Gå til innhold

Går dere i begravelsen dersom en god venn mister en av sine foreldre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Kunne ikke funnet på å ikke stille opp for en venn i en slik situasjon.

Anonymkode: f044b...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det ville jeg ha gjort. Selv om man ikke får betalt fri, så kan man jo avspasere eller ta ulønnet permisjon de fleste steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør jeg såfremt jeg har mulighet. Jeg kan enkelt bytte vakt på jobb, så det er aldri ett problem. Avstanden er det størst problemet siden jeg ikke bor i min hjemby lengre, der de fleste foreldrene til mine venner bor. Merkelig nok bor veldig mange fra min vennekrets og klasse i byen jeg bor i og det er ikke oslo eller en av de andre store byene. 

Jeg er også den heldige som blir sendt i begravelser til folk jeg egentlig ikke kjenner i familien når min far ikke kan. (Min far og min onkel har skjønt jeg enkelt kan bytt vakt og har mulighet til å gå i en begravelse, så da blir jeg ofte løsningen istede for st de må omrokere på mye) Så å dra i en venns foreldres begravelse syns jeg faktisk er mer naturlig enn hva min far sender meg i. (Joda, kjenner de fleste i familien, men når det er min fars tremening så er det litt begrenset hvor mye jeg har sett til de)

Anonymkode: 781d4...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. 5 av mine nærmeste venner dukket opp i min pappas begravelse uten at jeg viste det, og det betydde mye ❤️

Anonymkode: 142f6...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør det, men ønsker selv ikke å ha hverken kollegaer eller venner i mine foreldres begravelse. Men det må jeg nok opplyse om, for her jeg bot, er det vanlig at både arbeidskollegaer og venner stiller.

Anonymkode: 4e634...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig, hvis det ikke er noe viktig som kommer i veien. 

Anonymkode: dab00...bb3

Hva kan være viktigere enn å stille opp for en venn den timen det tar.....?

Anonymkode: f007f...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde dessverre ikke fått fri fra jobben når det ikke er familie.

Anonymkode: e4238...741

Da tar man fri uten lønn å drar i begravelsen.. 

Får heller ikke fri med lønn utenom familie. Men man støtter sine venner i en slik tung stund. 

 

Anonymkode: 14d32...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, gjør det, men ønsker selv ikke å ha hverken kollegaer eller venner i mine foreldres begravelse. Men det må jeg nok opplyse om, for her jeg bot, er det vanlig at både arbeidskollegaer og venner stiller.

Anonymkode: 4e634...760

Hvorfor ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, gjør det, men ønsker selv ikke å ha hverken kollegaer eller venner i mine foreldres begravelse. Men det må jeg nok opplyse om, for her jeg bot, er det vanlig at både arbeidskollegaer og venner stiller.

Anonymkode: 4e634...760

Det går an å vente til etter begravelsen med å ha dødsannonse, og skrive at begravelsen har skjedd i stillhet, men ellers kan du jo ikke diktere hvem som skal komme. Vil tro mange av dine venner også kjenner foreldrene dine og da vil de jo ofte gå i begravelsen...

Anonymkode: 9077c...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...