Anonym bruker Skrevet 23. april 2019 #1 Skrevet 23. april 2019 Jeg har en venninne som nettopp har gått fra mannen sin. Vi er begge like gamle (45 år) og har barn. Barna er riktignok store, men vi har mange krevende utfordringer med det ene barnet vårt. Det krever tett oppfølging og tidvis er jeg sykemeldt fra jobb grunnet dette. Situasjonen hjemme går veldig ut over mitt eget ekteskap, og jeg sliter selv en del. Jeg har stilt opp for min venninne lenge og lyttet og støttet henne så godt jeg bare har kunnet, selv om vi også har det tøft hjemme. Hun vet godt om min egen situasjon, og jeg kan jo også prate med henne. Men mine egne problem blir bare feid til siden på en måte. Hun skal nå flytte, og forventer at jeg hjelper med det. Det har jeg jo også sagt at jeg kan. Men så sier hun at vi kommer til å finne på mye moro i sommer, nå som hun er singel. Og der kjenner jeg at jeg ikke henger med lengre. Jeg orker simpelthen ikke å feste og finne på så mye som hun ønsker. Det er det bare ikke snakk om! Jeg sa ingenting på det, for hun var så langt nede da hun sa det. Men jeg kjenner jo at jeg må være ærlig her. Og så blir jeg ekstra sliten av å måtte delta i andres problemer, i tillegg til mine egne som jeg selv sliter med 😞 Anonymkode: 34fee...9dd
Anonym bruker Skrevet 23. april 2019 #2 Skrevet 23. april 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en venninne som nettopp har gått fra mannen sin. Vi er begge like gamle (45 år) og har barn. Barna er riktignok store, men vi har mange krevende utfordringer med det ene barnet vårt. Det krever tett oppfølging og tidvis er jeg sykemeldt fra jobb grunnet dette. Situasjonen hjemme går veldig ut over mitt eget ekteskap, og jeg sliter selv en del. Jeg har stilt opp for min venninne lenge og lyttet og støttet henne så godt jeg bare har kunnet, selv om vi også har det tøft hjemme. Hun vet godt om min egen situasjon, og jeg kan jo også prate med henne. Men mine egne problem blir bare feid til siden på en måte. Hun skal nå flytte, og forventer at jeg hjelper med det. Det har jeg jo også sagt at jeg kan. Men så sier hun at vi kommer til å finne på mye moro i sommer, nå som hun er singel. Og der kjenner jeg at jeg ikke henger med lengre. Jeg orker simpelthen ikke å feste og finne på så mye som hun ønsker. Det er det bare ikke snakk om! Jeg sa ingenting på det, for hun var så langt nede da hun sa det. Men jeg kjenner jo at jeg må være ærlig her. Og så blir jeg ekstra sliten av å måtte delta i andres problemer, i tillegg til mine egne som jeg selv sliter med 😞 Anonymkode: 34fee...9dd Ta nå ingen sorger på forskudd. Hjelp henne med flytting som du har lovet. Utover det er du ikke forpliktet til noen ting. Hun har vel flere venner enn deg? Anonymkode: 34bbe...847
Anonym bruker Skrevet 23. april 2019 #3 Skrevet 23. april 2019 Ikke tenk så mye på dette, ta ting som de kommer. Hjelp henne å flytte, sånne ting er det greit å få hjelp til. Men så står du fritt til å si nei når hun spør om ting. Spør hun om å feste, ut på byen e.l. kan du fint svare at nei det orker du dessverre ikke. Ikke noe mer hokus pokus enn det, du trenger ikke svare ja hver gang hun spør deg om noe. Anonymkode: 5cc1a...1e7
Anonym bruker Skrevet 23. april 2019 #4 Skrevet 23. april 2019 Nei, jeg er enig i det. Jeg sier jo nei når det ikke passer. Men hun er noe intens. Anonymkode: 34fee...9dd
Anonym bruker Skrevet 23. april 2019 #5 Skrevet 23. april 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg er enig i det. Jeg sier jo nei når det ikke passer. Men hun er noe intens. Anonymkode: 34fee...9dd Du kan vise litt medfølelse uten å gå helt på akkord med deg selv, hun må forstå at det er andre mennesker her i verden enn henne "Ja, jeg skjønner at dette er en tøff omveltning for deg og at du trenger tid til å bli vant til ditt nye liv, men jeg har dessverre ikke mer å gå på nå, du vet jeg har mitt å stri med på hjemmebane jeg også. Vi får ta det igjen en annen gang, jeg orker ikke akkurat nå" Anonymkode: 5cc1a...1e7
Nyttårs barn Skrevet 23. april 2019 #6 Skrevet 23. april 2019 Tenker det er å gi og ta her. Hva om du hadde gått fra mannen din eller var blitt dumpet, da er det godt å ha gode venner som stiller opp. Samtidig skal du ikke la deg utnytte eller bli spist opp. Men, kan det ikke være hyggelig å ha noen venninneaktiviteter å se frem til? Om du ikke vil ut på byen så forslå noe annet, tipper hun egentlig ønsker selskapet ditt.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2019 #7 Skrevet 23. april 2019 Syns faktisk du kan si fra at "Hør, jeg vet skilsmisse er tøft, men det er andre enn deg som har det vanskelig også. Jeg gidder ikke være din klagemur, for det syns jeg er feil måte å bruke vårt vennskap på." Anonymkode: e356f...de6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå