Gå til innhold

Hersketeknikk og "mobbing" på arbeidsplassen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er en ganske fersk kollega som lager mye misnøye på arbeidsplassen min. Hun virker veldig koselig i begynnelsen, men har nå hatt flere tilfeller der han er direkte ufin med enkelte. Jeg har foreløpig ikke hatt noe problemer, men jobber med flere som har opplevd å bli beskyldt for mobbing. Dette har gått svært hardt inn på en som jeg kjenner veldig godt. Hun kjenner seg ikke igjen i beskyldningene, og er ganske fortvilet. Virker mer og mer som det er den ferske kollegaen min som mobber og bruker "hersketeknikker". Har fått høre via bekjente at det visstnok var veldig mye styr på den forrige arbeidsplassen hun jobbet også.

Hva gjør man med dette? Blir jo ord mot ord virker det som. Begynner å bli utrivelig å gå på jobb.

Anonymkode: c9a53...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke din konflikt, så du bør ikke begynne å ta del i ryktespredning i alle fall.

Anonymkode: b9b9c...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også med en person som opptrer slik. Ble selv beskyld for å ikke være forståelsesfull nok. Når det blir tatt opp enkelte oppgaver som ikke er utført i henhold er det tårer, snørr og hulking i en time. Det er ganske slitsomt, jeg har aldri hatt konflikt med noen kollegaer tidligere og for kun konkrete tilbakemeldinger basert på konkrete oppgaver. Allikevel kommer dette mobbeutsagnet. 

Hvis dette sklir veldig ut håper jeg dere har en ledelse som tar tak i det. Ingen hyggelig situasjon på en arbeidsplass, man går på tærne og må vokte alt en sier så ikke det blir tatt opp i feil mening. 

Anonymkode: 43714...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...