Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjenn? Samsoving med baby


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er det slik: jeg har samsovet med babyen fra dag 1 og babyen er nå 1 år. Både jeg og baby trives med dette og vi sover så godt hele natten sammen :) MEN nå har samboer begynt å gnage så det snart går på helsa mi løs...han har sovet på et annet rom i 1 år nå..og vil flytte tilbake i min/vår seng 😆 nå starter han krangler med meg angående rutiner for legging..babyen skal sove i egen seng legge seg kl 20.00. Han skal overta plassen til babyen i senga tenker han..Vel..jeg må jo si det at det er overhodet ikke fristende å la en mann som svetter om natta, snorker, fiser, snakker i søvne, hakker tenner, og sparker med bena..komme tilbake i senga. Det virker som dette er et problem for han..og det har det blitt for meg og..jeg vil ikke ha han tilbake i senga. Jeg vil sove lamme babyen som dufter nydelig, ligger stille, snorker ikke osv osv..hva skal jeg gjøre med denne problemstillingen? Altså jeg er innstillt på at vi har separate rom til ungen er i skolealder jeg 😄 han blir bare surere og surere..føler ikke at han har noe rett til å tvinge seg inn i sengen slik at jeg skal våkne ørtogførti ganger om natta av alle ulydene hans..

Anonymkode: adeb2...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuller du? Ingen rett til å komme tilbake i sin egen seng? Hvorfor er dere gift da? Skjønner godt at han er sur.

Anonymkode: a094d...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det slik: jeg har samsovet med babyen fra dag 1 og babyen er nå 1 år. Både jeg og baby trives med dette og vi sover så godt hele natten sammen :) MEN nå har samboer begynt å gnage så det snart går på helsa mi løs...han har sovet på et annet rom i 1 år nå..og vil flytte tilbake i min/vår seng 😆 nå starter han krangler med meg angående rutiner for legging..babyen skal sove i egen seng legge seg kl 20.00. Han skal overta plassen til babyen i senga tenker han..Vel..jeg må jo si det at det er overhodet ikke fristende å la en mann som svetter om natta, snorker, fiser, snakker i søvne, hakker tenner, og sparker med bena..komme tilbake i senga. Det virker som dette er et problem for han..og det har det blitt for meg og..jeg vil ikke ha han tilbake i senga. Jeg vil sove lamme babyen som dufter nydelig, ligger stille, snorker ikke osv osv..hva skal jeg gjøre med denne problemstillingen? Altså jeg er innstillt på at vi har separate rom til ungen er i skolealder jeg 😄 han blir bare surere og surere..føler ikke at han har noe rett til å tvinge seg inn i sengen slik at jeg skal våkne ørtogførti ganger om natta av alle ulydene hans..

Anonymkode: adeb2...2be

Jeg har full forståelse for mannen din, du høres ikke helt vel bevart ut. Hvis det å sove med barnet ditt er viktigere enn mannen din, så får du flytte fra mannen din!

Anonymkode: da7e4...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel for det første er vi ikke gift! Og fpr det andre: hvorfor er jeg ikke vel bevart? Fordi jeg velger å sove med babyen istede for en svett mann som snorker og prater i søvne hele natta???

Anonymkode: adeb2...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst, HI???

Anonymkode: 37945...4be

Ja serriøst!! La meg spørre deg: hvis dim samboer hadde følgende uvaner: snorke,hakke tenner, nattsvette slik at sengetøyet blir vått, sparke med føttene og prate i søvne..ville du ikke vurdert å hatt separat soverom da? Eller er greia her at jeg "velger baby over mannen" er det unormalt å velge barnet sitt over samboer?

Anonymkode: adeb2...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å være forelsket i babyen sin og ikke i mannen sin. Det er noe av det som kan gjøre babytiden vanskelig. Men du må snu tankene. Babyen din er ikke partneren din. Skal ekteskapet fungere - som jo også er det beste for barnet deres - må dere voksne bli et par igjen. Du og mannen må være en enhet som fungerer. Han er stadig personen du likte så godt at du ville ha barn med ham. Legg fokus der.

Anonymkode: 0de87...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel for det første er vi ikke gift! Og fpr det andre: hvorfor er jeg ikke vel bevart? Fordi jeg velger å sove med babyen istede for en svett mann som snorker og prater i søvne hele natta???

Anonymkode: adeb2...2be

Men er du ikke glad i mannen din? Liker du han ikke? Vil du ikke krype inntil, prate og ha sex? 

Det er faktisk veldig normalt å ønske seg nærhet med den man elsker. 

Anonymkode: bea19...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Enig med mannen din!  

Haha du har ikke en mann med alle disse uvanene og våkner ikke 10-15 ganger iløpet av natta skjønner jeg..

Anonymkode: adeb2...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja serriøst!! La meg spørre deg: hvis dim samboer hadde følgende uvaner: snorke,hakke tenner, nattsvette slik at sengetøyet blir vått, sparke med føttene og prate i søvne..ville du ikke vurdert å hatt separat soverom da? Eller er greia her at jeg "velger baby over mannen" er det unormalt å velge barnet sitt over samboer?

Anonymkode: adeb2...2be

I så fall må dere snakke om tingene, evn ha to separate senger som står inn til hverandre i stedet for en stor doppeltseng. Men det er praktiske detaljer.

Det vanlige er å velge BÅDE baby og samboer.

Anonymkode: 0de87...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men er du ikke glad i mannen din? Liker du han ikke? Vil du ikke krype inntil, prate og ha sex? 

Det er faktisk veldig normalt å ønske seg nærhet med den man elsker. 

Anonymkode: bea19...6d3

Jeg vil ikke sove med han om natta, er det som står i innlegget mitt 😁 jeg sover svært dårlig på natta når han er i samme seng, han er jo såklart klar over dette og har vært klar over det i flere år. Derfor synes jeg det er egoistisk å prøve å tvinge seg tilbake i senga igjenn..intim kan man fint være på separate soverom også.

Anonymkode: adeb2...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I så fall må dere snakke om tingene, evn ha to separate senger som står inn til hverandre i stedet for en stor doppeltseng. Men det er praktiske detaljer.

Det vanlige er å velge BÅDE baby og samboer.

Anonymkode: 0de87...313

Hvis du leser litt nøyere i innlegget mitt så ser du at han snorker, hakker tenner, prater i søvne og sparker med bena(urolige føtter kalles det vel) npe som gjør at jeg ikke sover godt om natta sammen med han. Tror det funker dårlig å flytte en til seng inntil dobbelsenga..han vil jo fortsatt være på samme rom da og jeg vil fortsatt bli vekket hele natten lang.

Anonymkode: adeb2...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, du vil ikke dele seng med mannen din, er intim med mannen uavhengig av dette, og vil ha separate soverom til ungen(e) er i skolealder. Hva skjer når dere har 2-3 unger under skolealder, og det blir konflikter der om hvem som har krav på senga/mammaen sin? Tror du da at du sover like godt, med en unge på hver side, hvor kanskje den ene sover mer urolig. Skal du da ta problemet med tilvenning til egen seng/rom? eller blir det mannens problem da?

Og hva blir forskjellen når barn(a) er i skolealder? mannen har vel fortsatt de samme problemene? Hva med å få hjelp til snorkingen, for det går an. Og dusjer hver kveld før dere legger dere? Mot urolige ben kan det hjelpe å ta tilskudd av magnesium. Har han prøvd det?

Anonymkode: 47a11...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok, du vil ikke dele seng med mannen din, er intim med mannen uavhengig av dette, og vil ha separate soverom til ungen(e) er i skolealder. Hva skjer når dere har 2-3 unger under skolealder, og det blir konflikter der om hvem som har krav på senga/mammaen sin? Tror du da at du sover like godt, med en unge på hver side, hvor kanskje den ene sover mer urolig. Skal du da ta problemet med tilvenning til egen seng/rom? eller blir det mannens problem da?

Og hva blir forskjellen når barn(a) er i skolealder? mannen har vel fortsatt de samme problemene? Hva med å få hjelp til snorkingen, for det går an. Og dusjer hver kveld før dere legger dere? Mot urolige ben kan det hjelpe å ta tilskudd av magnesium. Har han prøvd det?

Anonymkode: 47a11...d3c

Trenger ikke tenke på at det blir flere barn..har 2 barn og vi skal ikke ha fler :) 1 barnet sov sammen med åss begge til skolealder 0 problem. Men han har etter årenes løp utviklet alle disse plagene, snorkingen er vel lite å få gjort med, snakking i søvne og og hakking med tenner er vel heller lite man får gjort med..rastløse føtter kanskje kan kureres? Men er jo ikke bare føttene som er problemet 😆 jeg hadde faktisk ikke tenkt på at alle plagene/lydene hans ikke magisk forsvinner rundt skolealder..takk for at du påpeket det :) tenker barnet har godt av eget rom fra skolealder, men at jeg og samboer rett og slett fortsetter med separate soverom etter dette også da

Anonymkode: adeb2...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann... tipper drømmen din om samsoving går i oppfyllelse før du aner, for han venter nok ikke i 5 år til! 

Anonymkode: a6ebf...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vel for det første er vi ikke gift! Og fpr det andre: hvorfor er jeg ikke vel bevart? Fordi jeg velger å sove med babyen istede for en svett mann som snorker og prater i søvne hele natta???

Anonymkode: adeb2...2be

Hvorfor velgte du han til å være kjæresten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skjønner deg. Jeg og mannen sover heller ikke sammen, fordi vi begge snorker og vekker hverandre. Dette er noe vi begge vil. Meeen vi koser mye for det, før vi går hvert til vårt. Heller separate soverom enn å ikke få en god natts søvn. Jeg skjønner ikke at dere andre ikke forstår HI. Jeg synes mannen hennes er ego som vil sove med henne til tross for at hun da ikke får sovet ordentlig. 

Anonymkode: 65f14...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg skjønner deg. Jeg og mannen sover heller ikke sammen, fordi vi begge snorker og vekker hverandre. Dette er noe vi begge vil. Meeen vi koser mye for det, før vi går hvert til vårt. Heller separate soverom enn å ikke få en god natts søvn. Jeg skjønner ikke at dere andre ikke forstår HI. Jeg synes mannen hennes er ego som vil sove med henne til tross for at hun da ikke får sovet ordentlig. 

Anonymkode: 65f14...46f

Ja halleluja endelig et normalt menneske som kommer med input! Kan ikke fatte og begripe hvordan folk kan sitte bak tastaturet å skrive alt det tullet de skriver! Samboeren min er en stor egoist det har du helt rett i!!!

Anonymkode: adeb2...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke tenke på at det blir flere barn..har 2 barn og vi skal ikke ha fler :) 1 barnet sov sammen med åss begge til skolealder 0 problem. Men han har etter årenes løp utviklet alle disse plagene, snorkingen er vel lite å få gjort med, snakking i søvne og og hakking med tenner er vel heller lite man får gjort med..rastløse føtter kanskje kan kureres? Men er jo ikke bare føttene som er problemet 😆 jeg hadde faktisk ikke tenkt på at alle plagene/lydene hans ikke magisk forsvinner rundt skolealder..takk for at du påpeket det :) tenker barnet har godt av eget rom fra skolealder, men at jeg og samboer rett og slett fortsetter med separate soverom etter dette også da

Anonymkode: adeb2...2be

Har han tatt opp de nattlige problemene med legen (og tannlegen)?

Legen kan ha råd mot snorking og rastløse bein. Hakking av tenner kan kanskje ordnes med bittskinne, om ikke annet, demper det lyden. Snakking i søvne kan kanskje bunne i noe psykologisk, er iallefall verdt å sjekke ut. 

Om du er interessert i å få han tilbake i senga da...

 

Anonymkode: a616e...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg litt jeg HI. Jeg blir sprø av å ikke får sove. Min eks snorket som ett sagbruk og kunne finne på å bli sur viss jeg heller la meg på gjesterommet. Prøvde å forklare han mange ganger at jeg gjerne ville sove sammen med han men at jeg ikke fikk sove når han snorket slik og i tillegg sov han veldig urolig. Må nesten legge til at det ikke ble slutt pga dette;-) og vi levde lenge slik vi at jeg tidvis sov på ett gjesterom. Hadde ett bra sexliv også, var kun søvnen som plagde meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det blir trangt om plassen hvis du skal ha mannen oppi sammen med dine 11 små hi.... 😉

Anonymkode: aab74...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det slik: jeg har samsovet med babyen fra dag 1 og babyen er nå 1 år. Både jeg og baby trives med dette og vi sover så godt hele natten sammen :) MEN nå har samboer begynt å gnage så det snart går på helsa mi løs...han har sovet på et annet rom i 1 år nå..og vil flytte tilbake i min/vår seng 😆 nå starter han krangler med meg angående rutiner for legging..babyen skal sove i egen seng legge seg kl 20.00. Han skal overta plassen til babyen i senga tenker han..Vel..jeg må jo si det at det er overhodet ikke fristende å la en mann som svetter om natta, snorker, fiser, snakker i søvne, hakker tenner, og sparker med bena..komme tilbake i senga. Det virker som dette er et problem for han..og det har det blitt for meg og..jeg vil ikke ha han tilbake i senga. Jeg vil sove lamme babyen som dufter nydelig, ligger stille, snorker ikke osv osv..hva skal jeg gjøre med denne problemstillingen? Altså jeg er innstillt på at vi har separate rom til ungen er i skolealder jeg 😄 han blir bare surere og surere..føler ikke at han har noe rett til å tvinge seg inn i sengen slik at jeg skal våkne ørtogførti ganger om natta av alle ulydene hans..

Anonymkode: adeb2...2be

Jeg skjønner deg godt. Det er håpløst å skulle sove sammen med en som snorker. I tillegg til alt det andre ville jeg ikke fått sovet noe. Kjæresten din må innse problemet å ta tak i det som gjør at å sove sammen med han ikke er mulig for deg. Så lenge dere har nærhet dere i mellom så må kjæresten godta at dere sover på hvert sitt rom noe annet er egoistisk. På den andre siden er jeg enig i at babyen skal legge seg når det er kveld 19.30 til 20.00 men at samsoving med deg ikke er galt men du skal få babyen til å sove for så å stå opp igjen. Det er ikke greit at babyen skal være oppe til kl 22 hvis det er da du legger deg. Snakk med kjæresten å forklar at å sove med han er umulig. Du skal også ha søvn om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at så mange reagerer så kraftig. Er det å ligge i samme seng viktigere enn søvn? Spiller vel ingen rolle hvor man sover? Å snakke, være intim etc kan gjøre hvor som helst og når som helst ellers. Du har iallefall min fulle støtte HI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, CherryC skrev:

Rart at så mange reagerer så kraftig. Er det å ligge i samme seng viktigere enn søvn? Spiller vel ingen rolle hvor man sover? Å snakke, være intim etc kan gjøre hvor som helst og når som helst ellers. Du har iallefall min fulle støtte HI. 

Er vel snakken om å velge babyen over samboeren jeg finner provoserende. De praktiske problemer med søvn får de snakke sammen om og finne noen løsninger på, men hun snakker som om han er en statist i hennes liv med babyen. Det er ikke greit når man bor sammen og har fått barn sammen. Hun er faktisk nødt til å forholde seg til ham som en likeverdig partner i familielivet. Og jeg ville skrevet det samme om hi hadde vært en mann som omtalte sin kone slik.

Anonymkode: 0de87...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...