Gå til innhold

Bleieslutt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer (å forsøke med) bleieslutt til sommeren, da er vesla 2 år. Men så har mange sagt til oss at det er altfor tidlig og null sjans for suksess. Jeg ser jo for meg at det er en stor fordel å gjennomføre dette når det er sommer og vi har ferie, så da blir det evt å vente til neste år kanskje.. 

Men, når sluttet barna deres med bleier? 

Hun skal forøvrig helst skifte bleie hele tiden. Så fort hun har tissa også, bortsett fra på natt. Hun vil også ha ny bleie når hun ikke har gjort noe også. Går og drar i bleia og ber om ny med støtt og stadig. Får hun bæsj i bleia blir hun sint og skulle hatt det bort helst før hun bæsjer. Veldig ofte vil hun ikke ha på ny bleie heller. Så er disse tingene som har gjort at vi har tenkt hun kanskje er klar for å prøve da.. Men lite vet jeg, er første runda vi har med dette 😅

Anonymkode: b69d5...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig enkelt, dere prøver og ser hva som skjer👍 Hva andre mener og synser og ting er jo helt likegyldig. De kjenner ikke barnet deres på den måten dere gjør. 

Og om det ikke går i sommer, så er det bare å prøver igjen utover høsten. 

Eldste sluttet i jula og minste sluttet i påsken. Så du trenger ikke å vente til det er sommer🙂 

Anonymkode: 1f9b1...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min slutten da han var 2 år. Ingen uhell heller så han var veldig klar. Høres ut som jenta di også er det. Kjør på!

Anonymkode: 30bdc...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, kjør på. Jeg har aldri skjønt hva det betyr å vente til barnet er «klar», annet enn at mange venter til de (i mine øyne) er alt for store. 

Datteren min var ute av bleiene når hun var 18 måneder. Gikk så fint så☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Er jo ikke verre enn å prøve, så lenge dere er innstilt på at det kan hende dere oppdager mens dere holder på at det var for tidlig, men det vet dere ikke før dere har prøvd.

Anonymkode: b3e24...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har (selvfølgelig) rett. Det er jo faktisk ikke verre enn å prøve og feile. Jeg har forøvrig ganske trua og, selvom jeg har blitt i tvil av alle kommentarene som har kommet☺️

Anonymkode: b69d5...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fire barn, og de har vært fra 2 til 4 år når de sluttet.

Jeg personlig gidder ikke "gjete" ungene hele tiden, ha tiss i sofaen, i bilen, på butikken osv, da mener jeg de ikke er klare. Men det er noen som er flinke til å gå på do ganske tidlig, og da skal de selvfølgelig slippe bleien.

Mine har sluttet om sommeren, i vinterferien og i påskeferien, det må ikke være sommerferie altså.

Start med en gang, kjøp et sete til doen så hullet blir litt mindre og en krakk til å sette foran doen. Jenta kan helt fint sitte litt på do morgen og kveld nå til å begynne med, også utvider dere om hun vil. 

Nabojenta her sluttet i fjor sommer, og hun ble 3 år i februar, så hun var vel nesten 2,5 år da hun sluttet. Der har det gått veldig fint.

Anonymkode: 1342c...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt: 2,5år (sluttet sommer)

Gutt: 2,2år (sluttet vår)

jente: 2,3år (sluttet vår)

Begge guttene hadde 1-2uker med flere uhell enn hell. Brukte konsekvent ikke bleie annet en natt. Så skjønte de plutselig poenget og hadde ingen uhell. Jenten brukte ca 1mnd med varierende hell og uhell så var hun også tørr. Begge guttene sluttet med nattbleie etter eget ønske da de var blitt tørr på dagen. Jenten brukte nattbleie frem til hun fylte 3.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi vurderer (å forsøke med) bleieslutt til sommeren, da er vesla 2 år. Men så har mange sagt til oss at det er altfor tidlig og null sjans for suksess. Jeg ser jo for meg at det er en stor fordel å gjennomføre dette når det er sommer og vi har ferie, så da blir det evt å vente til neste år kanskje.. 

Men, når sluttet barna deres med bleier? 

Hun skal forøvrig helst skifte bleie hele tiden. Så fort hun har tissa også, bortsett fra på natt. Hun vil også ha ny bleie når hun ikke har gjort noe også. Går og drar i bleia og ber om ny med støtt og stadig. Får hun bæsj i bleia blir hun sint og skulle hatt det bort helst før hun bæsjer. Veldig ofte vil hun ikke ha på ny bleie heller. Så er disse tingene som har gjort at vi har tenkt hun kanskje er klar for å prøve da.. Men lite vet jeg, er første runda vi har med dette 😅

Anonymkode: b69d5...c4d

Hvordan fungerer det på potte og do da? Gjør hun det hun skal der? Høres jo ut som hun vil bli kvitt bleia. Bare å prøve det, hun er vel vant til å gå på potte og do fra før så da må hun jo bare minnes på at hun nå ikke har bleie og må gå dit.

Anonymkode: 6a69b...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan fungerer det på potte og do da? Gjør hun det hun skal der? Høres jo ut som hun vil bli kvitt bleia. Bare å prøve det, hun er vel vant til å gå på potte og do fra før så da må hun jo bare minnes på at hun nå ikke har bleie og må gå dit.

Anonymkode: 6a69b...5b4

Litt varierende. Hun syns det er stas å få sitte der, men sjelden hun gjør noe der enda. Bæsja på potta en gang, da ble hun veldig lei seg🙈 helt til hun fikk være med å skylle det ned i do.

Nå har vi også hatt en periode med oppkast og diaré av og på i 2 uker, så nå har det vært lite fokus på det. Så har nok litt igjen med øving på do/potte før vi kan ta av bleia. Men da blir det det frem mot sommeren, og så prøver vi når det har begynt å gå seg til☺️

Anonymkode: b69d5...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...