Gå til innhold

Hvordan deler dere sommerferien? Til dem som ikke bor sammen med den andre forelderen :-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere med 50/50 delet vel 50/50? Men hur? Og dere med andre samværsløsninger, hvordan fordeles ferien?

Anonymkode: 3ded1...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det vanlige er vel at far har 3 uker, hvis dere ikke blir enig om mer. her har far kun dagssamvær hele året,men de rundt meg med barn som er alene med de, er de fleste hos far 3 uker på sommeren

Anonymkode: 39ead...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2-3 uker hos meg og 2 uker hos pappaen. Pappaen driver eget firma og kan ikke ta 3 uker sammenhengende ferie, da sommeren er én av to høysesonger for bedriften hans. Så tar jeg høstferien og han tar vinter- og påskeferien.

Anonymkode: 2eb1c...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke 50/50 i hverdagen men alle ferier deles likt så sommerferien deles på 2. 4 uker hos meg og 4 uker hos far. Sammenhengende. Vi bytter på å velge tidlig og sen ferie . Fungerer supert for oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er barnet på samvær annenhver onsdag til søndag, så ikke så langt unna 50/50, men far har barnet 2-3 uker i sommerferien, alt ettersom hvor mye fri han får tatt fra jobben. Jeg har resten av ukene, driver selvstendig og er veldig heldig med muligheten for ferie eller jobbing hjemmefra etter barnet sover :)

Anonymkode: 6f8a5...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig samvær her er en helg i mnd. Ferien deles opp slik at de har en uke hos far, 4 uker hos meg og så en uke hos far igjen nå i år. Tidligere har de vært 4 uker hos meg og to uker sammenhengende hos far, men i år bestilte han ferie med nyfamilien uten barna våre en av ukene han egentlig skulle hatt de

Anonymkode: 52755...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg skilt, men søsteren min er det.

Der er ungene hos far annenhver helg og en ettermiddag i uken.

Om sommeren er de to uker hos far sammenhengene, tre-fire uker hos mor og en uke hos far igjen. Dette fordelt i skoleferier, så det hender ungene har tre uker sammehengende hos mor, litt helgesamvær hos far også en uke hos han rett før skolestart. De er alltid mest hos mor. Han har aldri hatt mer enn to uker sammenhengende. Hun er lærer og har fri hele sommeren, han er sjef og tar litt fri her og der i løpet av sommeren, tror aldri han har hatt tre uker sammenhengende.

Anonymkode: 01133...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg heldig er barna hos far 1 uke på sommeren, men da er de der ikke noe mer i sommerferien. Noen år, har det bare blitt en helg. De har stort sett samvær 1 helg i måneden. Men på sommeren vil faren jobbe mye, så da kan det gå 2 mnd mellom hver gang. 

Anonymkode: 052d9...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vanlig samvær her er en helg i mnd. Ferien deles opp slik at de har en uke hos far, 4 uker hos meg og så en uke hos far igjen nå i år. Tidligere har de vært 4 uker hos meg og to uker sammenhengende hos far, men i år bestilte han ferie med nyfamilien uten barna våre en av ukene han egentlig skulle hatt de

Anonymkode: 52755...2df

Så han drar på ferie med BARE nyfamilien uten barna sine?!🙄😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har henne hele ferien, som resten av året. Han er ikke intressert i henne, dessverre,og har null samvær.

Anonymkode: 34a01...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 50/50. 

Annenhvert år de to første ukene i juli og de to siste. Det faller naturlig sammen med en samværsuke, sånn at det blir 3 uker hver. 

Vi er fleksible og samarbeider godt sånn at vi kan legge planer (som f eks fly en onsdag selv om vi skulle byttet en fredag) . Og om vi er hjemme og ungene savner den andre, så kan vi finne på noe sammen, eller det blir en overnatting. 

Anonymkode: 34b15...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 50/50. 

Annenhvert år de to første ukene i juli og de to siste. Det faller naturlig sammen med en samværsuke, sånn at det blir 3 uker hver. 

Vi er fleksible og samarbeider godt sånn at vi kan legge planer (som f eks fly en onsdag selv om vi skulle byttet en fredag) . Og om vi er hjemme og ungene savner den andre, så kan vi finne på noe sammen, eller det blir en overnatting. 

Anonymkode: 34b15...cbb

Må legge til at vi gikk fra 3 uke til 2 noen år, for det ble for lenge for ungene å være borte fra mamma /pappa. Nå prøver vi igjen med 3, men derfor er vi ekstra fleksible. 

Anonymkode: 34b15...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vår første sommer etter bruddet, 80/20 samvær. Far skal etter planen ha to uker med barna i juli (ta de med på jobb). Hurra.

Anonymkode: fcf78...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre uker sammenhengende hver, blir enige om hvordan og når. Tilpasser selvsagt om det er noe som skjer i den andres uker. 

Anonymkode: 7de1f...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å gjøre det best for barna og deler nødvendigvis ikke helt likt. Eldste tåler å være borte fra meg mer lenger enn de to yngste, så far tar han med på utenlandstur. De to andre vil ikke være med, så de er hos meg hele sommeren, men ser pappa nesten daglig, bortsett fra når han er på tur med eldste. Far flytter også inn enn dag i uka og har det fulle ansvaret i 24 timer. Da har jeg «fri». 

Anonymkode: 17876...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, oslojente80 Mina f 07.09.06 skrev:

Så han drar på ferie med BARE nyfamilien uten barna sine?!🙄😢

Ikke uvanlig det

Anonymkode: 52755...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eksen har brukt å dele opp ferien slik at han tar 2 uker og jeg resten. Samvær annenhver helg. 

Samboeren min har samvær 50/50. Tar også 2 uker hver. 

Anonymkode: 58dbc...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker hver, annethvert år tidlig/sent. Men i år skal hun være 6 uker hos meg, da far skal på ferie med den nye familien og har ikke plass til å ta vår datter med 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...