Gå til innhold

Jolene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så lyst å bruke dette navnet, men er redd det blir for amerikansk. Uttales slik Dolly Parton synger navnet. 

Tanker? 

Anonymkode: 741e6...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det vil  fungere dårlig på norsk. Hun vil for alltid måtte fortelle hvordan navnet skal uttales, og må regme med at det som oftest blir uttalt feil

Anonymkode: ca953...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir usikker på uttalen når jeg leser det. Lite brukte navn kan være forfriskende - men det kan bli mye besvær for barnet om uttale/staving ikke følger det vanlige mønster. Navnet er ikke stygt men det er upraktisk.

Forresten leste jeg det først som Jolenek, men det er nok bare fordi jeg har vært for mye på dib.  

 

Anonymkode: 26f2d...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nytter ikke å spørre her inne, alle er negative til litt ukjente fremmede navn. Jolene er nydelig og ingen vil ha problemer med å uttale det når de hører det en gang. Se til Sverige, der er de mye mer tøffere enn her på navnefronten. Der bruker de navn som Dallas, Texas, Lexus (ja, på helsvenske barn) Selv om ikke de er min smak synes jeg det er herlig at de ikke er så redde for å velge det navnet de liker uavhengig om det er "fremmed", utenlandsk", eller det de er så glad i å si her inne "passer ikke på et norsk barn" og "usikker på uttale". Uttale hører man jo når dere sier navnet og alt kan uttales. Selv har jeg ei venninne som er helnorsk og med helnorsk mann som kalte sønnen sin for Jamie. Ingen problem å uttale. Mine barn har typiske engelske navn, fordi jeg elsker engelske navn. Bryr meg døyten om hva andre synes så lenge jeg og mannen liker de. Lykke til og liker du navnet go for it!

Anonymkode: 353a7...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig. Og det eneste man assosierer det med er en som stjeler andres menn. Dsjåliiin lissom...

Anonymkode: a22d1...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker navnet, men jeg har selv et spesielt navn som assosieres med en kjent sang, og det er fryktelig slitsomt. Hver gang jeg presenterer meg for nye folk blir sangen nevnt/sunget, og spesielt når det er alkohol innabords. Det er fryktelig slitsomt!

jeg er halvt engelsk, og i England er Jolene er litt «white trash» (dagfylla og rullings) -navn, men selv synes jeg navnet er fint. Jeg tror alle forstår hvordan navnet uttales.

Anonymkode: 01025...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke alle umiddelbart skjønner uttalen. Da jeg leste overskriften, trodde jeg dere ville uttale det som det skrives, Jo-lene, noe som også blir rart. Men å ha Djåliin-uttale blir og rart i Norge synes jeg om dere har helnorsk etternavn. 

Anonymkode: fac63...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎27‎.‎04‎.‎2019 den 22.33, Anonym bruker skrev:

Jålene. 

Nei.

Anonymkode: 1fd3e...be8

Uttales jo ikke Jålene da...hahahaha

Anonymkode: 353a7...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🎵🎤 Jolene, jolene, jolene, jolene
Please don't take him just because you can
Your beauty is beyond compare
With flaming locks of auburn hair
With ivory skin and eyes of emerald green
Your smile is like a breath of spring
Your voice is soft like summer rain
And I cannot compete with you, jolene 🎵🎤 

Anonymkode: b6212...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2019 den 22.06, Anonym bruker skrev:

Nytter ikke å spørre her inne, alle er negative til litt ukjente fremmede navn. Jolene er nydelig og ingen vil ha problemer med å uttale det når de hører det en gang. Se til Sverige, der er de mye mer tøffere enn her på navnefronten. Der bruker de navn som Dallas, Texas, Lexus (ja, på helsvenske barn) Selv om ikke de er min smak synes jeg det er herlig at de ikke er så redde for å velge det navnet de liker uavhengig om det er "fremmed", utenlandsk", eller det de er så glad i å si her inne "passer ikke på et norsk barn" og "usikker på uttale". Uttale hører man jo når dere sier navnet og alt kan uttales. Selv har jeg ei venninne som er helnorsk og med helnorsk mann som kalte sønnen sin for Jamie. Ingen problem å uttale. Mine barn har typiske engelske navn, fordi jeg elsker engelske navn. Bryr meg døyten om hva andre synes så lenge jeg og mannen liker de. Lykke til og liker du navnet go for it!

Anonymkode: 353a7...b09

Det er harry. Jamie er også harry. 

Anonymkode: 590ab...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å kalle ungen sin for det, tenker jeg😊

De fleste skjønner hvordan det skal uttales. Hvis ikke så får de jo fort vite det når hun presenterer seg. Er jo så mange amerikanske navn som blir brukt i Norge nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst navn i Norge. Og den riktige uttalen på norsk er rett frem jo-lene, som avviker sterkt fra uttalen på engelsk.

Anonymkode: fc084...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Syns navnet er kjempe- både søtt og pent med norsk uttalelse. Vi vurderte det faktisk selv til babyen vår.

Elsker dessuten låten ‘Jolene av Dolly Parton og at navnet med engelsk uttalelse, er det samme som tittel/egen klassisk låt av en kjent legendarisk contryartist, gjør bare navnet enda mer eksotisk. Nå angrer jeg nesten på at vi  ikke valgte dette navnet selv☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jo-lene skrev:

Syns navnet er kjempe- både søtt og pent med norsk uttalelse. Vi vurderte det faktisk selv til babyen vår.

Elsker dessuten låten ‘Jolene av Dolly Parton og at navnet med engelsk uttalelse, er det samme som tittel/egen klassisk låt av en kjent legendarisk contryartist, gjør bare navnet enda mer eksotisk. Nå angrer jeg nesten på at vi  ikke valgte dette navnet selv☺️

Og ja, jeg hadde (tro det eller ei) helt glemt ut at nick navnet mitt var ‘Jo-lene’ da jeg skrev dette svaret😅🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...