Gå til innhold

Er det pollen nå? Kommer plagene helt plutselig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter sier i dag at øynene svir og klør, og dette kom plutselig i dag. Hun hadde kjent litt i går, men ikke slik som i dag. Hun har ikke vært plaget med dette før. Hun er 10 år.

Anonymkode: d56f7...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår begynte å slite med pollenallergi for to år siden, da var hun 9. Aldri merket noe til det før dette. Merket det på samme måte som du beskriver her - kløe og svie i øynene. Det er veldig mye pollen for tiden, så dette kan slå ut ganske plutselig. Ta en tur til legen og få tatt en allergitest så dere blir sikker + får medisiner.

Anonymkode: fbda8...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager kan komme plutselig. Om det er pollen avhenger jo av hvor du bor. 

Østlandet, ja.

Finnmark, nei. 

Her på indre Østlandet er det noe salix- og mye bjørkepollen i dag. 

Anonymkode: 72073...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Østlandet startet bjørk fir noen dager siden. Da er det normalt å kjenne plager etter noen dager før nye allergikere.

Anonymkode: e46f9...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Trøndelag. Her er det kraftig spredning av bjørkepollen i dag, og meldt ekstrem spredning i morgen. Min sønn er allergisk, og han reagerte plutselig da han var fire år. 

Anonymkode: 47718...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan komme plutselig ja, særlig i år når det er mye pollen. Jeg har ikke vært plaget på mange år, men nå svir og klør øynene noe veldig, og jeg nyser mye. Apotekdamen i går sa at det er kraftig pollenår. 

Anonymkode: 76121...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i dag at det ville bli et kraftig pollenår i år, pga den veldig varme sommeren som var i fjor. Og at det er bjørkepollen som ville være værst og den startet visst i februar

Anonymkode: 0b9bd...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan komme plutselig ja, særlig i år når det er mye pollen. Jeg har ikke vært plaget på mange år, men nå svir og klør øynene noe veldig, og jeg nyser mye. Apotekdamen i går sa at det er kraftig pollenår. 

Anonymkode: 76121...38b

Nei, så heldige vi er.

Anonymkode: 954d8...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...