Gå til innhold

"Skal jeg legge ut nå, så vippser dere?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle svarer JA, og vedkommende legge rut mange tusen. 

Hvor fort forventer dere at de vippser det de skylder?

Anonymkode: 1ff82...061

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umiddelbart. 

Anonymkode: 1f37b...25e

Skrevet

Selvfølgelig med en gang. Har de ikke råd til det så får de la være å kjøpe/bestille. 

Anonymkode: ad0e8...988

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med den der.

Anonymkode: 832de...466

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig med en gang. Har de ikke råd til det så får de la være å kjøpe/bestille. 

Og med engang mener jeg altså samme dagen. 

Skrevet

Med en gang om ikke noe annet er avtalt på forhånd.

Anonymkode: 9342c...de6

Skrevet

Samme dagen

Anonymkode: e6d06...b28

Skrevet

Samme dag.

Har det ikke kommet til neste dag må du jo sende en påminnelse i vipps, men de få gangene jeg har gjort noe sånt har det vært snakk om kinobilletter eller noe annet ganske rimelig og pengene har kommet samme dag.

Anonymkode: 9d031...987

Skrevet

I samme minutt som alle sitter rundt bordet.

Anonymkode: 323aa...661

Skrevet

Samtidig som den andre betaler i min verden. 

Anonymkode: 74bab...071

Skrevet

HI her. Det ble avtalt på chat. Én vippset umiddelbart etterpå, mens de andre fortsatt ikke har gjort det - dette var i går.

Selv vippser jeg alltid med det samme, fordi det ellers er fort gjort at det blir glemt. Om det er bare kinobilletter eller noe, er det ok om de vippser senere, men for eksempel senest idet vi går inn i kinosalen.

Denne gangen  var det noe vi skal på et stykke frem i tid, men jeg har lagt ut nesten 10 000 kroner, så jeg hadde i grunnen rodd at alle skulle vippse veldig fort. Jeg skrev også i chatten at nå var det bestilt og betalt.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

HI her. Det ble avtalt på chat. Én vippset umiddelbart etterpå, mens de andre fortsatt ikke har gjort det - dette var i går.

Selv vippser jeg alltid med det samme, fordi det ellers er fort gjort at det blir glemt. Om det er bare kinobilletter eller noe, er det ok om de vippser senere, men for eksempel senest idet vi går inn i kinosalen.

Denne gangen  var det noe vi skal på et stykke frem i tid, men jeg har lagt ut nesten 10 000 kroner, så jeg hadde i grunnen rodd at alle skulle vippse veldig fort. Jeg skrev også i chatten at nå var det bestilt og betalt.

Da sender du de en melding med at de må vipse det i dag.

Skrevet

Det kommer an på hva det gjelder. Først må jeg i hvertfall vite nøyaktig beløp.

Anonymkode: 7c929...95d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Minn de på det igjen i dag, ikke la det gli ut.

Anonymkode: 9d031...987

Skrevet

Send oppkrav i vipps

Anonymkode: 20b92...465

Skrevet

Umiddelbart så klart! 

Send påminnelse!

Skrevet

Med slike summer, hadde jeg ikke bestilt noe som helst før alle hadde vippset.

Skrevet
4 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Med slike summer, hadde jeg ikke bestilt noe som helst før alle hadde vippset.

Men det gikk ikke an at alle bestille hver for seg pga plasser sammen, rabatter osv. Tror jo ikke at noen har tenkt å ikke betale, men som sagr, hadde det vært noen andre som la ut for meg - ihvertfall når det var så mye - hadde jeg vippset umiddelbart.

Jeg syns alltid det er ubehagelig å purre, så det var også litt derfor jeg startet denne tråden, fordi jeg var usikker på når man kan begynne å minne folk på å sende pengene.

hi

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det gikk ikke an at alle bestille hver for seg pga plasser sammen, rabatter osv. Tror jo ikke at noen har tenkt å ikke betale, men som sagr, hadde det vært noen andre som la ut for meg - ihvertfall når det var så mye - hadde jeg vippset umiddelbart.

Jeg syns alltid det er ubehagelig å purre, så det var også litt derfor jeg startet denne tråden, fordi jeg var usikker på når man kan begynne å minne folk på å sende pengene.

hi

Du har lov å purre!

Anonymkode: 4f207...862

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hi

Du kan minne de på det med en gang, spesielt når det er så pass store summer det er snakk om

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hi

Det er slett ikke feil å purre. Hvem har ti tusen til overs liggende liksom...?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hi

Neida, men jeg ville ventet med å bestille samlet til alle hadde vippset, slik at jeg slapp å legge ut i første omgang. Nettopp fordi jeg synes det er så ubehagelig å purre. Da kunne jeg satt en tidsfrist, og dem som ikke hadde vippset til da, ble ikke med på bestillingen.

Ellers gode mennesker kan ha en blind flekk på akkurat det der med å gjøre opp for seg. De ser det litt slik at det bare er rettferdig at du som har så masse penger at du kan legge ut, ikke trenger å få penger av dem selv som kanskje er blakk? I hvert fall ikke med en gang? Etter et par slike opplevelser, stoler jeg på veldig få. Orker ikke å være rentefri bank for folk som egentlig ikke hadde råd akkurat nå.

Skrevet

OK, da er det kanskje like greit at jeg sender et krav i vipps fremfor å skrive i chatten at jeg vil minne dem på å vippse?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OK, da er det kanskje like greit at jeg sender et krav i vipps fremfor å skrive i chatten at jeg vil minne dem på å vippse?

Ja, send et krav. Jeg glemmer alltid å vippse, så blir glad for krav i vipps. 

Anonymkode: 51a6a...9c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...