Gå til innhold

Hjelp med 2. verdenskrig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skriver en oppgave om 2. verdenskrig. Jeg skal skrive om felttoget i Polen, men når jeg søker opp på dette på nettet så syns jeg det står så avanserte svar. Kan noen hjelpe meg hvis du vet noe om felttoget i Polen??'

Anonymkode: eb92b...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, leksene dine må du gjøre selv. Du lærer ikke noe av at andre gir deg svarene. 

Anonymkode: be5e3...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skriver en oppgave om 2. verdenskrig. Jeg skal skrive om felttoget i Polen, men når jeg søker opp på dette på nettet så syns jeg det står så avanserte svar. Kan noen hjelpe meg hvis du vet noe om felttoget i Polen??'

Anonymkode: eb92b...f46

Har du ikke faglitteratur om dette?

Anonymkode: 0e010...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, leksene dine må du gjøre selv. Du lærer ikke noe av at andre gir deg svarene. 

Anonymkode: be5e3...c67

Jeg gjør leksene mine selv? Jeg er snart ferdig med teksten jeg har skrevet, og har funnet og skrevet alt selv. Har jobbet i mange timer i dag, og mangler bare å skrive litt om felttoget i Polen. Men det står ikke noe om dette i læreboken min, og jeg syns det som står på nettet er vanskelig å forstå. Derfor lurte jeg bare på om noen kunne hjelpe meg.

Anonymkode: eb92b...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare at Felttoget i Polen var starten på 2 verdenskrig, når tyske og sovjetiske styrker gikk inn i Polen i 1939. Polen ble erobret i løpet av en måned, og de fikk ingen hjelp av andre land til å forsvare seg.

Anonymkode: f8471...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet bare at Felttoget i Polen var starten på 2 verdenskrig, når tyske og sovjetiske styrker gikk inn i Polen i 1939. Polen ble erobret i løpet av en måned, og de fikk ingen hjelp av andre land til å forsvare seg.

Anonymkode: f8471...9d4

Tusen takk! 

Anonymkode: eb92b...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lest dette?: https://no.wikipedia.org/wiki/Felttoget_i_Polen_i_1939

Det er en del detaljer, men les spesielt:

* De to første avsnittene.

* Siste par avsnitt under overskriften "Opptakten til felttoget".

* Siste avsnitt under overskriften "Etterspill".

Du bør lese mer av det som står for å kunne omforme det selv og ikke skrive av, ev. litt utfyllende detaljer.

Anonym over sier at Polen ikke fikk hjelp av andre land til å forsvare seg. Det er forsåvidt riktig, men kanskje ikke helt korrekt likevel - Polen ble angrepet 1. september og Storbritannia og Frankrike erklærte krig mot Tyskland den 3. september. Tyske styrker var i så stor overmakt at Polen nok visste de ville bli okkupert, noe som også var grunn til at de valgte å sende marineflåten sin til Storbritannia for å redde den og den ble en del av de alliertes marinestyrke i krigen.

Anonymkode: e19b1...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...