Gå til innhold

Hvit kul på innsiden av nedre øyelokk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir snart Gaaal. At folk orker å gå rundt med utvekster i øyet skjønner jeg ikke. Øyet renner konstant og er plagsomt på jobb. Ser ut som jeg gråter. Kulen er bittebitte liten, men veldig plagsom. Har vært hos øyelege som sa at han trodde ikke øyet rant pga dette siden den er så liten. Er det flere som har hatt lignende? Hvordan får man det bort? Ville ikke ta den bort da arr kunne føre til større problemer. Fristende å bruke pinsett men tør liksom ikke det heller: 0

Anonymkode: 4519e...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt kviser på innsiden av øyelokk flere ganger. Om jeg klemmer kommer værken ut av porer i våtkanten. 

Er det det samme tro? 

Anonymkode: c8c4e...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt kviser på innsiden av øyelokk flere ganger. Om jeg klemmer kommer værken ut av porer i våtkanten. 

Er det det samme tro? 

Anonymkode: c8c4e...ad4

Aner ikke.. Men den har vært der ca 3 mnd. Ser ikke ut som kvise. Ser ut som det er noe hvitt inni der.. Men er blank bærelignende på overflaten. Har prøvd å skrape med pinsett men den er liksom for myk og forsvinner innover. Er ikke så lett å klemme.. er nesten nederst i øyelokket på innsiden av nedre øyelokk

Anonymkode: 4519e...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aner ikke.. Men den har vært der ca 3 mnd. Ser ikke ut som kvise. Ser ut som det er noe hvitt inni der.. Men er blank bærelignende på overflaten. Har prøvd å skrape med pinsett men den er liksom for myk og forsvinner innover. Er ikke så lett å klemme.. er nesten nederst i øyelokket på innsiden av nedre øyelokk

Anonymkode: 4519e...a7b

Nei, da ville det vært vondt og betent. 

Sikkert bare innkapslet talg. 

Ville oppsøkt annen øyelege eller hudlege hvis det plaget seg, for en revurdering. Kjedelig å pirke i det selv, og så blir det feks infeksjon 

Anonymkode: c8c4e...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en "chalazion". Ufarlig, men plagsomt. Har hatt det selv. Jeg klemte ut pusset daglig med vattpinner, i 3-4 dager, og så gikk det over etter ca 14 dager. Legen kan også lage et snitt og klemme ut. Det kan gå over av seg selv har jeg lest. 

Anonymkode: 5145d...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemte ut superforsiktig, vel og merke. Renset greia med vattpinne dyppet i varmt vann, etter hver klemming. 

Anonymkode: 5145d...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sønn er veldig plaget med slike. Han har med jevne mellomrom. Øyelegen ga råd om å ta en varm vaskeklut, holde den over øyet (lukket igjen) og massere forsiktig i sirkelbevegelser både med og mot klokka. 5 minutter morgen og kveld. 

Anonymkode: f3e8a...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn er veldig plaget med slike. Han har med jevne mellomrom. Øyelegen ga råd om å ta en varm vaskeklut, holde den over øyet (lukket igjen) og massere forsiktig i sirkelbevegelser både med og mot klokka. 5 minutter morgen og kveld. 

Anonymkode: f3e8a...02c

Hadde han de så lenge? Min har vært der mange mnd.

Anonymkode: 4519e...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...