Gå til innhold

POLLEN, når jeg går på 20mg aerius, øyedråper..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ikke nesespray. Men de solfylte dagene har jeg slitt. Det SVIR i halsen, det klør på kroppen, i ørene, i halsen og helt sykt i øynene. Jeg nyser og nyser. Føler meg dårlig, blir svimmel, svetter og fryser om hverandre. Trøtt. 

Og det var da det var beskjeden og moderat spredning av bjørk. 

I morgen er det meldt EKSTREM spredning av pollen. Vil det ha noe å si? Skal egentlig ut i morgen, på skolen, men... 

Anonymkode: 31a37...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring lege og forhør deg om du kan ta større dose.

Tar du aerius hele året? Her begynner jeg etter jul, ellers tar det bare toppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Twintipp skrev:

Ring lege og forhør deg om du kan ta større dose.

Tar du aerius hele året? Her begynner jeg etter jul, ellers tar det bare toppene.

Jeg kan ikke ta større dose.

Jeg tar aerius hele året, ja.

Anonymkode: 31a37...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, det stemmer. Har selv 5 mg. 

Hvis du skal ut så ta på briller/solbriller som skjermer litt. Her har det regnet litt i dag, da er det ofte bedre dagen etter. 

Be om vaksine fra høsten av når du er så plaget!

Jeg fikk kortisonsprøyte hos legen i påvente av vaksine, det hjalp BETRAKTELIG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Twintipp skrev:

Uff, ja, det stemmer. Har selv 5 mg. 

Hvis du skal ut så ta på briller/solbriller som skjermer litt. Her har det regnet litt i dag, da er det ofte bedre dagen etter. 

Be om vaksine fra høsten av når du er så plaget!

Jeg fikk kortisonsprøyte hos legen i påvente av vaksine, det hjalp BETRAKTELIG!!!

Jeg har fått kortisonsprøyte, men hjelper ikke :o vet ikke om kortison ikke virker så godt på noen? 

Pleier å bruke briller ja, standard det :) Hjelper littegranne... Når det er mildt. 

 

Jeg håper jo det hjelper med regn, men de melder jo ekstremt med pollen... Litt rart når det har regna? 

 

Kan ikke få vaksine. Prøvde i vinter, ble syk av den :( Hovnet opp innvendig

Anonymkode: 31a37...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått kortisonsprøyte, men hjelper ikke :o vet ikke om kortison ikke virker så godt på noen? 

Pleier å bruke briller ja, standard det :) Hjelper littegranne... Når det er mildt. 

 

Jeg håper jo det hjelper med regn, men de melder jo ekstremt med pollen... Litt rart når det har regna? 

 

Kan ikke få vaksine. Prøvde i vinter, ble syk av den :( Hovnet opp innvendig

Anonymkode: 31a37...d49

Jeg hovnet også opp og fikk pusteproblemer etc ved vaksinen, jeg fikk ta lavere dose og mer tilsyn. Det gikk bra etter det, kanskje du kan forsøke det?

Kortison skal jo blokkere så snodig det ikke funket. Hadde ringt lege igjen, noe må jo gjøres i ditt tilfelle. 

Ellers gjør du jo alt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du vet at du blir såpass allergisk, hvorfor begynner du ikke med kortisonnesespray i februar? Den bruker tid på å gi optimal effekt. Kan virke litt bakover i ganen og opp mot ørene.

Gå nå uansett og kjøp Livostin nesespray i morgen, så blir du litt avhjulpet. 

Hvor lenge siden tok du kortison? 

Anonymkode: 1bfed...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på det samme som deg, og har nesespray i tillegg. De siste dagene har vært grusomme. Våkner med gjenverkede øyne, klør over alt, har astmapust, nyser i ett sett og ser helt forferdelig ut. Kan ikke bruke sminke (den renner bare av). Lite stas å gå på jobb når man snørrer, nyser, klør så i øynene at man nesten ikke kan se, og i tillegg ser ut som et potethode som har mistet øynene. Utenfor hos oss er alt dekket av pollen. Naboen har en gigabjørk som er i full aktivitet om dagen. Drømmer om båt, og vurderer å dra på hytta og heller ta den 2,5 timer lange reisen til jobb hver vei. 

Anonymkode: 2ec0d...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at deler av plagene er selve pollenstøvet som irriterer, og at ikke alt er allergi. Selv jeg som ikke er pollenallergisk klør og svir i øyene og nesa nå som det er så mye pollen, tørt vær og Sahara-støv i lufta. 

Du burde jo kunne få nesespray forebyggende og ved behov, øyedråper, evt astmamedisiner, singulair, og prøve andre antihistaminer for å se om de virker bedre? 

 

Anonymkode: f8379...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Twintipp skrev:

Jeg hovnet også opp og fikk pusteproblemer etc ved vaksinen, jeg fikk ta lavere dose og mer tilsyn. Det gikk bra etter det, kanskje du kan forsøke det?

Kortison skal jo blokkere så snodig det ikke funket. Hadde ringt lege igjen, noe må jo gjøres i ditt tilfelle. 

Ellers gjør du jo alt rett.

Legen konfererte med en ekspert og de ville ikke gi den. Det er det de har sagt og kommet frem til.

Ja, vet ikke..

Anonymkode: 3bcbc...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går på det samme som deg, og har nesespray i tillegg. De siste dagene har vært grusomme. Våkner med gjenverkede øyne, klør over alt, har astmapust, nyser i ett sett og ser helt forferdelig ut. Kan ikke bruke sminke (den renner bare av). Lite stas å gå på jobb når man snørrer, nyser, klør så i øynene at man nesten ikke kan se, og i tillegg ser ut som et potethode som har mistet øynene. Utenfor hos oss er alt dekket av pollen. Naboen har en gigabjørk som er i full aktivitet om dagen. Drømmer om båt, og vurderer å dra på hytta og heller ta den 2,5 timer lange reisen til jobb hver vei. 

Anonymkode: 2ec0d...48f

Hadde betalt naboen for at han sagde ned den bjørka... 

Føler med deg

Anonymkode: 3bcbc...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være at deler av plagene er selve pollenstøvet som irriterer, og at ikke alt er allergi. Selv jeg som ikke er pollenallergisk klør og svir i øyene og nesa nå som det er så mye pollen, tørt vær og Sahara-støv i lufta. 

Du burde jo kunne få nesespray forebyggende og ved behov, øyedråper, evt astmamedisiner, singulair, og prøve andre antihistaminer for å se om de virker bedre? 

 

Anonymkode: f8379...d08

Har prøvd de fleste andre. Loratadin, zyrtec, cetirizin, telfast etc. 

Jeg har resept på nesespray, men ikke råd til å hente det ut. 

Øyedråper har jeg. 

Anonymkode: 3bcbc...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men når du vet at du blir såpass allergisk, hvorfor begynner du ikke med kortisonnesespray i februar? Den bruker tid på å gi optimal effekt. Kan virke litt bakover i ganen og opp mot ørene.

Gå nå uansett og kjøp Livostin nesespray i morgen, så blir du litt avhjulpet. 

Hvor lenge siden tok du kortison? 

Anonymkode: 1bfed...f3e

Tok den vel for 1,5 mnd siden? har fått et merkelig mørkt søkk der sprøyta ble satt . Kanskje den ble satt gærent

Anonymkode: 3bcbc...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tok den vel for 1,5 mnd siden? har fått et merkelig mørkt søkk der sprøyta ble satt . Kanskje den ble satt gærent

Anonymkode: 3bcbc...478

Hvor lenge det virker og hvor stor dose en trenger varierer. Kan være at du bør få mer enn 1 ml om gangen, og effekten varer ofte bare i 2-4 uker. 

Anonymkode: 1bfed...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...