Gå til innhold

Dere med soverom i 1. etasje


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har flytta, og har for første gang i historien soverom i 1.etasje. Hva gjør dere andre, sover dere med vinduet åpent når det er varmt ute? Jeg er litt redd for det jeg...

Anonymkode: 4799c...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vinduet åpent om natta. Livredd for innbrudd, som det har vært en del av i området her.

Anonymkode: 330f1...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid soveromsvinduet åpent på natta uansett hvilken etasje jeg sover i. For tiden har vi soverom i kjelleren.

Anonymkode: 0ddc6...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står vinduet på vidt gap om sommeren. Bor veldig trygt, hadde ikke gjort det midt i byen, akkurat.

Anonymkode: 85e39...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hoggorm krype inn når vinduet er i første etasje😱, redd for det jeg😬

Anonymkode: 06e43...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan hoggorm krype inn når vinduet er i første etasje😱, redd for det jeg😬

Anonymkode: 06e43...0d8

Ja, forsåvidt, men det skjer ikke veldig ofte. Leste for et par år siden om ei dame som fant en buorm i vitrineskapet sitt, men vet ikke hvordan den hadde kommet inn. 

HI: Jeg bodde i 1. etasje for noen år siden, og jeg turte aldri å ha vinduet åpent. Var på et ganske fredelig sted, men en bekjent av meg ble voldtatt i sin egen seng av en person som brøt seg inn gjennom vinduet hennes på et tilsvarende fredelig sted. Barna måtte også sove for lukkede vinduer. Faktisk en av grunnene til at jeg nå bor høyere opp. 

Anonymkode: db580...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har soverom på grunnplan, og sover selvfølgelig for åpne vinduer. I lufteposisjon. 

Anonymkode: 0c278...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men har barnesikring på toppen av vinduet slik at det ikke kan åpne så mye at noen kan klatre inn. 

Anonymkode: b98a4...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover alltid med vinduet åpent. 

Har ikke alle vinduer barnesikring? Går jo an å kjøpe ekstra dør/vinduslenke.

Anonymkode: 8d476...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sover alltid med vinduet åpent. 

Har ikke alle vinduer barnesikring? Går jo an å kjøpe ekstra dør/vinduslenke.

Anonymkode: 8d476...8ef

Barnesikringen hindrer barn i å klare å åpne vinduet, ikke voksne i å røske det åpent med muskelkraft. 

Anonymkode: db580...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, må sove med åpent vindu. Men har det aldri mer åpent enn at barnesikringen (eller hva det er) hindrer at vinduet kan åpnes helt.

Anonymkode: 8f5fe...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnesikringen hindrer barn i å klare å åpne vinduet, ikke voksne i å røske det åpent med muskelkraft. 

Anonymkode: db580...bb2

Jeg sover veldig lett, så ingen kunne greid å gjøre det uten at jeg hadde våknet og hatt mulighet til å enten springe ut på en annen side av huset eller låst meg inne i et annet rom.

Man kan velge å gå rundt og være redd for ting som mest trolig aldri vil skje, eller man kan velge å leve et normalt liv og ikke la seg styres av angst.

Anonymkode: 8f5fe...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to soverom i (høy) førsteetasje, og fire i andre. Nå regjerer tenåringen begge rommene i første etasje, mens resten av oss sover oppe.

Her vi bor låser vi knapt dørene,  jeg har aldri tenkt på at åpne vinduer gir innbruddsfare. De står jo uansett på luftestilling/barnesikring og ikke på vidt gap. 

Anonymkode: 5a22a...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sover veldig lett, så ingen kunne greid å gjøre det uten at jeg hadde våknet og hatt mulighet til å enten springe ut på en annen side av huset eller låst meg inne i et annet rom.

Man kan velge å gå rundt og være redd for ting som mest trolig aldri vil skje, eller man kan velge å leve et normalt liv og ikke la seg styres av angst.

Anonymkode: 8f5fe...ad7

Som jeg skrev over, en bekjent av meg opplevde at noen brøt seg inn gjennom vinduet og voldtok henne i hennes egen seng. Barnet hennes lå i sprinkelseng i samme rom. Dette var i Norge, utenfor sentrum i en middels by. Helt tilfeldig at hennes hus ble valgt. Har aldri spurt henne hvor rundt hun sov, men de færreste som har spedbarn er helt svimeslåtte. 

Anonymkode: db580...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har to soverom i (høy) førsteetasje, og fire i andre. Nå regjerer tenåringen begge rommene i første etasje, mens resten av oss sover oppe.

Her vi bor låser vi knapt dørene,  jeg har aldri tenkt på at åpne vinduer gir innbruddsfare. De står jo uansett på luftestilling/barnesikring og ikke på vidt gap. 

Anonymkode: 5a22a...bd6

Du vil få problemer med forsikringen dersom noen kommer seg inn gjennom ulåst dør eller åpent vindu. 

Anonymkode: db580...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover jo i telt, med bare en glidelås mellom meg selv og ev. farer. Så hva er problemet med åpent vindu? 

Anonymkode: 3fff5...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg skrev over, en bekjent av meg opplevde at noen brøt seg inn gjennom vinduet og voldtok henne i hennes egen seng. Barnet hennes lå i sprinkelseng i samme rom. Dette var i Norge, utenfor sentrum i en middels by. Helt tilfeldig at hennes hus ble valgt. Har aldri spurt henne hvor rundt hun sov, men de færreste som har spedbarn er helt svimeslåtte. 

Anonymkode: db580...bb2

Jeg synes det er helt forferdelig, det hun opplevde.

Men jeg velger likevel å fokusere på at sjansen for at det skal skje er minimal, og at jeg ikke orker å styre livet mitt etter en angst for noe som mest trolig ikke vil skje, sjansen er så minimal.

Anonymkode: 8f5fe...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her sover jeg med vinduet åpent. Det vender ut mot hagen vår, så det føles helt trygt. Porten inn til hagen, er som regel låst.

Anonymkode: 896b6...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er helt forferdelig, det hun opplevde.

Men jeg velger likevel å fokusere på at sjansen for at det skal skje er minimal, og at jeg ikke orker å styre livet mitt etter en angst for noe som mest trolig ikke vil skje, sjansen er så minimal.

Anonymkode: 8f5fe...ad7

Den er jo det, heldigvis. Men det å erfare at slike ting faktisk kan skje var nok til å skremme meg fra å ta den sjansen. 

Anonymkode: db580...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sover jo i telt, med bare en glidelås mellom meg selv og ev. farer. Så hva er problemet med åpent vindu? 

Anonymkode: 3fff5...6d1

Det finnes jo strengt tatt et par eksempler på at folk har blitt overfalt og/eller drept i telt også. 

Anonymkode: db580...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan hoggorm krype inn når vinduet er i første etasje😱, redd for det jeg😬

Anonymkode: 06e43...0d8

Huggormen klatrer jo ikke opp en meter for å gå inn et vindu..

Anonymkode: dc824...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huggormen klatrer jo ikke opp en meter for å gå inn et vindu..

Anonymkode: dc824...a6a

Takk😀, da kan jeg sove trygt😴

Anonymkode: 06e43...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...