Gå til innhold

Dere som er alene, hvor mye klarer dere å spare hver mnd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes pengene flyr ut og det er vanskelig å spare noe som helst synes jeg.

Anonymkode: 07589...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3000 kr fast.

1500 kr i et pensjonsfond.

1000 kr i fond til barna og 500 kr på

en konto øremerket ferie.

Prøver å spare mer på bufferkontoen, men det har vært mange utgifter i det siste. Planen er å komme a jour ved hjelp av skattepenger og feriepenger slik at jeg kan spare 3000 kr til i måneden.

Anonymkode: ae346...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3000 kr fast.

1500 kr i et pensjonsfond.

1000 kr i fond til barna og 500 kr på

en konto øremerket ferie.

Prøver å spare mer på bufferkontoen, men det har vært mange utgifter i det siste. Planen er å komme a jour ved hjelp av skattepenger og feriepenger slik at jeg kan spare 3000 kr til i måneden.

Anonymkode: ae346...45b

Du er heldig. 

Anonymkode: 6ba31...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 000 kr buffer

1000 pensjon 

1100 til junior

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev:

10 000 kr buffer

1000 pensjon 

1100 til junior

Noen som har det. Heldig. 

Anonymkode: 6ba31...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn ca 0kr. Klarer å få spart litt innimellom, når skattepenger kommer osv, men så ryker vaskemaskinen, eller bilen trenger service, eller rørene på badet er tette osv.

Jeg har ca 10.000kr på sparekonto nå, prøver å legge av de månedene jeg kan, men det er svært sjeldent. Har i tillegg en unge som vokser som ugress for tiden, så mye går til klær til ham.

Vi lider ingen nød, altså. Vi har råd til hverdagen og til og med en ferie eller to i året. Jeg velger heller det enn å spare hver krone og måtte spise knekkebrød hver dag. (Og ja, uforutsette utgifter blir betalt med en gang, har ingen kredittkort eller slikt, men da lever vi mer sparsomt den måneden f.eks)

Anonymkode: 9af32...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr. Også sparer jeg på trumf konto, opptjent en del der som jeg ikke skal røre.

Anonymkode: c51bb...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har det. Heldig. 

Anonymkode: 6ba31...095

Sikkert noen som har det ja, men husk at det ikke nødvendigvis snakkes sant her inne hele tiden. 

Anonymkode: 319c8...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer fast 500kr. Prøver ellers å legge av litt, men det er sjelden det går. Dersom jeg selger noe går det rett inn på sparekonto da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er ferdig med lån og har lave bokostnader samt at man holder forbruket på et fornuftig nivå så er det enklere å spare mer også😊

Har man da i tillegg en godt betalt jobb så sier det seg selv at man går godt i pluss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er lave bo kostnader.?

Anonymkode: 2d9a4...52a

Jeg betaler 4000 for et hus med 3 etasjer. Synes det er ganske ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3.500 tror jeg. 1.500 på buffer og resten i fond. Finnet alltid ut at jeg må spare mer på fond (investerer i ett som jeg har 100% avkastning på) og sparer 1.000 på buffer enkelte måneder for å satse mer på fond. Har lave bokostnader og medium inntekt.

Anonymkode: 82634...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

3.500 tror jeg. 1.500 på buffer og resten i fond. Finnet alltid ut at jeg må spare mer på fond (investerer i ett som jeg har 100% avkastning på) og sparer 1.000 på buffer enkelte måneder for å satse mer på fond. Har lave bokostnader og medium inntekt.

Anonymkode: 82634...e30

Hvilket fond sparer du i med så høy avkastning?

Anonymkode: 07589...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer 2000 fast (jobber meg sakte men sikkert oppover til en "ny" bil), 1500 på buffer. Å så setter jeg av 1000 kr til feriekonto og 500 til sparekonto til barnet.

Anonymkode: ef1b0...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket fond sparer du i med så høy avkastning?

Anonymkode: 07589...b8b

DNB aktiv 100

Anonymkode: 82634...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Forsøker ikke heller. Har fleksilån og betaler ned på det. Å spare mens jeg har gjeld fremstår ganske meningsløst. 

Anonymkode: e52a2...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting. Forsøker ikke heller. Har fleksilån og betaler ned på det. Å spare mens jeg har gjeld fremstår ganske meningsløst. 

Anonymkode: e52a2...1ff

Er jo ikke det, en buffer, samt man kan jo sette inn det man har spart på lånet... Sparer mann 200 000 på to år foreks, kan man sette 150 000 rett inn på lånet...

Anonymkode: 086f5...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 3.000 (1.500 til barna og 1.500 fast i fondssparing) til 15.000 kr. Har bestemt at vi ikke skal bruke mer enn 21.000 kr mnd (dette dekker bolig, bil, mat osv) og alt jeg tjener over den summen går rett på sparekonto. Jobber turnus i helsevesenet og håver lett inn noen ekstra lapper hvis jeg påtar meg ekstravakter. 

Vi lever litt nøkternt (ikke kjipt) i hverdagen og påkoster oss heller finere ferier. 

Jeg er alenemor og barna er annenhver uke hos far. 

Anonymkode: 11ae1...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000.  Men det var lenge 0. To barn som bor hos meg 100% så kan ikke jobbe mer enn ordinær arbeidstid dagtid. Sparer ikke til ungene. Det får de gjøre selv.

Anonymkode: 3020a...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 19.47, Anonym bruker skrev:

DNB aktiv 100

Anonymkode: 82634...e30

Dette er jo bare tull. Du får ikke 100% avkastning i dette fondet.

Anonymkode: 6b249...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo bare tull. Du får ikke 100% avkastning i dette fondet.

Anonymkode: 6b249...7c5

Jeg har litt ovet 100 % i avkastning spart i det fondet. Om jeg får det til så kan jeg legge ut bilde.

Anonymkode: 82634...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...