Gå til innhold

Ta med løker/deler av planter når man flytter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har solgt huset og flytter inn i nytt hus 1/6. De som har kjøpt var her på visning før snøen gikk, så de vet ikke noe om hva som er i blomsterbed ol. Jeg har over 15 år opparbeidet meg fantastiske bedd, med stor variasjon som står i blomst helt fra de første snøklokkene kommer helt til frosten setter inn. Kan jeg ta med meg noe av dette? 

Anonymkode: 212c1...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja  om det ikke raserer blomsterbedet så er det vel greit? 

 

Anonymkode: f6080...075

Har ikke tenkt å rasere de, bare grave opp noe, litt av hver. De som har kjøpt aner jo ikke hva som er /har vært her. 

Anonymkode: 212c1...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du ikke lov til, dette står som eget punkt i oversikten over hva som følger med ved boligsalg. 

PLANTER, BUSKER OG TRÆR som er plantet på tomten eller i fastmonterte kasser og lignende

Anonymkode: a9c74...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du avtale med kjøper.

Du har ikke lov å bare ta med deg ting som er plantet i hagen altså.

Anonymkode: 2193a...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du erstatter blomstene er det vel greit.

Men liker blomster å bli flyttet på i mai?

Anonymkode: 90170...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville lett ha tatt med utvalgte stauder (eventuelt delt dem), noen av løkene (kanskje ikke alle av samme slag), og enkelte sjeldne rosebusker. Hadde laget det pent til igjen og plantet noe tilsvarende der de sto. 

Anonymkode: 2b382...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med alt du ønsker. Drit i jussen, som du sier har de ikke sett det, og har du planter du ikke kan eller vil skaffe igjen graver du pyntelig opp og flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har solgt huset og flytter inn i nytt hus 1/6. De som har kjøpt var her på visning før snøen gikk, så de vet ikke noe om hva som er i blomsterbed ol. Jeg har over 15 år opparbeidet meg fantastiske bedd, med stor variasjon som står i blomst helt fra de første snøklokkene kommer helt til frosten setter inn. Kan jeg ta med meg noe av dette? 

Anonymkode: 212c1...9e2

Får ikke håpe de har vært forbi og kikket etter snøen ble borte da

Anonymkode: 77b4f...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med kjøper og hør om de har noe i mot at du deler noen planter eller tar med deg noe så lenge det er noe igjen og det se pent ut etter deg. Det er ikke sikkert de er hageinteressert en gang og har tenkt å planere og lage tennisbane uka etter at de flytter inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...