Gå til innhold

Skoleferie og jobb-river av meg håret!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Man ser vel knapt foreldre som bor sammen har ferie uten barna i skoleferien?

Jeg skjønner hverken behovet eller tanken bak å bare spandere to uker fri sammen med ungene. Det er ganske horribelt, faktisk. De skal på ferie med far også, da kan du vel ha så mye kjærestid du ønsker? Eller er langhelger ikke godt nok for at mor skal være lykkelig?

Blæh!

Anonymkode: baac0...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke barna samvær med far? AnnenHver uke eller annenhver helg? Skal ikke barna ha ferie med far i sommer?

 

helt idiotisk at du skal bruke en ferieuke i sommer kun på deg selv. Skilte foreldre med samvær har jo mer fri fra barna sine enn noen andre. 

Anonymkode: d9866...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hør på disse hønene!

Som om det er rene omsorgssvikten å ta en ferie uten barn. Vet dere hva? Det er GULL verdt! 

Jeg får to uker hver sommer, og jeg har ikke dårlig samvittighet ett eneste sekund. Jeg får 2 uker der jeg ikke trenger å vaske klær, rydde, lage mat, ordne og stelle, og være tilgjengelig 24 timer i døgnet. Jeg kan nyte livet, helt etter min egen timeplan!

Har reist verden rundt uten barn, og det er aldeles fantastisk! 

Selvfølgelig reiser vi på ferie med barnet også, men hvem sier nei til en uke eller to alene? Det er jo luksus 😂

HI! Kjør på! Man er ikke kun mamma. 

Anonymkode: 7af94...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, hør på disse hønene!

Som om det er rene omsorgssvikten å ta en ferie uten barn. Vet dere hva? Det er GULL verdt! 

Jeg får to uker hver sommer, og jeg har ikke dårlig samvittighet ett eneste sekund. Jeg får 2 uker der jeg ikke trenger å vaske klær, rydde, lage mat, ordne og stelle, og være tilgjengelig 24 timer i døgnet. Jeg kan nyte livet, helt etter min egen timeplan!

Har reist verden rundt uten barn, og det er aldeles fantastisk! 

Selvfølgelig reiser vi på ferie med barnet også, men hvem sier nei til en uke eller to alene? Det er jo luksus 😂

HI! Kjør på! Man er ikke kun mamma. 

Anonymkode: 7af94...5f8

Ingen som tviler på at det er deilig for den voksne å ha ferie alene. Det det settes spørsmålstegn ved er prioriteringene. 

Anonymkode: 99f3b...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha tid til seg er selvfølgelig deilig. Men dette er en mor som deler ukene med far. Og prioriterer den ene uken med kjæresten i skoleferien. Ikke bare at hun reiser på ferie uten barn, som ikke er galt. Hvordan man prioriterer ukene jeg reagerer på.

Anonymkode: d0516...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, hør på disse hønene!

Som om det er rene omsorgssvikten å ta en ferie uten barn. Vet dere hva? Det er GULL verdt! 

Jeg får to uker hver sommer, og jeg har ikke dårlig samvittighet ett eneste sekund. Jeg får 2 uker der jeg ikke trenger å vaske klær, rydde, lage mat, ordne og stelle, og være tilgjengelig 24 timer i døgnet. Jeg kan nyte livet, helt etter min egen timeplan!

Har reist verden rundt uten barn, og det er aldeles fantastisk! 

Selvfølgelig reiser vi på ferie med barnet også, men hvem sier nei til en uke eller to alene? Det er jo luksus 😂

HI! Kjør på! Man er ikke kun mamma. 

Anonymkode: 7af94...5f8

Det er mer gull verdt å ha foreldre som prioriterer barna fremfor egen egoisme

Anonymkode: 75430...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt mulighet til mer fri per år, men har ikke mulighet til ubetalt fri eller arbeide opp avspasering. Av de 5 ukene jeg har går to dager til kjærestetur for meg og min mann. Én dag til veninnetur. Det har jeg ikke dårlig samvittighet for. Synes ikke man skal ha dårlig samvittighet for å bruke én uke på seg selv. Jeg jobber og rydder og vasker og lager mat og kjører og handler og lapper klær og er med på dugnad og hjelper med lekser osv. 7 dager per år (tre feriedager + tilgrensende helg) er for meg. Det betyr at barna min prioriteres 98% av  dagene i året. 

Anonymkode: e7cf1...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha.ferie fra ungene når du uansett ikke har dem full tid? Kvalmt. 

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det høres deilig ut med en uke alene, men det er jo vi selv som har valgt å få barn, så må man bruke ferien for å få kabalen til å gå opp, så hva så? 

Plutselig er de store og du kan ta ferie når det passer deg. 

Anonymkode: fad83...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er mer gull verdt å ha foreldre som prioriterer barna fremfor egen egoisme

Anonymkode: 75430...9c1

Det er det faktisk, og det tror jeg mange har lett for å glemme i alt dette "viktig å ta vare på seg selv"-preiket. 

Da mitt eldste barn begynte på ungdomsskolen, var det foreldremøte for hele trinnet. Rektor snakket til foreldrene, og sa at det viktigste hun kunne oppfordre oss var å prioritere ungdommene våre. De så litt for ofte at foreldre prioriterte seg selv høyere enn barna, og at det kunne få veldig uheldige konsekvenser. 

Anonymkode: 99f3b...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det faktisk, og det tror jeg mange har lett for å glemme i alt dette "viktig å ta vare på seg selv"-preiket. 

Da mitt eldste barn begynte på ungdomsskolen, var det foreldremøte for hele trinnet. Rektor snakket til foreldrene, og sa at det viktigste hun kunne oppfordre oss var å prioritere ungdommene våre. De så litt for ofte at foreldre prioriterte seg selv høyere enn barna, og at det kunne få veldig uheldige konsekvenser. 

Anonymkode: 99f3b...230

Jada jada men damen har jo for søren fri fra dem 50% av tiden da de er hos far!! Hun er en gigantisk egoist om hun velger dem bort i sommer.  Skjønner godt at hun har dårlig samvittighet.

Anonymkode: 75430...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jada jada men damen har jo for søren fri fra dem 50% av tiden da de er hos far!! Hun er en gigantisk egoist om hun velger dem bort i sommer.  Skjønner godt at hun har dårlig samvittighet.

Anonymkode: 75430...9c1

Svarte du feil person nå. Du og anonym 230 er jo enige

Anonymkode: 0820a...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har tre barn i skolealder, 3, 5 og 7 klasse. Som vanlig er jeg sen meg ferieønsker, da dette er noe av det verste jeg vet å planlegge.

Jeg lurer på: hvor mange uker har dere sammen med barna (vi er skilt, så deler opp)

Jeg skal være med dem to uker, og kjenner at jeg trenger en uke eller to med ferie alene også. Er det lov å ønske seg det, eller er det helt koko?

Det ser ut til at jeg tar en uke ferie med kjæresten min en av ukene barna er hos faren sin. Det betyr altså at hvis jeg tar tre uker ferie i sommer, er to av dem med barna. Jeg syns imidlertid det er lite koselig å jobbe når de har sommerferie, men i og med at jeg ikke er lærer, er det vanskelig å ta fri 8 uker...

Hvordan løser dere ferie, og hvordan kvitte seg med dårlig samvittighet for å ikke ha 8 uker fri med barna?

Anonymkode: 02647...020

Hvis du og faren tar 4 uker hver er barna ikke alene i sommerferien. Tur med kjæresten trur jeg jeg ville droppet i sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, hør på disse hønene!

Som om det er rene omsorgssvikten å ta en ferie uten barn. Vet dere hva? Det er GULL verdt! 

Jeg får to uker hver sommer, og jeg har ikke dårlig samvittighet ett eneste sekund. Jeg får 2 uker der jeg ikke trenger å vaske klær, rydde, lage mat, ordne og stelle, og være tilgjengelig 24 timer i døgnet. Jeg kan nyte livet, helt etter min egen timeplan!

Har reist verden rundt uten barn, og det er aldeles fantastisk! 

Selvfølgelig reiser vi på ferie med barnet også, men hvem sier nei til en uke eller to alene? Det er jo luksus 😂

HI! Kjør på! Man er ikke kun mamma. 

Anonymkode: 7af94...5f8

TROLL!! 

Anonymkode: ba710...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at vi har så behov for selvrealisering at vi de få årene vi har barn som vil være sammen med oss, må vi ha ferie fra dem. Du har resten av livet på egentid. Og jeg innbiller meg at når du blir gammel og ensom er det hyggelig om ungene tar likedan vare på deg? 

Anonymkode: 4791c...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn som må gå mest mulig i barnehage/Sfo fordi mor trenger ferie. Regner nesten medbarna dine kommer tidlig og hentes sent. I tillegg har du alenetid hver gang barna er på samvær.

 

jeg er helt for at mor tar en langhelg med venninner/type, men å frata barna en ferieuke er ikke greit. 

Anonymkode: d9866...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke ha valgt bort barna mine når jeg allerede så de lite. Synes det er trist at behovet for det skal være så stort. Og hvis du har dårlig samvittighet for 8 uker, skjønner jeg ikke hvordan du en gang kan vurdere å miste enda en.

Hos oss fylles de 8 ukene opp av sommerskole to til tre uker, tre til fire uker ferie sammen alle sammen, resten tar jeg hjemmekontor og da drar jeg og barna til familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er helt innafor å ønske seg en uke ferie uten barna i sommer. 

Hvis ungene får 2 uker ned deg og så 2-3 uker med far har de tiksamnen 5 ukers ferie med foreldre. Det er mer en de fleste unger har (selv om mødre HER påstår de er sammen ned ungene HELE tiden). En uke i barnehagen/sfo etter skoleslutt og 2 uker i barnehage/sfo ved oppstart er helt vanlig!

Alternativt dersom du har tilgang på pass fra besteforeldre, tilbud om ferieklubb eller aktivitetsleus o.l kan de gå enda lenger ferie

Anonymkode: 74e7f...527

Dette👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man ser vel knapt foreldre som bor sammen har ferie uten barna i skoleferien?

Jeg skjønner hverken behovet eller tanken bak å bare spandere to uker fri sammen med ungene. Det er ganske horribelt, faktisk. De skal på ferie med far også, da kan du vel ha så mye kjærestid du ønsker? Eller er langhelger ikke godt nok for at mor skal være lykkelig?

Blæh!

Anonymkode: baac0...74b

Vi har det hver sommer vi. Ungene velger å reise på leir med hestene sine i stedet for å være sammen med oss. 2 uker fri på mor og far helt alene. 

Anonymkode: 80e02...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt ferie uten barna. Her har vi måtte overlappe feriene våre tidligere da ungene var mindre, for å klare å få kabalen til å gå opp. Enten har en eller to uker overlappet og så har vi hatt en eller to uker fri alene sammen med barna. De aller færreste kan jo få 8 uker fri om sommeren. Vi har vært heldige, og har hatt besteforeldre som har steppet inn de ukene vi måtte jobbe mens de hadde ferie. Nå er de (snart) 12 og 14,5 år, og er selvsagt store nok til å være hjemme alene de ukene det gjelder. Det et styr med denne ferie-kabalen, men hadde ikke gjort den verre med å ta ut en ferieuke uten barna.

Anonymkode: 75936...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har det hver sommer vi. Ungene velger å reise på leir med hestene sine i stedet for å være sammen med oss. 2 uker fri på mor og far helt alene. 

Anonymkode: 80e02...d41

Så dere bruker 2 uker av ferien når ungene er på leir?

ungene her er og på leir 1 uke, men da jobber vi og bruker ferieukene våre etter leiren.

Anonymkode: d9866...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være lov å ha ferie uten barna også. Her får ungene 2 av sommerens ferieuker hjemme . Den ene uken er det sommerskole og da velger vi å jobbe. Den andre uken er de hjemme med venner med en pappa som har hjemmmekontor. Resten av ukene er ungene på ferietur med både meg og far. De ukene barna er hos den andre forelderen velger både jeg og far å dra på voksenferie. Vi har tid til det. Vi har råd til det og vi prioriterer det. Ungene får masse ferie med oss og ingen av ukene er de alene hjemme på dagtid . Alle gjør det som passer sin familie best 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det må være lov å ha ferie uten barna også. Her får ungene 2 av sommerens ferieuker hjemme . Den ene uken er det sommerskole og da velger vi å jobbe. Den andre uken er de hjemme med venner med en pappa som har hjemmmekontor. Resten av ukene er ungene på ferietur med både meg og far. De ukene barna er hos den andre forelderen velger både jeg og far å dra på voksenferie. Vi har tid til det. Vi har råd til det og vi prioriterer det. Ungene får masse ferie med oss og ingen av ukene er de alene hjemme på dagtid . Alle gjør det som passer sin familie best 

Nei, ikke alle gjør det som passer sin familie best. Noen gjør det som passer dem selv best. 

Anonymkode: 99f3b...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så dere bruker 2 uker av ferien når ungene er på leir?

ungene her er og på leir 1 uke, men da jobber vi og bruker ferieukene våre etter leiren.

Anonymkode: d9866...c98

Vi kan ikke velge når vi har ferie vi. Det er 4 faste uker. 

Anonymkode: 80e02...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...