Gå til innhold

Hvor gammelt var barnet da dere sluttet med smokken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2,5-3 år. Beholdt smokken i vogna i barnehagen til hun sluttet å sove der.

Anonymkode: 8adef...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 mnd.  De spyttet begge smokken ut på det tidspunkt og ville ikke bruke den. Jeg så ikke noe poeng i å insistere. 

Anonymkode: 00784...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett etter fylte tre år. Hun valgte det selv og aldri spurt etter den i etterkant.

Anonymkode: 15f2f...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3, 3 og 4. 

Ingen syndrom, bare foreldre som ikke var villig til å ta kampen om noe som stort sett regulerer seg selv etterhvert  

Den ble bare brukt til søvn og kos, aldri under lek eller på tur. 

 

Anonymkode: 1a9e3...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sluttet bruke den når de ikke skal sove rundt 1-års alder. Etter det har den "bodd" i sengen og bare blitt brukt ved innsovning (de har ikke sovet med den, men spyttet den ut etter at de har sovnet).

Siden den ble brukt såpass lite og aldri vært til sjenanse, i veien når de skal prate osv har jeg ikke giddet lage noe oppstyr rundt slutting. De har sluttet når de selv syntes det var greit.

Så mine har vært 4 år, 3 år, 4 år og 2 år gamle (de to siste sluttet samtidig, er bare 1,5 mellom dem og når den eldste av dem sa hun ikke var baby så hun trengte den ikke trengte selvfølgelig ikke yngste den heller ;)

 

Anonymkode: bee9d...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å bruke den på dagtid (våken tilstand) ved 6 mnd alder, men hadde den om natta til han var nesten fire.

Anonymkode: 172d0...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er herlig å lese disse svarene😊 Jeg er tannlege selv, og får masse spørsmål om smokkbruk fra foreldre som virker som de nesten har dårlig samvittighet for at barna bruker smokk. Så lenge barnet ikke løper rundt med smokken hele tiden, men bruker den ved innsovning, og trøst i foreldrenes fang når det trengs, er det ingen fare for tannstillingen så fremt barnet slutter innen fireårsalderen. Feilstillingene som har oppstått innen den tid går i de aller fleste tilfeller tilbake av seg selv. La barna kose seg. For få år siden virket det nesten som om det var en slags prestisje i å få barna til å slutte tidlig. Godt å se at skuldrene er litt lavere nå. 

Anonymkode: 6a82b...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 år. Hun tygde hull i dem. Jeg sa at hun ikke fikk flere smokker, hun tygde likevel hull i en etter en. Når den siste var tygd i stykker hørte jeg ikke noe mer om smokk, verken dag eller natt 😄

Anonymkode: 33fc4...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2.5 år begge to. Da hadde de bitt hull i flere og jeg sa at vi har ikke flere igjen. Og det var greit  

Anonymkode: acf24...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.5 på begge to. Den ene bare sluttet og den andre leverte smokken i lekebutikken og fikk gave og diplom. Var lettere for han som bare sluttet enn hun andre. 

Anonymkode: 2af80...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun 10 mndr, da spyttet hun den bare ut.

Han knapt 2 år, da lillesøsteren sluttet ville ikke han ha smokk lenger, heller. 

Anonymkode: fe040...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.5 år. Jeg så i etterkant at tennene hadde skjøvet innover, men nå som 4 år har han helt rette tenner. Det tok noen måneder før de retta seg.

Ang tannlege. Tannlegen (tannpleier?) var veldig negativ til smokkbruk. Greit nok, det ble motivasjonen vi trengte for å slutte

Anonymkode: 695f8...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

3 år. Han leverte den til kaptein sabeltann 😉

Anonymkode: b6fad...b9a

Haha, det gjorde min også, og angrer så hardt på kvelden at jeg måtte på Rema og kjøpe ny kl 22.50 🙈

Anonymkode: 1a9e3...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, det gjorde min også, og angrer så hardt på kvelden at jeg måtte på Rema og kjøpe ny kl 22.50 🙈

Anonymkode: 1a9e3...547

Det er jo da du ikke må kjøpe ny da. 🙄

Anonymkode: b19da...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle var mellom 8 og 13 uker. De ville ikke ha den mer da. 

Anonymkode: c8da5...f25

Litt i tvil om jeg er enig at du da har gjennomgått en smokkeslutt altså😅

Anonymkode: b19da...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Litt i tvil om jeg er enig at du da har gjennomgått en smokkeslutt altså😅

Anonymkode: b19da...4ab

HI spurte når vi sluttet med smokk, jeg svarte. Vi startet på et tidspunkt og sluttet på et. Er ikke det å slutte? Bare fordi barna ikke ville ha den selv, så er det ikke å slutte?

Anonymkode: c8da5...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var 4. Samlet alle dagen etter 4 årsdagen og sendte de til Kaptein Sabeltanns smokkarium. 

Anonymkode: e42a0...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var ca 1,5 år, han fant ut at den var mer morsom som leke, da fjernet vi bare smokken. Yngste var rundt 8mnd og spyttet den ut i hytt og pine, så da var det ikke noe vits å holde på mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...