Gå til innhold

Foreldreintervju hos barnevernet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er umulig å svare på når vi ikke vet noe om saken. Det kommer jo ann på bekymringsmeldingen det.

Anonymkode: eae77...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De leser opp bekymringsmeldingen også får man mulighet til å fortelle sin side. Så spør saksbehandler videre om hun/han lurer på noe.

Mer enn det vet jeg ikke, siden min samtale var over etter 10 minutter. Det var en bekymringsmelding noe uten hold i og hun fant det ikke nødvendig å snakke med hverken barnet, barnets far eller andre (bhg, helsesøster). Pappaen og jeg er ikke sammen, men har et veldig godt forhold. Jeg ringte han selvfølgelig med én gang da jeg fikk brev fra barnevernet, og hadde full støtte derfra.

Anonymkode: 8de7a...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Det finnes mange ulike maler for foreldreintervju, og det varierer også hvilke spørsmål vi velger oss ut ut fra hva bekymringen går på, familiens sammensetning osv.

Men sånn veldig generelt vil et foreldreintervju handle om barnets oppveksthistorie, til dels forelderens bakgrunn, forelderens tanker om barnet, barnesyn, ønsker for barnet, tanker om oppdragelse og verdier forelderen ønsker å videreføre gjennom oppdragelsen osv. Rett og slett "hvem er du/ønsker du å være som forelder og hvordan ser du på barnet ditt som person."

Anonymkode: 8811c...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...