Gå til innhold

Mulig å leve for 4-5000?


Anbefalte innlegg

Skrevet

I måneden? Mat for en voksen og tre barn! 😆😅😱😜🤓🙄☀️

 

Noen her som klarer det?! 🤔

Anonymkode: 0d5ee...d43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun mat eller kino, mobil ++?

Synes det er lite. Men dere vil ikke dø. Bare litt knepent.

Anonymkode: 9d4b4...0f0

Skrevet

Kun mat! 

Anonymkode: 0d5ee...d43

Skrevet

Bare mat bør gå bra. Vi er 2 voksne og 2,5 barn og vi bruker  6000 på mat/husholdningsartikler. Vi spiser vegetar ca 3/4 ganger i uka, handler grønt/frukt/linser/bønner ol på grønnsakshandleren (bor i Oslo), ukeshandler og planlegger ukemeny på bakgrunn av tilbud.

Anonymkode: a0845...3a1

Skrevet

Bare mat, eller alt du handler i matbutikk (såpe, vaskemidler osv)?

Jeg tror det blir lite, men dere sulter ikke om du er flink til å bruke hodet.

Om du tenker 1000 kr uka og ukehandler så er det mulig. Last ned mattilbud-appen og gå gjennom den søndag kveld, planlegg ukens middager etter hva som er på salg. Ta runden mandag ettermiddag/kveld og handle BARE tilbudsvarere du skal ha i de dyre butikkene (meny, obs o.l. har ofte noen få gode lokketilbud) også handler du basisvarene på Rema eller Kiwi.

Om du handler inn pålegg o.l. på mandag kan ungene fint lære seg at om de spiser opp alt kjøttpålegget innen onsdag så må de klare seg med ost og syltetøy resten av uken. 

Selv er vi 6 stykker i familien, to voksne, to tenåringer og to barneskolebarn. Vi bruker fort 12-13.000 i måneden, men det dekker alt vi handler i matbutikk. Jeg er bevisst, men vi lever ikke kjempetrangt heller, så vi kunne nok brukt mindre om jeg virkelig gikk inn for det.

Anonymkode: 53cfc...c71

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun mat! 

Anonymkode: 0d5ee...d43

Hvor store barn, har du tenåringer som spiser mye?

Anonymkode: 4f5a5...69a

Skrevet

Det bør gå bra. Jeg har ca det samme, men bare to barn. Eldste er i ungdomsskolealder og spiser som en voksen. Det jeg gjør for å holde matbudsjettet nede er å alltid følge med hva som er på tilbud, og planlegge middagene etter det. Og så ser jeg alltid etter i disken der de har varer som er nedsatt pga dato;) 

Anonymkode: 76f86...06d

Skrevet

Jeg har 3 barn og har klart meg på så lite som 3000 til mat i mnd. Det funker, men er vanskelig. Mye grønnsaksbasert mat. Litt lite kjøtt. Nå har jeg ca 5000 til mat og da har jeg jammen meg også råd til en kinotur her og der

Anonymkode: 67d68...d64

Skrevet

Lurer på hvordan dere klarer det? Jeg har 2 barn, begge tenåringer. Og jeg prøver å være økonomisk, men tipper vi bruker ca 7000 kr på mat i måneden, da og toalettpapir, Shampo, vaskemidler osv.

Anonymkode: bc643...881

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...