Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 Jenta vår er 4,5 år så en av oss er fortsatt med henne i barnebursdag. Ofte får hun annerledes atferd i bursdag. Hun snakker ikke eller leker ikke med andre barn. Hun blir sjenert og "henger" på den av oss som er med henne. Jeg snakket med pedleder om dette og hun ble overrasket siden datteren vår er sosial i barnehagen . Hun sa at vi ikke bør lage noen stor sak av det og at det sikkert ble bedre etter hvert. Hva tenker dere? Noen tips til å få henne være tryggere i barnebursdager? Anonymkode: 608d8...9fd
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #2 Skrevet 26. april 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jenta vår er 4,5 år så en av oss er fortsatt med henne i barnebursdag. Ofte får hun annerledes atferd i bursdag. Hun snakker ikke eller leker ikke med andre barn. Hun blir sjenert og "henger" på den av oss som er med henne. Jeg snakket med pedleder om dette og hun ble overrasket siden datteren vår er sosial i barnehagen . Hun sa at vi ikke bør lage noen stor sak av det og at det sikkert ble bedre etter hvert. Hva tenker dere? Noen tips til å få henne være tryggere i barnebursdager? Anonymkode: 608d8...9fd Tuller du? Anonymkode: b5bb6...34e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #3 Skrevet 26. april 2019 Men er hun utrygg da? Du tror ikke at hun er sånn fordi hun har en forelder med seg da? Kanskje du skal sende henne alene neste gang, og si i fra til foreldre til bursdagsbarnet om hvorfor og holde deg i nærheten hvis det ikke går så bra. Mange barn er ofte helt annerledes når foreldre er tilstede Anonymkode: fbb8f...9c1
Blondzilla Skrevet 26. april 2019 #4 Skrevet 26. april 2019 Slutt å være med henne i bursdager. Hun er stor nok til å gå alene.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 Hun er sånn fordi du er der. Ingenting å analysere eller tenke stort over. At du i det hele tatt har tatt det opp med ped.leder er jo ganske snodig. Anonymkode: fdd82...328
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 Så store barn går alene i bursdager. Anonymkode: eb2b7...229
fridasmokk Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 Her jeg bor så er ca halvparten av foreldrene med i 5-årsbursdagene. Og jeg ser flere som er sjenerte og klynger seg til mammaen/pappaen, men som er trygge og virker utadvendte i barnehagen. Kanskje blir jenta usikker/sjenert på grunn av at det er en annen situasjon enn i barnehagen? Ikke rart det om man er litt sjenert. Konkrete tips er kanskje å øve på å møte nye folk og nye situasjoner? Men sannsynlig vokser hun det nok av seg🙂
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 La henne gå alene. Mange unger er kun mammadalt når mamma er innen synsvidde. Anonymkode: d7869...be8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #9 Skrevet 26. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men er hun utrygg da? Du tror ikke at hun er sånn fordi hun har en forelder med seg da? Kanskje du skal sende henne alene neste gang, og si i fra til foreldre til bursdagsbarnet om hvorfor og holde deg i nærheten hvis det ikke går så bra. Mange barn er ofte helt annerledes når foreldre er tilstede Anonymkode: fbb8f...9c1 Har tenkt på det, at det kan være pga en av oss er med. Kanskje vi skal begynne å gå fra bursdagen korte stunder slik at det blir gradvis HI Anonymkode: 608d8...9fd
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #10 Skrevet 26. april 2019 25 minutter siden, fridasmokk skrev: Her jeg bor så er ca halvparten av foreldrene med i 5-årsbursdagene. Og jeg ser flere som er sjenerte og klynger seg til mammaen/pappaen, men som er trygge og virker utadvendte i barnehagen. Kanskje blir jenta usikker/sjenert på grunn av at det er en annen situasjon enn i barnehagen? Ikke rart det om man er litt sjenert. Konkrete tips er kanskje å øve på å møte nye folk og nye situasjoner? Men sannsynlig vokser hun det nok av seg🙂 Jeg synes det er litt for tidlig å sende henne alene i bursdag når hun er 4,5 år. Kan vel ikke forvente at foreldrene til bursdagsbarnet skal passe på x antall barn? HI Anonymkode: 608d8...9fd
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #11 Skrevet 26. april 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: La henne gå alene. Mange unger er kun mammadalt når mamma er innen synsvidde. Anonymkode: d7869...be8 Blir nok mye for foreldrene til bursdagsbarnet å passe på 18 barn hvis hele barnehageavdelingen kommer i bursdagen ? HI Anonymkode: 608d8...9fd
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #12 Skrevet 26. april 2019 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så store barn går alene i bursdager. Anonymkode: eb2b7...229 Synes ikke en 4,5-åring er så stor. Det kreves jo et visst antall voksne å passe på så mange barn. HI Anonymkode: 608d8...9fd
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #13 Skrevet 26. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun er sånn fordi du er der. Ingenting å analysere eller tenke stort over. At du i det hele tatt har tatt det opp med ped.leder er jo ganske snodig. Anonymkode: fdd82...328 Jeg nevnte det i en bisetning på foreldresamtale. Må jo være lov å stille spørsmål 😆 HI Anonymkode: 608d8...9fd
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #14 Skrevet 26. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir nok mye for foreldrene til bursdagsbarnet å passe på 18 barn hvis hele barnehageavdelingen kommer i bursdagen ? HI Anonymkode: 608d8...9fd Men har foreldrene bedt om at andre foreldre skal være der da? Anonymkode: fbb8f...9c1
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #15 Skrevet 26. april 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har tenkt på det, at det kan være pga en av oss er med. Kanskje vi skal begynne å gå fra bursdagen korte stunder slik at det blir gradvis HI Anonymkode: 608d8...9fd Det synes jeg absolutt dere skal gjøre. Har de andre ungene foreldre med seg, er det vanlig der du bor? Anonymkode: fbb8f...9c1
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #16 Skrevet 26. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så store barn går alene i bursdager. Anonymkode: eb2b7...229 Kanskje i din omgangskrets, men i de bursdagene jeg har vært i har ca halvparten av 5-åringer hatt med en av foreldrene HI Anonymkode: 608d8...9fd
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #17 Skrevet 26. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men har foreldrene bedt om at andre foreldre skal være der da? Anonymkode: fbb8f...9c1 Jeg vet ikke hva som er vanlig. De bursdagene vi har vært i fra før de fleste barn hatt med seg foreldrene HI Anonymkode: 608d8...9fd
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #18 Skrevet 26. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det synes jeg absolutt dere skal gjøre. Har de andre ungene foreldre med seg, er det vanlig der du bor? Anonymkode: fbb8f...9c1 Varierer. Anslår at ca halvparten av 5-åringene er alene i bursdager HI Anonymkode: 608d8...9fd
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #19 Skrevet 26. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Varierer. Anslår at ca halvparten av 5-åringene er alene i bursdager HI Anonymkode: 608d8...9fd Da synes jeg du skal prøve å la henne være alene. Anonymkode: fbb8f...9c1
Anonym bruker Skrevet 26. april 2019 #20 Skrevet 26. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men er hun utrygg da? Du tror ikke at hun er sånn fordi hun har en forelder med seg da? Kanskje du skal sende henne alene neste gang, og si i fra til foreldre til bursdagsbarnet om hvorfor og holde deg i nærheten hvis det ikke går så bra. Mange barn er ofte helt annerledes når foreldre er tilstede Anonymkode: fbb8f...9c1 Hun fremstår kun utrygg i bursdager. Ellers fremstår hun som et trygt barn HI Anonymkode: 608d8...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå