Gå til innhold

Min 6-åring sover fra ca kl 22 til kl 7😱😱


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi får han ikke til å sovne tidligere og han må opp kl 7. Han bruker ikke skjerm etter kl 18 og vi har en rolig nattastund med lesing. Han er ikke lei seg, men bare sovner ikke. Står opp og leker eller ligger og leser for seg selv. Han er blid som en sol og masse energi. Men sover han for lite likevel? Hva kan vi evt gjøre?

Anonymkode: 3af1b...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, det høres jo først litt lite ut men det er jo tross alt 9 timer søvn så det er jo ikke så vanvittig lite likevel. Hvordan er han om morgenen, og hvordan fungerer han i løpet av dagen? Om han virker uthvilt om morgenen, ikke blir trøtt i løpet av skoledagen og har energi til å leke/drive fritidsaktiviteter på ettermiddagen ville jeg ikke tenkt mer over det. Ingen kan jo tvinges til å sove, man kan bare legge tilrette for det, og det høres det ut som dere gjør.

Anonymkode: 22de5...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar dere. Han må vekkes kl 7, men står opp helt greit og kommer raskt til seg selv. Så det virker jo som han får nok søvn forsåvidt. I helgene kan han sove til kl 10, så det er mulig han tar igjen litt da kanskje. 

Anonymkode: 3af1b...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han får ro og hvile om kvelden er det ikke sikkert han trenger mer søvn. Han hviler jo kroppen om han ligger og leser også...

Høres ut som han er litt B-menneske da, siden han sover såpass lenge om morgenen i helgene. Mine som er veldig A-mennesker er trøtte om kvelden og våkner tidlig om morgenen. Selv 18-åringen min legger seg i 22-tiden om kvelden og står opp tidlig om morgenen. I helgene sitter han i timevis og venter på at kompisene skal stå opp ;)

 

Anonymkode: 232b6...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi får han ikke til å sovne tidligere og han må opp kl 7. Han bruker ikke skjerm etter kl 18 og vi har en rolig nattastund med lesing. Han er ikke lei seg, men bare sovner ikke. Står opp og leker eller ligger og leser for seg selv. Han er blid som en sol og masse energi. Men sover han for lite likevel? Hva kan vi evt gjøre?

Anonymkode: 3af1b...348

Kanskje du kan prøve å vekke ham kl 6? Så for du forskjøvet tiden ned til ca 21 ihvertfall. 

Anonymkode: e60ec...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge han får ro og hvile om kvelden er det ikke sikkert han trenger mer søvn. Han hviler jo kroppen om han ligger og leser også...

Høres ut som han er litt B-menneske da, siden han sover såpass lenge om morgenen i helgene. Mine som er veldig A-mennesker er trøtte om kvelden og våkner tidlig om morgenen. Selv 18-åringen min legger seg i 22-tiden om kvelden og står opp tidlig om morgenen. I helgene sitter han i timevis og venter på at kompisene skal stå opp ;)

 

Anonymkode: 232b6...ca8

Ja han er nok b-menneske. Broren er også slik, men han er en god del eldre. 

Anonymkode: 3af1b...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du kan prøve å vekke ham kl 6? Så for du forskjøvet tiden ned til ca 21 ihvertfall. 

Anonymkode: e60ec...242

Dessverre så fungerer ikke det. Hvis han står opp tidligere så sovner han likevel sent den dagen og resultatet er en gretten unge. Det virker som han har en innebygd timer.

Anonymkode: 3af1b...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre så fungerer ikke det. Hvis han står opp tidligere så sovner han likevel sent den dagen og resultatet er en gretten unge. Det virker som han har en innebygd timer.

Anonymkode: 3af1b...348

Kanskje du må prøve det en periode før du gir opp? Det funket her.

Anonymkode: e60ec...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du kan prøve å vekke ham kl 6? Så for du forskjøvet tiden ned til ca 21 ihvertfall. 

Anonymkode: e60ec...242

Men hva er poenget med det? Han sover jo ikkje lenger om han legger seg 21 og står opp 6..

Anonymkode: 1c980...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...