Gå til innhold

Hvorfor går ikke muslimer som gruppe et større oppgjør med terror i radikale miljø?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

List opp terrorhandlinger utført i Europa de siste 10 årene begått av muslimske ekstremister, for å så gjøre det samme med terror utført av Ku Klux Klan eller Soliders of Odin. Ved å si at vi alle tilhører en gruppe som har svin på skogen, bare avlives debatten og ingen bedring er i sikte. Sannheten er at det stort sett er terror i tilknytting til Islam som er problemet i Europa. Stillingen er ikke lik, kulturer er ikke sidestilt, til tross for at alle mennesker er like mye verdt. I Europa er de fleste stort sett sekulære. Det ble tatt et oppgjør med kristendommen for mange år siden. Det er det som aldri har skjedd med Islam. Se også hvordan Tyskland har endret seg siden 1945 til å være en økonomisk stormakt etter krigen som betaler for alle EU land som ikke vil betale skatt som Hellas. Islamske land har da knapt endret seg på noen tusen år. Muslimer ser heller ikke ut til å endre seg om de så bor i Frankrike eller Danmark. Dansk media og politikere har et mye mer edruelig syn på sannheten og vrir ikke statistikk i et forsøk på å ikke si noe negativt om en gruppe, slik som er tilfelle i Norge. Å si at gruppen muslimer på over en milliard er så stor at du aldri kan si noe om den, mens titalls millioner kommer til Europa, er like uklokt som å kjøre bil i 100 kmt med bind for øynene. Det er kjempeproblemer økonomisk og med kriminalitet i alle land som tar inn mange mennesker fra midtøsten. Det har ingenting med rasisme å gjøre da f.eks de fra filipinene og andre land ikke har disse problemene. vi vil da bare at folk skal leve i fred og arbeide og bidra til samfunnet. Statistikken er klar for alle land i Europa. Det er alltid de fra midtøsten som er problemet og du kan slenge på noen afrikanske land når det gjelder lav arbeidsdeltagelse og kriminalitet.  

Problemet er at noen aldri kan få seg til å innrømme at Islam står for det meste og det verste av det som skjer i Europa. Fordi hvis man kommer fra et annet land, har opplevd vonde ting i et annet hjemland, har mindre penger enn deg og meg og er brun i huden, så kan man si noe vondt. Se på jourlaisten.no som årlig sjekker politisk tilhørighet til alle journalistene. Det finnes knapt noen til høyre for SV. Det er grunnen til at HRS document og andre alternative media får og fortjener de leserne de har. Det pågår nå en svertekampanje slik at de i ikke får reklameinntekter fra Google, slik at de går til grunne slik at du bare skal lese de nyhetene som noen ønsker at du skal lese. Så mye ønsker visse krefter i Norge at vi skal ha tilgang til kun noe informasjon, så lite ytringsfrihet ønsker noen oss nordmenn. Demokratiet skal tilhøre venstresiden ifølge noen. 

Anonymkode: 76680...ad6

Oj, her var der mye vås og konspirasjoner...

Gidder ikke gå inn på hovedgrumset ditt; det er like oppdiktet som vanlig, men til det siste du kommer med: det var Resett selv som brøt Googles regler, og dermed avsluttet Google alle annonser på sida. Det er ikke en svertekampanje, men Lurås selv som har driti seg ut. Han fulgte ikke de KOMMERSIELLE annonsereglene og må dermed klare seg uten annonseinntekter til kampanjenettsida si. Den er ikke heller en avis og kvalifiserer dermed ikke til pressestøtte, og vet du hvorfor? Fordi han ikke vil følge redaktørplakaten. 

Han vil, kort sagt, ikke følge noen spilleregler - bare innhente penger til ei side som er så dårlig at den ikke har livets rett. Hvis den var en ekte avis kunne den i det minste ha abonnenter, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.4.2019 den 12.21, Anonym bruker skrev:

Jeg er egentlig ikke enig.

Det falt meg ikke inn at jeg burde engasjere meg spessielt for å fortelle at jeg som kristen tok avstand LRA sin terror i Uganda, Breiviks terror i Norge eller for skoleskytingene i USA for den del. Det blir vell omtrent det samme.

Anonymkode: 908ac...fa4

Men Breivik var og er ikke kristen.

Anonymkode: 7a73b...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at terroristene følger Koranen. De gjør ifølge religionen sin ikke noe galt. Så hvorfor skal andre muslimer ta avstand fra det? 

 

Anonymkode: 7a73b...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er bare at terroristene følger Koranen. De gjør ifølge religionen sin ikke noe galt. Så hvorfor skal andre muslimer ta avstand fra det? 

 

Anonymkode: 7a73b...314

Ehm, du vet at mye av terroren som er begått av f.eks IS har rammet muslimer, ikke sant? De fleste muslimer støtter selvsagt ikke terror. De er vanlige mennesker, ikke en krigersk gjeng som sitter hjemme og konspirerer. 

Det er jo også mange muslimer som har sagt i media at terroristene ikke er muslimer, noen har også vist til koranvers som fremmer fred, f.eks. 

Å bruke religion til å forsvare maktmisbruk,  drap og terror er ikke akkurat noe som kom med islam, her har de fleste religioner blod på hendene. 

Man kan alltids finne steder i skriften som kan tolkes dit man vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Pashla skrev:

Oj, her var der mye vås og konspirasjoner...

Gidder ikke gå inn på hovedgrumset ditt; det er like oppdiktet som vanlig, men til det siste du kommer med: det var Resett selv som brøt Googles regler, og dermed avsluttet Google alle annonser på sida. Det er ikke en svertekampanje, men Lurås selv som har driti seg ut. Han fulgte ikke de KOMMERSIELLE annonsereglene og må dermed klare seg uten annonseinntekter til kampanjenettsida si. Den er ikke heller en avis og kvalifiserer dermed ikke til pressestøtte, og vet du hvorfor? Fordi han ikke vil følge redaktørplakaten. 

Han vil, kort sagt, ikke følge noen spilleregler - bare innhente penger til ei side som er så dårlig at den ikke har livets rett. Hvis den var en ekte avis kunne den i det minste ha abonnenter, ikke sant? 

Tomme påstander om vås grums og fjas uten begrunnelser som vanlig. 

Resett er en blogg så lenge de ikke får lov til å være en avis. Da kan de ikke holdes til vær varsom plakaten. De mener derimot selv at de er en avis og ønsker å være med i redaktørforeningen. Da kan de faktisk holdes til å måtte følge vvplakaten. Ønsker du at alle leserne skal lese artikler med kvalitet som følger reglene, så bør du være for at de blir medlem. Men så blir de nektet det, da kan man ikke holde dem til reglene heller. Da er det bare en blogg som FPU ikke bruker tid på. 

Det er oppfordringene til å støtte annonsørboikott. Som altså kommer fra de samme politikerne som deler ut folks skattepenger i pressestøtte, for å sikre mangfold og kritisk journalistikk. Flere mer eller mindre profilerte aktivister bruker sosiale medier til å presse selskaper til å fjerne sine annonser hos Resett. Se på Karin Andersen SV sin twitter konto. Jeg liker forbrukermakt. Jeg liker ikke at politikere bruker makt for å kneble eksistensgrunnlaget for meningsmotstandere. Det er udemokratisk. 

Anonymkode: 76680...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må vi huske at den gjennomsnittlige nordmann ikke tenker som Pashla. De aller fleste ser at det er islam som er hovedproblemet. 

Anonymkode: 3e967...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tomme påstander om vås grums og fjas uten begrunnelser som vanlig. 

Resett er en blogg så lenge de ikke får lov til å være en avis. Da kan de ikke holdes til vær varsom plakaten. De mener derimot selv at de er en avis og ønsker å være med i redaktørforeningen. Da kan de faktisk holdes til å måtte følge vvplakaten. Ønsker du at alle leserne skal lese artikler med kvalitet som følger reglene, så bør du være for at de blir medlem. Men så blir de nektet det, da kan man ikke holde dem til reglene heller. Da er det bare en blogg som FPU ikke bruker tid på. 

Det er oppfordringene til å støtte annonsørboikott. Som altså kommer fra de samme politikerne som deler ut folks skattepenger i pressestøtte, for å sikre mangfold og kritisk journalistikk. Flere mer eller mindre profilerte aktivister bruker sosiale medier til å presse selskaper til å fjerne sine annonser hos Resett. Se på Karin Andersen SV sin twitter konto. Jeg liker forbrukermakt. Jeg liker ikke at politikere bruker makt for å kneble eksistensgrunnlaget for meningsmotstandere. Det er udemokratisk. 

Anonymkode: 76680...ad6

Resett står jo fritt til å følge Vær varsom-plakaten, og til å følge de ordinære medienes spilleregler. Men det vil de jo ikke. Da kan de ikke komme og furte fordi de ikke får være ned. De publiserer ensidige saker og innhenter ikke kommentarer fra personene de skriver kritisk om, slik seriøse medier gjør. 

Man er ikke kneblet fra å ytre seg selv om annonsører ikke vil betale for at man gjør det. Jeg forstår godt at annonsører ikke vil assosieres med hatet i Resetts kommentarfelt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tomme påstander om vås grums og fjas uten begrunnelser som vanlig. 

Resett er en blogg så lenge de ikke får lov til å være en avis. Da kan de ikke holdes til vær varsom plakaten. De mener derimot selv at de er en avis og ønsker å være med i redaktørforeningen. Da kan de faktisk holdes til å måtte følge vvplakaten. Ønsker du at alle leserne skal lese artikler med kvalitet som følger reglene, så bør du være for at de blir medlem. Men så blir de nektet det, da kan man ikke holde dem til reglene heller. Da er det bare en blogg som FPU ikke bruker tid på. 

Det er oppfordringene til å støtte annonsørboikott. Som altså kommer fra de samme politikerne som deler ut folks skattepenger i pressestøtte, for å sikre mangfold og kritisk journalistikk. Flere mer eller mindre profilerte aktivister bruker sosiale medier til å presse selskaper til å fjerne sine annonser hos Resett. Se på Karin Andersen SV sin twitter konto. Jeg liker forbrukermakt. Jeg liker ikke at politikere bruker makt for å kneble eksistensgrunnlaget for meningsmotstandere. Det er udemokratisk. 

Anonymkode: 76680...ad6

Feil igjen. De blir ikke «nektet», men dersom de ikke skriver under på å følge plakaten, så kan de ikke  bli med. Det er deres eget valg. Du og jeg kan også starte avis, men da må vi jo påta oss å drive REDAKSJONELT arbeid, ikke kampanjevirksomhet.

«Oppfordringene til å støtte annonsørboikott» er jo noe tull du selv har funnet på, annonsørene boikotter ikke Resett. De FÅR IKKE annonsere der nå, fordi Luraas gjentatte ganger har brutt betingelsene. Og de betingelsene har ingen politikere noen innvirkning på, det er en avtale mellom Luraas og en tjenesteleverandør.

Minner også om at det ikke er å bli «kneblet» selv om man blir motsagt. Tvert imot er det knebling å forlange at Karin Andersen ikke kan drive politikk fra en sosial plattform.

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så må vi huske at den gjennomsnittlige nordmann ikke tenker som Pashla. De aller fleste ser at det er islam som er hovedproblemet. 

Anonymkode: 3e967...5f2

Det er flott at du kan snakke på vegne av 5 millioner, da. På samme måte som en del mennesker her i tråden tror at enhver tilfeldig muslim er talsmann på vegne av alle andre muslimer i verden. Flaks for deg at det ikke var jeg som ble valgt til talsperson for alle nordmenn, da kunne det jo hende at DU ble assosiert med noe du var uenig i? (Men akkurat det problemet slipper jo muslimer, de er jo helt like alle sammen. Har du møtt én, så har du møtt alle.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det må være lov å ta opp en del negative sider ved islam. Ikke alle kulturer er like «gode» selv om enkelte på venstresiden hevder det. Det er mørke sider ved kristendommen også. Forskjellen er at liberale krefter har tatt et oppgjør med og reformert kristendommen. Dette har (ennå) ikke skjedd med islam. 

Vi gjør ikke liberale muslimer en tjeneste med å legge lokk på dette. Tenker på ting som kvinnesyn, syn på homofili og det synet på vantro enkelte muslimer har. 

Anonymkode: 89d76...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at det må være lov å ta opp en del negative sider ved islam. Ikke alle kulturer er like «gode» selv om enkelte på venstresiden hevder det. Det er mørke sider ved kristendommen også. Forskjellen er at liberale krefter har tatt et oppgjør med og reformert kristendommen. Dette har (ennå) ikke skjedd med islam. 

Vi gjør ikke liberale muslimer en tjeneste med å legge lokk på dette. Tenker på ting som kvinnesyn, syn på homofili og det synet på vantro enkelte muslimer har. 

Anonymkode: 89d76...780

Enig i at det bør være mulig å diskutere. Og det gjøres også i rikt monn, også på venstresiden, selv om ytre høyre ønsker å etablere en 'sannhet' om at venstresiden ønsker å oversvømme Norge med radikale islamister (jfr f eks Sylvi Listhaugs famøse Facebook-innlegg om Arbeiderpartiet den dagen 22. juli-filmen hadde premiere). Hvis du følger litt med, så burde du vite at f.eks feministiske grupper jobber sammen med muslimske kvinnenettverk, og det har også vært mange kritiske røster i forbindelse med f eks hijab i skolen-debatten. 

Dessverre er det ofte vanskelig å ha en reell offentlig debatt uten at enkelte fra ytre høyre avsporer debatten for å spre hatet sitt. Se f.eks hva som skjer dersom Sumaya Jirde Ali eller Amal Aden ytrer seg. De må leve med politibeskyttelse på grunn av trusler fra Resetts kjernepublikum. Dette er virkelig knebling av ytringsfrihet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Fordi muslimer er ikke en gruppe, HI. Tradisjonelt, kulturelt, geografisk, historisk you name it, de er helt forskjellige. 

 

Anonymkode: 345e2...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Enig i at det bør være mulig å diskutere. Og det gjøres også i rikt monn, også på venstresiden, selv om ytre høyre ønsker å etablere en 'sannhet' om at venstresiden ønsker å oversvømme Norge med radikale islamister (jfr f eks Sylvi Listhaugs famøse Facebook-innlegg om Arbeiderpartiet den dagen 22. juli-filmen hadde premiere). Hvis du følger litt med, så burde du vite at f.eks feministiske grupper jobber sammen med muslimske kvinnenettverk, og det har også vært mange kritiske røster i forbindelse med f eks hijab i skolen-debatten. 

Dessverre er det ofte vanskelig å ha en reell offentlig debatt uten at enkelte fra ytre høyre avsporer debatten for å spre hatet sitt. Se f.eks hva som skjer dersom Sumaya Jirde Ali eller Amal Aden ytrer seg. De må leve med politibeskyttelse på grunn av trusler fra Resetts kjernepublikum. Dette er virkelig knebling av ytringsfrihet. 

Amal Aden trues av muslimer! De tåler ikke at hun er kvinne, lesbisk og frittalende. 

Anonymkode: 3e967...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Amal Aden trues av muslimer! De tåler ikke at hun er kvinne, lesbisk og frittalende. 

Anonymkode: 3e967...5f2

Ja, her er både høyreekstremister og religiøse ekstremister rørende enige. Men det unnskylder ingen av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2019 den 21.03, the amazing spidermamma skrev:

Ja, her er både høyreekstremister og religiøse ekstremister rørende enige. Men det unnskylder ingen av dem. 

Når merker man at noen har gått for langt på venstresiden?  Ingen ytre grense? Finnes det noen tegn? Hvordan skal en på venstresiden selv kjenne igjen at man er like ekstrem som en på høyresiden? De finnes her på forumet og vet det nok ikke selv.

Anonymkode: 76680...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2019 den 16.50, Pashla skrev:

Jeg syns personlig at alle hvite folk må ta jevnlig avstand fra Ku Klux Klan, for vi har jo samme hudfarge. Så da må vi rydde opp i eget reir. Vi må også rydde opp i reiret vårt mht Soldiers of Odin, for de ligner jo oss, og ergo er det vårt ansvar å rydde. I tillegg syns jeg alle menn bør ta jevnlig avstand fra menn som utøver vold, for de må jammen rydde opp i eget reir, de er jo menn de også, det er klart de har en andel i å ordne på hva andre menn gjør. Og så syns jeg alle kristne bør ta mer ansvar for hva Russland utøver av maktovergrep, for russere er jo kristne, og da bør kristne rydde opp i eget reir. Russland er jo alle kristnes reir, enten de bor i Bolivia eller Australia. Kristen er kristen. Og så bør alle kvinner rydde opp i kvinners reir, for jeg vet om mange kvinner som f eks er stygge mot eksmannen og trenerer samværet med barna. Alle kvinner bør ta tak i dette og rydde opp i kvinnereiret. Lurer på om de kunne ta det opp på det store internasjonale kvinnemøtet, der alle kvinner i verden samles, og så fatte et vedtak? På samme måte som alle hvite folk må samles på et møte og vedta en felles resolusjon mot hvit rasisme, siden vi jo alle bor i det reiret. 

Og så videre. 

Man skulle jo ønske det gikk an å tydeliggjøre for deg at enhver gruppe består av individer, og at de eneste man kan ansvarliggjøre for handlinger er de individene som utfører den.

 

837C028C-CA0C-4888-B766-DA93721BBAF8.jpeg

Anonymkode: 76680...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

837C028C-CA0C-4888-B766-DA93721BBAF8.jpeg

Anonymkode: 76680...ad6

Du mener sånn som dette? Godt at du har litt selvinnsikt, da: 

På 29.4.2019 den 12.48, Anonym bruker skrev:

Når merker man at noen har gått for langt på venstresiden?  Ingen ytre grense? Finnes det noen tegn? Hvordan skal en på venstresiden selv kjenne igjen at man er like ekstrem som en på høyresiden? De finnes her på forumet og vet det nok ikke selv.

Anonymkode: 76680...ad6

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Du mener sånn som dette? Godt at du har litt selvinnsikt, da: 

 

Touché. Au, det må ha svidd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2019 den 16.50, Pashla skrev:

Jeg syns personlig at alle hvite folk må ta jevnlig avstand fra Ku Klux Klan, for vi har jo samme hudfarge. Så da må vi rydde opp i eget reir. Vi må også rydde opp i reiret vårt mht Soldiers of Odin, for de ligner jo oss, og ergo er det vårt ansvar å rydde. I tillegg syns jeg alle menn bør ta jevnlig avstand fra menn som utøver vold, for de må jammen rydde opp i eget reir, de er jo menn de også, det er klart de har en andel i å ordne på hva andre menn gjør. Og så syns jeg alle kristne bør ta mer ansvar for hva Russland utøver av maktovergrep, for russere er jo kristne, og da bør kristne rydde opp i eget reir. Russland er jo alle kristnes reir, enten de bor i Bolivia eller Australia. Kristen er kristen. Og så bør alle kvinner rydde opp i kvinners reir, for jeg vet om mange kvinner som f eks er stygge mot eksmannen og trenerer samværet med barna. Alle kvinner bør ta tak i dette og rydde opp i kvinnereiret. Lurer på om de kunne ta det opp på det store internasjonale kvinnemøtet, der alle kvinner i verden samles, og så fatte et vedtak? På samme måte som alle hvite folk må samles på et møte og vedta en felles resolusjon mot hvit rasisme, siden vi jo alle bor i det reiret. 

Og så videre. 

Man skulle jo ønske det gikk an å tydeliggjøre for deg at enhver gruppe består av individer, og at de eneste man kan ansvarliggjøre for handlinger er de individene som utfører den.

Tråden handler om dette:

Hvorfor går ikke muslimer som gruppe et større oppgjør med terror i radikale miljø?

Du skriver om manglende oppgjør med KKK og Soldiers of Odin. Det oppfyller helt tydelig definisjonen av whataboutism som ble vedlagt, men jeg forstår at selvkritikk ikke er din greie. 

Anonymkode: 76680...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tråden handler om dette:

Hvorfor går ikke muslimer som gruppe et større oppgjør med terror i radikale miljø?

Du skriver om manglende oppgjør med KKK og Soldiers of Odin. Det oppfyller helt tydelig definisjonen av whataboutism som ble vedlagt, men jeg forstår at selvkritikk ikke er din greie. 

Anonymkode: 76680...ad6

Det er ikke noe galt i å brune elsempler som dette for å forklare en sak. Muslimer flest har ingen grunn til å be om unskyldning eller ta spessielt avstand fra terrorhandlinger. Det er ikke de som har gjort det.

Hvis du ikke forstår det uten videre kan det være nødvendig å finne andre ksempler på liknende problemstillinger som kan gjøre det mulig for deg å forstå.

Anonymkode: 908ac...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noe galt i å brune elsempler som dette for å forklare en sak. Muslimer flest har ingen grunn til å be om unskyldning eller ta spessielt avstand fra terrorhandlinger. Det er ikke de som har gjort det.

Anonymkode: 908ac...fa4

Etter den logikken har hvite heller ingen grunn til å be om unnskyldning eller ta spesielt avstand fra det KKK eller Soldier of Odin gjør. Da er det vel en avsporing fra trådens overskrift. Ergo whataboutism. KKK er ikke et nevneverdig problem i Europa. Islam er et kjempeproblem. Ja, det vokser frem flere og flere høyreradikale. Det er et problem, men det er også en følge av massiv innvandring fra muslimske land.

Derfor tror jeg ikke det går an å gjøre mye med høyreekstreme før man tar tak i problemene med muslimsk innvandring, da folk fra ikke muslimske land, ikke fører med seg de samme kostnadene og den lave yrkesaktiviteten for eksempel. Får man bukt med de problemene og tar de litt mer seriøst som i Danmark, så tror jeg problemet med høyreekstreme forsvinner av seg selv.

Det som ikke hjelper er å late som om det ikke er noen problemer i det heletatt. Det nest minst konstruktive er å snakke om problemer på høyresiden som er en direkte følge av politikken som i størst grad er skapt av venstresiden. Men siden venstresiden de ikke ønsker å eie et problem så later de enten om om de ikke eksistere eller at høyresiden er problemet. Resett f.eks er en budbringer. De er ikke problemet selv om man kan kritisere ordlyden deres. Problemet er at de de har en utømmelig kilde av nyheter å melde innenfor sine kategorier. 

Anonymkode: 76680...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Etter den logikken har hvite heller ingen grunn til å be om unnskyldning eller ta spesielt avstand fra det KKK eller Soldier of Odin gjør. Da er det vel en avsporing fra trådens overskrift. Ergo whataboutism. KKK er ikke et nevneverdig problem i Europa. Islam er et kjempeproblem. Ja, det vokser frem flere og flere høyreradikale. Det er et problem, men det er også en følge av massiv innvandring fra muslimske land.

Derfor tror jeg ikke det går an å gjøre mye med høyreekstreme før man tar tak i problemene med muslimsk innvandring, da folk fra ikke muslimske land, ikke fører med seg de samme kostnadene og den lave yrkesaktiviteten for eksempel. Får man bukt med de problemene og tar de litt mer seriøst som i Danmark, så tror jeg problemet med høyreekstreme forsvinner av seg selv.

Det som ikke hjelper er å late som om det ikke er noen problemer i det heletatt. Det nest minst konstruktive er å snakke om problemer på høyresiden som er en direkte følge av politikken som i størst grad er skapt av venstresiden. Men siden venstresiden de ikke ønsker å eie et problem så later de enten om om de ikke eksistere eller at høyresiden er problemet. Resett f.eks er en budbringer. De er ikke problemet selv om man kan kritisere ordlyden deres. Problemet er at de de har en utømmelig kilde av nyheter å melde innenfor sine kategorier. 

Anonymkode: 76680...ad6

Jeg føler virklig ikke jeg har noen grunn til å be om unskyldning eller gjøre adre markeringer på grunn av hva klu kluks klan eller soldiers of odin har gjort. Jeg har ikke vært med på noe av det. Det er hele poenget. Den jevne muslim at ikke noe å be om unskyldning for eller å skamme seg for.

Det finnes problemer med invandring, ja, både av muslimer og andre. Det er også positive sider ved invandring og begge deler er det bra å kunne diskutere saklig, men vi må kunne skille på grupper og enkeltindivider. Vi bør også være klar over at gale ting ikke blir jort bare av mennesker fra en gruppe.

Anonymkode: 908ac...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter den logikken har hvite heller ingen grunn til å be om unnskyldning eller ta spesielt avstand fra det KKK eller Soldier of Odin gjør. Da er det vel en avsporing fra trådens overskrift. Ergo whataboutism. KKK er ikke et nevneverdig problem i Europa. Islam er et kjempeproblem. Ja, det vokser frem flere og flere høyreradikale. Det er et problem, men det er også en følge av massiv innvandring fra muslimske land.

Derfor tror jeg ikke det går an å gjøre mye med høyreekstreme før man tar tak i problemene med muslimsk innvandring, da folk fra ikke muslimske land, ikke fører med seg de samme kostnadene og den lave yrkesaktiviteten for eksempel. Får man bukt med de problemene og tar de litt mer seriøst som i Danmark, så tror jeg problemet med høyreekstreme forsvinner av seg selv.

Anonymkode: 76680...ad6

Tidligere erfaringer med høyreekstremisme viser jo at denne løsningen din ikke funker særlig bra. 

Du blir ikke kvitt hatet ved å fjerne de du hater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2019 den 22.46, the amazing spidermamma skrev:

Enig i at det bør være mulig å diskutere. Og det gjøres også i rikt monn, også på venstresiden, selv om ytre høyre ønsker å etablere en 'sannhet' om at venstresiden ønsker å oversvømme Norge med radikale islamister (jfr f eks Sylvi Listhaugs famøse Facebook-innlegg om Arbeiderpartiet den dagen 22. juli-filmen hadde premiere). Hvis du følger litt med, så burde du vite at f.eks feministiske grupper jobber sammen med muslimske kvinnenettverk, og det har også vært mange kritiske røster i forbindelse med f eks hijab i skolen-debatten. 

Dessverre er det ofte vanskelig å ha en reell offentlig debatt uten at enkelte fra ytre høyre avsporer debatten for å spre hatet sitt. Se f.eks hva som skjer dersom Sumaya Jirde Ali eller Amal Aden ytrer seg. De må leve med politibeskyttelse på grunn av trusler fra Resetts kjernepublikum. Dette er virkelig knebling av ytringsfrihet. 

Resett jobber jo IMOT ytringsfriheten ved å hetse, true og forfølge de som er uenige med dem. De har blitt tatt i løgn flere ganger og er en propagandasentral for ytterste høyre. 

Anonymkode: c62e0...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...