Gå til innhold

Påkledning hos gynekolog


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min gynekolog sier at veldig mange kler seg helt nakne før de setter seg i stolen. 

Hun hadde ingen forklaring på hvorfor det var sånn. 

Gjør dere det?

Jeg pleier ta på meg den lengste genseren jeg har 🙈

Anonymkode: c6603...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt naken? Man tar vel ikke av seg på overkroppen for å sjekke underlivet? Jeg tar av meg bukse og truse og pleier også å ta på meg en litt lengre genser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Gjør mange det? Hvor? Jeg jobber på en stor kvinneklinikk og har aldri opplevd at noen kler seg helt nakne. Noen er riktig nok usikre hvor mye de skal kle av seg, men blir alltid stoppet i tide hvis de begynner å ta av seg ovenpå.

Anonymkode: 98dfd...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri gjort. Man kler av seg slik at legen kommer til det som skal undersøkes - dvs. bukse/skjørt og truse.

Jeg har bh og en skjorte/genser, gjerne litt lang, og beholder også sokkene. Sokkene beholder jeg av to grunner, ene er at jeg blir så lett kald på føttene, andre er at jeg synes sokker er så usexy at jeg tenker at gyn sikkert også mener det. Ha-ha... det siste er jo egentlig bare tull, for jeg vet de ikke tenker slik!

Men, jeg har opplevd to ganger å bli bedt om å kle av meg alt. Ene hos en fastlege da jeg ville ha p-piller. Å ta en gu, som legen ville, det var greit nok, tenkte jeg. Debuterte sent, hadde ikke hatt sex enda, men visste det var rett før med en mann. Så ba legen meg kle av meg alle klærne. Jeg gikk derfra uten piller og uten å ha tatt gu - og byttet lege. Noen år senere ble jeg bedt om det samme av en gynekolog. Da sa jeg klart fra at det ikke var nødvendig og at han ikke trengte å se noe mer enn underlivet for å gjøre jobben sin. Jeg måtte få sjekket noe og hadde ventet i flere uker, så jeg var da lite villig til å ikke få tatt sjekken. Tonen min da var tydeligvis nok til at han tok seg sammen og var profesjonell under undersøkelsen, om enn ikke etterpå. Dette er mange år siden nå. Jeg angrer på at jeg ikke gikk videre med det, for begge burde vært meldt til fylkeslegen!

Anonymkode: 54048...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid kjole eller skjørt. Tar av strømpebukse og truse. Har alltid vert på toalettet og vasket meg med våtservietter. Av en eller annen grunn får jeg mindre luft i tarm og mage av banan, så jeg spiser en banan før jeg går inn.

Anonymkode: 71de5...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har alltid kjole eller skjørt. Tar av strømpebukse og truse. Har alltid vert på toalettet og vasket meg med våtservietter. Av en eller annen grunn får jeg mindre luft i tarm og mage av banan, så jeg spiser en banan før jeg går inn.

Anonymkode: 71de5...55b

Tror ikke akkurat at en banan i magesekken kan hindre gass i tykktarmen, 5 meter lenger ned..,

Anonymkode: bc4ad...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke akkurat at en banan i magesekken kan hindre gass i tykktarmen, 5 meter lenger ned..,

Anonymkode: bc4ad...1de

Godt mulig det kun er psykisk, men banan har alltid roet magerumling, luft og oppblåsthet for meg. Og det er positivt for meg når bena skal ut i bøyler og legen tett innpå.

Anonymkode: 71de5...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Gjør mange det? Hvor? Jeg jobber på en stor kvinneklinikk og har aldri opplevd at noen kler seg helt nakne. Noen er riktig nok usikre hvor mye de skal kle av seg, men blir alltid stoppet i tide hvis de begynner å ta av seg ovenpå.

Anonymkode: 98dfd...897

Hvorfor ikke bare gjøre det klart på forhånd? Jeg har alltid fått beskjed om å ta av klærne på nedre halvdel av kroppen før jeg begynner å kle av meg. De sitter heller ikke og kikker på meg mens jeg kler av meg, det er alltid et slags skille eller de forlater rommet, og jeg får et laken å dekke meg til med slik at ingenting er synlig før selve undersøkelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pobie skrev:

Hvorfor ikke bare gjøre det klart på forhånd? Jeg har alltid fått beskjed om å ta av klærne på nedre halvdel av kroppen før jeg begynner å kle av meg. De sitter heller ikke og kikker på meg mens jeg kler av meg, det er alltid et slags skille eller de forlater rommet, og jeg får et laken å dekke meg til med slik at ingenting er synlig før selve undersøkelsen. 

De får beskjed om det, og de har et forheng hvor de kan kle av seg bak. De får også et lite laken til å dekke seg til med. 

Anonymkode: 98dfd...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

De får beskjed om det, og de har et forheng hvor de kan kle av seg bak. De får også et lite laken til å dekke seg til med. 

Anonymkode: 98dfd...897

Jeg digger det lille lakenet.

Jeg har to barn etter ivf, og har hatt utallige gu.

Den kjipeste opplevelsen er fra Rikshospitalet hvor legen sa jeg kunne kle av meg, så kunne vi hilse og snakke. Angrer den dag i dag at jeg ikke så høyt at jeg foretrekker å hilse på folk mens begge har buksene på. Møkkamann.

Å komme til Ullevål hvor legen rekte meg dette lille lakenet var så fint. Så mye verdighet i å slippe å gå til stolen med rompa hengende bar (selv om gu ble like vanlig som en øyesjekk til slutt for meg)

Anonymkode: 2f661...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...