det til det. Anonymkode: c68dd...5e8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #10 Skrevet 26. april 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke noe stort problem, men det går an å tenke litt praktisk noen ganger. De fleste gjør jo det på tur eller på hytta, e.l. og jeg tenker at en sommerfest er en situasjon det passer å bruke papp/engangs. HI Anonymkode: 0e904...219 Så ta med engangs da. Anonymkode: c68dd...5e8
TinaK 1990 Skrevet 26. april 2019 #11 Skrevet 26. april 2019 Prøv å tenke både økonomi og miljø, HI!! Snakk om å være vanskelig!!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #12 Skrevet 26. april 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke noe stort problem, men det går an å tenke litt praktisk noen ganger. De fleste gjør jo det på tur eller på hytta, e.l. og jeg tenker at en sommerfest er en situasjon det passer å bruke papp/engangs. HI Anonymkode: 0e904...219 De tenker jo praktisk, praktisk for miljøet. At foreldre ikke evner å finne en løsning på det er pinlig Anonymkode: 338ce...7b5
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #13 Skrevet 26. april 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: På alle sommeravslutninger vi har hatt på skole/barnehage, har vi måtte ta med eget servise og mat (enten til felles bord eller til eget bruk). Vi har gjenbruksseevise i plast, andre har med papp og engangsbestikk andre har med i steintøy/glass og metall. Null stress, og er kun et problem hvis man gjør det til det. Anonymkode: c68dd...5e8 Okei så det er vanlig andre steder også ja? Dette skulle også være en slik fest hvor vi tar med mat til et felles bord. Vi har hatt det sånn år etter år, men dette var første gang vi ble bedt om å ta med eget service. Gjenbruksservice er jo egentlig ikke så dumt da... Anonymkode: 0e904...219
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #14 Skrevet 26. april 2019 Ser av svarene her at det er nok bare meg som er vanskelig ja... Anonymkode: 0e904...219
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #15 Skrevet 26. april 2019 Det burde overhodet ikke by på store problemer å ta med eget servise. Hvis det er kronglete å bære på det anbefaler jeg å legge det på barnets plass ved levering. Støtter forøvrig forslaget om flebruksservise i plast. Får det billig på IKEA Anonymkode: 82d5e...579
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #16 Skrevet 26. april 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Okei så det er vanlig andre steder også ja? Dette skulle også være en slik fest hvor vi tar med mat til et felles bord. Vi har hatt det sånn år etter år, men dette var første gang vi ble bedt om å ta med eget service. Gjenbruksservice er jo egentlig ikke så dumt da... Anonymkode: 0e904...219 I tillegg til mat og servise må vi forresten også ha med egne campingbord og -stoler. Er alt for lite benker ute til at alle i barnehagen/klassa får plass. Men vi er vant til det fra første ungen startet i barnehagen. Anonymkode: c68dd...5e8
Himmel og hav Skrevet 26. april 2019 #17 Skrevet 26. april 2019 Servise. Du må ha med eget servise. Service er en tjeneste noen yter deg. Servise er til mat. Putt tallerkner med et håndkle mellom i en pose eller en sekk. Skyll serviset under barnehagens utekran og tørk dem med håndkledet før dere går hjem. Ikke kast sekken hardt i bakken underveis, så burde det gå helt fint.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #18 Skrevet 27. april 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: I tillegg til mat og servise må vi forresten også ha med egne campingbord og -stoler. Er alt for lite benker ute til at alle i barnehagen/klassa får plass. Men vi er vant til det fra første ungen startet i barnehagen. Anonymkode: c68dd...5e8 Det er da bare å sitte på bakken eller en kant til sandkassen eventuelt vente på ledig plass. Vi har piknik hvert år i bhg. Aldri nok plass og vi har med mat, servise og drikke selv. Jeg sitter som regel på bakken og barna mine ved bordet. Det er virkelig ikke et problem. Det er kun snakk om et par timer i løpet av et helt år. Anonymkode: 82d5e...579
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #19 Skrevet 27. april 2019 Her i bhg til guttene serverer de pølse i brød/lompe og vi trenger ingen servise 😊 I bhg der jeg jobber, har alle foreldre med egen mat til seg og sin familie. Anonymkode: bbda9...75f
frk Nilsen Skrevet 27. april 2019 #20 Skrevet 27. april 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke noe stort problem, men det går an å tenke litt praktisk noen ganger. De fleste gjør jo det på tur eller på hytta, e.l. og jeg tenker at en sommerfest er en situasjon det passer å bruke papp/engangs. HI Anonymkode: 0e904...219 Bruker aldri engangs til tur, har i plast og melanin som vi har brukt i flere år. Vi kaster mer enn nok fra før! Du får investere i pikninkservise før sommerfesten, så har du også sett til turbruk allerede.
*Miss Marple* Skrevet 27. april 2019 #22 Skrevet 27. april 2019 Dette er kanskje det største ikke-problem jeg har lest om? Du skal vel levere ungen om morningen? Da legger du jo vesken med utstyret igjen i barnehagen, du drasser det ikke med deg hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #23 Skrevet 27. april 2019 Vi har slltid meg etter service. Og ofte bordvifte stoler også. Det går 70 barn i barnehagen og de har ikke benker til alle barna heller. Samme på foreldremøter på skolen: «husk egen kopp til kaffe’n» Anonymkode: 3c318...729
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #24 Skrevet 27. april 2019 Som mangeårig pedagog i bhg må jeg spørre deg; ønsker du at de ansatte skal tilbringe tid med barnet ditt mest mulig, eller er det greit at f.eks. en voksen står med oppvasken i flere timer etter en sommerfest? Jeg har fått maaange merkelige spørsmål gjennom årene, men dette tror jeg tok kaka. Mitt tips: kjøp picniktallerkener! Jeg har hatt mine i ca 15 år og bruker de flere ganger hver sommer. Anonymkode: 0cbbb...7fe
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #25 Skrevet 27. april 2019 Kjøpt i hardplast, de har det overalt, f.eks Ikea, Europris, Nille, Biltema og sikkert i de dyrere butikkene også. Veldig greit ved kurvfester/buffet for de bretter seg ikke sammen når du skal bære flere ting på dem. De kommer til å bli godt brukt, for du må regne med å ha med eget på skoleavslutninger, idrettsleire og allverdens ting ungene er med på etterhvert som de vokser til. Alle barneforeldren har noe i hardplast liggende som de kan ta med på slike ting. Anonymkode: 83aac...8ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå