Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 Har en 8-åring som skal ta Movicol en stund, og vi kjøpte den med sitronsmak. Blandet det ut med vann, og resultatet var at gutten kastet opp. Så jeg må prøve å blande det ut med noe annet. Er det noen som har noen tips?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #2 Skrevet 26. april 2019 Appelsinjuice og en skvett sitron. Men min kastet også opp av det. Hos oss fungerte det å heller ta Lactulose morgen og kveld. Anonymkode: 8764c...807
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #3 Skrevet 26. april 2019 Appelsinjuice eller saft med smak av sitrus. Men smaken av movicol er ganske sterk, så det er vanskelig å kamuflere den. Om det ikke går ville jeg bedt om resept på movicol junior, den har mye mindre smak. Anonymkode: ea021...252
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #4 Skrevet 26. april 2019 Eple eller appelsinjuice. Anonymkode: b6e57...0b8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 Jeg bruker saft 🙂 Anonymkode: e05cc...744
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #6 Skrevet 27. april 2019 Jeg er veldig lite kresen. Fikk movicol med appelsinsmak, og det brakk jeg meg av, selv om jeg såvidt greide å holde det nede. Jeg holdt for nesa og drakk til jeg hadde brukt opp den pakken, men det gikk kun på viljen, grøsser fremdeles når jeg tenker på det. Fikk en med sitron en gang, og reagerte på samme måte da. Movicol uten smakstilsetning hadde jeg derimot ingen problemer med å få ned, så jeg tror jeg reagerer på den voldsomt kunstige smaken det får med disse tilsetningssmakene. Movicol uten smak fikk jeg ned bare med vann. Om han reagerer på movicol uten smak også så ville jeg forsøkt å blande med ananasjuice. Gjerne ferskpresset, om du har mulighet til det, for enzymene i ananas virker også veldig positivt på fordøyelsen, men da må juicen være fersk. Anonymkode: 3d455...583
Anonym bruker Skrevet 27. april 2019 #7 Skrevet 27. april 2019 Blandet med saft og drukket med sugerør fungerer hos oss. Jeg hadde tilsvarende innlegg for noen uker siden og da var det noen som skrev at juniorvarianten uten smak var tom på apotekene. Anonymkode: 13c10...9df
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 28. april 2019 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2019 Eplejuice funket! Takk for hjelpen😁👍🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå