Gå til innhold

Kan man ikke steke en høne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, nå kjenner jeg at jeg kanskhe har kjøpt katta i sekken... eller i alle fall høna..

Kjøpte ei 3kg høne og tenkte å tilberede den sånn ca som en kalkun, ha en liten nyttårsmiddag i dag.

Etter et søk på nett kan det virke som at høna blir seig ved steking. Jeg kan ikke akkurat skryte av kokkekunnskapene mine. Og det var ikke mange høneoppskrifter på nett.

Noen som har stekt høne og fått den spiselig?

Anonymkode: 59463...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Altså, nå kjenner jeg at jeg kanskhe har kjøpt katta i sekken... eller i alle fall høna..

Kjøpte ei 3kg høne og tenkte å tilberede den sånn ca som en kalkun, ha en liten nyttårsmiddag i dag.

Etter et søk på nett kan det virke som at høna blir seig ved steking. Jeg kan ikke akkurat skryte av kokkekunnskapene mine. Og det var ikke mange høneoppskrifter på nett.

Noen som har stekt høne og fått den spiselig?

Anonymkode: 59463...af5

Du må bare steke den lenge nok. Men den blir best i frikassé.

Anonymkode: d8078...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir ikke bra.

Lag en hønsesuppe, det er godt. Kjøttet må langtidskoke for å bli mørt.

Anonymkode: 4f217...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønsefrikase er nydelig. Men 3 kg er ei ganske stor høne. Er den rund og lubben, er det mulig det går bra å steke den. Har gjort det noen ganger med godt resultat. Har også hendt jeg har kokt høna ei stund , før jeg steker den i ovnen. Blir godt og med sprøtt skinn.

Anonymkode: 38d56...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hønsefrikase er nydelig. Men 3 kg er ei ganske stor høne. Er den rund og lubben, er det mulig det går bra å steke den. Har gjort det noen ganger med godt resultat. Har også hendt jeg har kokt høna ei stund , før jeg steker den i ovnen. Blir godt og med sprøtt skinn.

Anonymkode: 38d56...829

Den er 2980g. Da prøver jeg å koke den en stund, for så å steke den. Får koke masse poteter i tilfelle høna er uspiselig 😆

Anonymkode: 59463...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hønsefrikase er nydelig. Men 3 kg er ei ganske stor høne. Er den rund og lubben, er det mulig det går bra å steke den. Har gjort det noen ganger med godt resultat. Har også hendt jeg har kokt høna ei stund , før jeg steker den i ovnen. Blir godt og med sprøtt skinn.

Anonymkode: 38d56...829

Hvis du googler langtidsstekt høne, ser du hva jeg mener.

Anonymkode: 38d56...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier koke høna og så steke den. Veldig godt. Mye bedre enn kylling.

Anonymkode: 1fac9...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å steke høna, men jeg husker ikke i farta hvor lenge. Den blir i hvert fall god! Lager saus til av krafta (+fløte og godsaker). 

Anonymkode: bb344...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, nå kjenner jeg at jeg kanskhe har kjøpt katta i sekken... eller i alle fall høna..

Kjøpte ei 3kg høne og tenkte å tilberede den sånn ca som en kalkun, ha en liten nyttårsmiddag i dag.

Etter et søk på nett kan det virke som at høna blir seig ved steking. Jeg kan ikke akkurat skryte av kokkekunnskapene mine. Og det var ikke mange høneoppskrifter på nett.

Noen som har stekt høne og fått den spiselig?

Anonymkode: 59463...af5

Har aldri spist stekt høne. Fått i suppe og gryte. Kokt i noe hvertfall. 

Anonymkode: 18fd8...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du googler langtidsstekt høne, ser du hva jeg mener.

Anonymkode: 38d56...829

Tusen tusen takk. Blir høne til kvelds da, etter 4-5t i ovnen. 

Anonymkode: 59463...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...