Gå til innhold

Mannen min får ikke farspermisjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han jobber som lærer, og har avspasering og ferie fra etter 17. mai til midten av august. Jeg begynner å jobbe i august, men mammapermen min er ferdig i starten av mai. Han tenkte å søke utsettelse, siden jeg likevel er hjemme setter permisjonen min og til august. Han er og hjemme da, pga avspasering og ferie.

Nav har ikke noe problem med at han vil ha permisjonen sin til høsten, men arb.giver sier han ikke får utsette. 

Er det noen her som ha lignende erfaringer? Løste det seg? Misten de permisjonen? Finnes det noe lover el.l. som sier han kan få utsette pga avspasering og ferie? Han jobber som lærer på folkehøyskole, og har tvungen avspasering og ferie som alle andre lærere, bare lengre pga komprimert skoleår.

Anonymkode: d50ad...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arbeidsgiveren kan da ikke nekte det? Høres tullete ut. Ta kontakt ned forbundet! 

Anonymkode: 400a3...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Arbeidsgiveren kan da ikke nekte det? Høres tullete ut. Ta kontakt ned forbundet! 

Anonymkode: 400a3...7cf

Admin./rektor på selve skolen mener det er greit at han utsetter, men det er fylkeskommunen - som eier skolen - som ikke vil. 

Vet ikke om han er organisert! Skal høre med han når han kommer hjem.

Anonymkode: d50ad...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver kan nekte han å ta delvis permisjon om det er til "vesentlig ulempe" for bedriften, men må da bevise at det er til ulempe. Flere har tatt dette til retten, og så vidt jeg vet har arbeidsgiver da alltid vunnet, for grunnene bedriften har hatt til å nekte har ikke vært gode nok.