Gå til innhold

Har deres barn snapchat?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hvor gammel er han/hun?Her maser 9 åringen min «hull i huet på meg» om å få det, men er det ikke 12 års grense?

Anonymkode: 4d063...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11-åringen hadde det men det ble avinstallert grunnet mobbing. Nesten alle i klassen hadde appen og det var flust av grupper totalt ute av kontroll og det plinget meldinger inn døgnet rundt. Stort sett baksnakking av andre unger. 

Anonymkode: 1c597...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 åringen har, 9 åringen har ikke.

Yngste har også mast og mast, "ALLE andre har det". Det hjelper svært lite. Flere i klassen hennes har det, og det har vært to episoder med mobbing på Snap.

Det er vel 13 års grense, og hun får det ikke før da.

Skjønner ikke hvordan foreldre kan la barna få Snap...

Anonymkode: 7f104...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 år, har mast en del, men han får ikke ha noen sosiale medier før han er gammel nok og jeg er trygg nok (så trygg man får blitt med en 13-åring) på at han sier ifra om det er noe, både til meg og eventuelt til de som mobber. For det skjer, og det skjer mye mer enn vi foreldre tror.

Anonymkode: 0cca8...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

9 år, har mast en del, men han får ikke ha noen sosiale medier før han er gammel nok og jeg er trygg nok (så trygg man får blitt med en 13-åring) på at han sier ifra om det er noe, både til meg og eventuelt til de som mobber. For det skjer, og det skjer mye mer enn vi foreldre tror.

Anonymkode: 0cca8...3c2

Vi prater altså mye med ungen om nettvett allerede nå. Aldri for tidlig å starte.

Anonymkode: 0cca8...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-åringen har akkurat fått det, hun var av de siste i klassen som fikk. 

10-åringen har ikke. Der har også heldigvis foreldrenettverket fungert godt. Vi har snakket om på foreldremøter hvor mye negativt vi har opplevd med mobbing i eldre klasser så i denne klassen er det bare noen få som har fått der. Når flertallet ikke har blir det heller ikke noe press og mas. 

Anonymkode: 363ae...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To på snart 9 og 11 år har det. Grupper blir holdt øye med av foreldre. Et tilfelle av uenighet hos en av de, og det ble tatt tak i iløpet av minutter a en oppmerksom forelder. Foreldrene har egen gruppe så vi har god dialog. Oppdager jeg mobbing blir snapchat sperret. Vi snakker utrolig mye om nettvett.

Anonymkode: a2f46...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13-åringen har, 10-åringen har ikke. Ser utrolig mye stygg oppførsel på Snap. Til nå har ikke mitt barn vært involvert og vi snakker mye om disse tingene. Ønsker det egentlig dit pepperen gror, men ser hvordan de faller utenfor de som ikke har, så vil jo ikke det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 11, snart 12 åring har ikke. Og får heller ikke før 13. Ingen sosiale medier før 13, og det er hun faktisk innforstått med - maser ikke. Hun er nok eneste i klassen som ikke har, men hører nok fra de andre om hva som skjer på Snap til at hun forstår hvorfor vi sier nei.

Anonymkode: c4c18...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 år og har ikke. De fleste på trinnet har, det er masse bråk og trøbbel med det hele tiden. Skolen oppfordrer til stadighet oss foreldre om å skjerpe inn bruken av SOME, men holdningen til de fleste foreldre er "mitt barn - mine regler!" , så det blir jo ikke bedre...  

Heldigvis holder foreldrene til vennene til 10 åringen vår igjen også, så vi er i allefall 4 som er kjipe 😁

Anonymkode: fa27b...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

To på snart 9 og 11 år har det. Grupper blir holdt øye med av foreldre. Et tilfelle av uenighet hos en av de, og det ble tatt tak i iløpet av minutter a en oppmerksom forelder. Foreldrene har egen gruppe så vi har god dialog. Oppdager jeg mobbing blir snapchat sperret. Vi snakker utrolig mye om nettvett.

Anonymkode: a2f46...9c0

Det er en del i klassen til datteren min også som har det. De hadde grupper, som foreldrene var kjent med, men tro meg - de finner sine veier utenom. De lager egne grupper foreldrene ikke er invitert i, de snør seg rundt. Veldig bra at dere prøver å ha oversikt og kontroll, men det e ganske naivt å faktisk tro at dere har innsyn i alt som foregår på Snap...

 

Dessuten, hva sier det om dere at dere som voksne bryter en aldersgrense? 

Anonymkode: 7f104...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 åringen har, og bruker den til å sende "morsomme fjes" til oss foreldre og besteforeldre. 11 åringen har, men bruker det ikke, 15 åringen har og bruker det konstant.

Anonymkode: 17493...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

5 åringen har, og bruker den til å sende "morsomme fjes" til oss foreldre og besteforeldre. 11 åringen har, men bruker det ikke, 15 åringen har og bruker det konstant.

Anonymkode: 17493...234

5 år og snapchat... ok.

Om ønsket er å sende morsomme fjes, så burde hun heller få låne din mob. Da kan hun sende til besteforeldre. Man lar ikke en 5åring ha Snap...

Anonymkode: 7f104...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

5 år og snapchat... ok.

Om ønsket er å sende morsomme fjes, så burde hun heller få låne din mob. Da kan hun sende til besteforeldre. Man lar ikke en 5åring ha Snap...

Anonymkode: 7f104...eb1

Men det er jo ikke opp til deg å avgjøre, er det vel?

Anonymkode: 17493...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente på 10 år har det. Alle jentene i hennes klasse har det, og de har en egen gruppe hvor de avtaler når de skal møtes osv. Det fine er at alle jentene er i samme gruppen og ingen blir utestengt. Det negative er at jeg føler de ikke er klare for å forstå alt SoMe fører med seg. Dessverre tør jeg ikke be min datter slette appen, fordi da vet jeg at hun faller utenfor gruppen 😔

Anonymkode: 5f70f...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...