Gå til innhold

Tidlig pubertet hos gutt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt som akkurat er fylt 12 år som er kommet i puberteten allerede 🙈

Han er midt i stemmeskifte ( vart ca 3 mnd) fått adamseple, masse kviser, dun på leppa, stinker svette om han ikke dusjer hver dag og vokser i en rasende fart.

Uff, syns det er så tidlig, hverken han eller jeg er klar for det enda 😅

Noen her som har lignende erfaringer?

Anonymkode: 23723...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen må være først... Og det er ikke såååå tidlig. Er han født tidlig på året? Men jeg tenker at når du sier hverken han eller du er klare enda, så er det kanskje mest deg? Ikke lett når lille klumpen blir stor....

Anonymkode: af669...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det SÅ tidlig, da? 

(Jeg har bare jenter, og de har alle begynt med puberteten i 8-9 års alderen...)

Anonymkode: a72f2...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere i klassen til sønnen min kom i stemmeskifte etc når de var 12. Ikke uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om han er litt tidlig vil nok mange av kompisene følge ham snart. Har en gutt i 7.  Hittil er nok 1/3 kommer i stemmeskiftet. Og han som var tidligst ute i fjor sommer fikk raskt følge av flere. 

Anonymkode: 9421e...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min blir 13 i september og har holdt på en stund. Grøvre og skjærende røst, dunbart, bredere øyenbryn, større nese, kvise, over 170. Bare 2 gutter til av. 13 som har kommet like langt. Sønnen min bruker voksenstørrelse S. Den minste gutten i klassa bruker 152. 

Anonymkode: c5769...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanlig å komme i stemmeskifte når man er 13-14 år og da syns jeg at det er tidlig å komme i stemmeskifte som 11 åring..

Det var mange familiemedlemmer som reagerte på det nå i påsken, derfor lurte jeg på om noen andre hadde lignende erfaringer!? 😊

Hi

Anonymkode: 23723...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke spesielt tidlig og kan ikke kalles tidlig pubertet. Det er helt normalt å ha kommet inn i puberteten når man er 12år. Han er kanskje litt tidlig ute med stemmeskiftet, men ikke unormalt tidlig.

Anonymkode: 1f626...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter på samme alder, 6.klasse og fyller straks 12 år.

Det er veldig stor forskjell i venneflokken nå, mest blant jentene, men også blant guttene. Hos jentene har ganske mange jenter både pupper og mensen, mens andre ikke har antydning til pubertet enda, der er kontrastene store.

Men hos guttene er det også forskjeller. Der er nok de fleste "barn" enda, men det er noen gutter i klassen som har blitt veldig høye, fått både kviser og mer hår på kroppen, og ikke minst kommet i stemmeskiftet. Så sønnen din er kanskje litt tidlig, men ikke veldig tidlig, det er nok flere som opplever det samme.

Som venninnen til datteren min hadde lært hjemme, noen må begynne også, og det er bedre å være først enn sist. Hun er veldig barnslig, men har kroppen til en 15 åring, masse pupper, rumpe, hår og mens, det må hun bare leve med.

Anonymkode: 822e3...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom begge brødrene i stemmeskifte samme sommeren og økt behåring. De var da 11 og 13

Anonymkode: a6d60...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det ganske vanlig, da? 🤔  Tidlig pubertet er det hvert fall ikke.

Anonymkode: 2f207...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...