Gå til innhold

Hygiene-hvem er dere enig med her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis man er på hytta feks i en ukes tid med liten tilgang på dusj, hvor ofte bytter dere klær da? Vi har vært borte en uke og fikk dusjet en gang midt på der. 

Jeg mener at det er desto viktigere å bytte tøy ofte da for å unngå lukt og bakterier. Dvs at trusa og sokkene byttes hvertfall daglig og det innerste også noen ganger. Jeg bytter truse både morgen og kveld når jeg føler meg «skitten».

Samboer mener det er meningsløst å skifte klær når man ikke har dusjet og usnsett ikke er ren på kroppen. 

Etter vi kom hjem fra denne turen ser jeg at han har skiftet klærne en gang på hele turen. Også sokker og truse skiftet kun den dagen han dusjet. Jeg synes faktisk det er ganske kvalmt og gå med samme truse så mange dager, spesielt når han ikke vasker rompa de dagene engang.

Hvem er dere enig med her? Er jeg sær og fisefin eller er han sær og litt ekkel? 😂

Anonymkode: 01148...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde selvsagt vasket meg på strategiske plasser og skiftet undertøy og sokker hver dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter daglig og vasker med våtservietter (eller klut og såpevann). Uansett skifte tøy. 

Mangel på dusj er ikke grunn til å bli helt gris. 

Har han hørt om hyttedusj eller? Koster et par hundrelapper på biltema. Fyll posen med vann og heng den i et tre. I nøden funker det fin fint. 

Anonymkode: a3094...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket meg med våtservietter og skiftet undertøy hver dag. Men har lave skuldre på hytta; det er utedass og alle subber rundt i stillongs. Det må være lov. Så lenge partneren din tydeligvis ikke har forpestet omgivelsene, siden du først nå oppdaget at han bare har skiftet en gang, spiller det vel ingen rolle!? 

Anonymkode: a9be3...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klutvask til kropp. Evt hverfall vasket underlivet med intimservietter, om en ikke hadde hatt tilgang til vann. 

Byttet undertøy hverdag. 

Anonymkode: a89af...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere har litt rett begge to. Klart man kan skifte undertøy hver dag selv om det er hytteferie. Samtidig så er en hytteferie stort sett alle sammen stuet sammen på liten plass, man er gjerne familie og da tenker jeg det går an å ha et litt avslappet forhold til hygiene og skifting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter undertøy hver dag og annet ved behov. Gensere byttes normalt hverdag, jeg har ikke helt gjort det i påska men nå har jeg gjort mye skittarbeid slik at jeg jeg heller har hoppa i dusjen når staking av rør er ferdig osv. Skiftet og vasket meg hver dag. Klarte det kunstsstykket å sette dusjen ut av drift to døgn, da var det andre på hytta som fikk helt hetta. Halvparten av oss 14stk på hytta så ikke problemet for vi hadde fortsatt vann, såpe og kluter slik at vi så ikke problemet med ikke kunne dusje. Nå ble faktisk dusjen reparert, dusjen lakk så hele badegulvet var vått når vi dusja før. Problemet var bare at silikonen tørket litt tregt... 

 

Anonymkode: 1977a...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine var på rideleir en uke. Ingen av de dusjet eller skiftet klær hele uka. De daua ikke av det altså. 

Anonymkode: 77297...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertøy og sokker skiftes hvertfall hver dag, sokker kanskje oftere tilogmed om man blir svett. Resterende klær skiftes når man blir svett. Også varmer man opp vann og tar seg en vask fra tid til annen. Greier man det på telttur, burde man greie det på hyttetur ;)

Anonymkode: d7b18...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene mine var på rideleir en uke. Ingen av de dusjet eller skiftet klær hele uka. De daua ikke av det altså. 

Anonymkode: 77297...e84

Nei men fytti r... Kan de ikke grunnleggende hygiene? Mine på 2 og 7 ville skiftet på seg og vasket seg uten å få beskjed. 

Skifter de ellers bare fordi du ber de det da, eller slipper de det? De dauer jo ikke... Blir muligens litt utstøtt, men dauer ikke 😂🤦‍♀️

Anonymkode: a3094...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som om mannen din har gått rett i grisemodus siden han ikke har fått dusja...😜

og det går jo ikke!

Når vi er på hytta, som hverken har vann eller strøm, vasker både jeg og mannen min oss i vaskevannsfat etter behov, ihvertfall daglig. Trenger ikke å skifte klær så ofte da. Unntatt truse selvfølgelig. 

Mannen min er flink til å vaske føttene også, der er jeg litt gris siden jeg bruker ullsokker på hytta og har en ide om at de ikke blir så fort skitne 😜

så jeg kan godt finne på å gå hele helga med samme sokker...men er der aldri så lenge som en uke. Etter 3 dager har jeg fått nok av det primitive og må tilbake til sivilisasjon.... og dusj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man er på hytta feks i en ukes tid med liten tilgang på dusj, hvor ofte bytter dere klær da? Vi har vært borte en uke og fikk dusjet en gang midt på der. 

Jeg mener at det er desto viktigere å bytte tøy ofte da for å unngå lukt og bakterier. Dvs at trusa og sokkene byttes hvertfall daglig og det innerste også noen ganger. Jeg bytter truse både morgen og kveld når jeg føler meg «skitten».

Samboer mener det er meningsløst å skifte klær når man ikke har dusjet og usnsett ikke er ren på kroppen. 

Etter vi kom hjem fra denne turen ser jeg at han har skiftet klærne en gang på hele turen. Også sokker og truse skiftet kun den dagen han dusjet. Jeg synes faktisk det er ganske kvalmt og gå med samme truse så mange dager, spesielt når han ikke vasker rompa de dagene engang.

Hvem er dere enig med her? Er jeg sær og fisefin eller er han sær og litt ekkel? 😂

Anonymkode: 01148...f79

Er det du som vasker barna nedentil morgen og kveld ? 

Man trenger ikke bytte undertøy morgen og kveld. Men en gang om dagen syns jeg. Og t skjorte to tre ganger på turen. Jeg har med aaaalt for mye på turer. Men går som regel i nesten det samme hele uken. 

Mannen min dusjer hver dag, men bruker sokkene i flere dager.  Dét skjønner ikke jeg. Æsj

Anonymkode: 6673b...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man er på hytta feks i en ukes tid med liten tilgang på dusj, hvor ofte bytter dere klær da? Vi har vært borte en uke og fikk dusjet en gang midt på der. 

Jeg mener at det er desto viktigere å bytte tøy ofte da for å unngå lukt og bakterier. Dvs at trusa og sokkene byttes hvertfall daglig og det innerste også noen ganger. Jeg bytter truse både morgen og kveld når jeg føler meg «skitten».

Samboer mener det er meningsløst å skifte klær når man ikke har dusjet og usnsett ikke er ren på kroppen. 

Etter vi kom hjem fra denne turen ser jeg at han har skiftet klærne en gang på hele turen. Også sokker og truse skiftet kun den dagen han dusjet. Jeg synes faktisk det er ganske kvalmt og gå med samme truse så mange dager, spesielt når han ikke vasker rompa de dagene engang.

Hvem er dere enig med her? Er jeg sær og fisefin eller er han sær og litt ekkel? 😂

Anonymkode: 01148...f79

Luktet han ille da? Hvilke bakterier er du redd for? De som allerede er på huden din?

Jeg skifter truse hver dag, men manglende truseskift er ikke kvalifiserende til tittelen gris. Slapp av og legg påsken bak deg.

Anonymkode: 53f38...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei men fytti r... Kan de ikke grunnleggende hygiene? Mine på 2 og 7 ville skiftet på seg og vasket seg uten å få beskjed. 

Skifter de ellers bare fordi du ber de det da, eller slipper de det? De dauer jo ikke... Blir muligens litt utstøtt, men dauer ikke 😂🤦‍♀️

Anonymkode: a3094...623

Lurer på hvem av deres unger som holder seg mest friske ? Er ikke sunt å dusje hver dag. 

Anonymkode: 6673b...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme truse i 3-4 dager altså? Da synes jeg ikke det spiller noen rolle at han bare var på hytta med familien altså, det hadde jeg ikke gjort om jeg var helt alene en gang. Ser ingen grunn til å spare på trusene, de tar ikke mye plass i vaskemaskina akkurat.

Anonymkode: 4dd0f...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mannen din trengte å få slappe av. Hvis du ikke kjente at han luktet, forstår jeg ikke angsten.

Anonymkode: 26953...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke ha spesielt sterk kroppslukt hvis du klarte å sove ved siden av ham / knulle med ham i én uke uten å merke noe 😄 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei men fytti r... Kan de ikke grunnleggende hygiene? Mine på 2 og 7 ville skiftet på seg og vasket seg uten å få beskjed. 

Skifter de ellers bare fordi du ber de det da, eller slipper de det? De dauer jo ikke... Blir muligens litt utstøtt, men dauer ikke 😂🤦‍♀️

Anonymkode: a3094...623

De dusjer og vasker seg her hjemme, men ingen hadde tid til det da de var på leir. De vasket hender og ansikt. Så neida, alle luktet hest og ingen ble utstøtt. De luktet hest, men ikke dårlig kroppslukt. Lukter barna dine etter ett par dager de da? Det er mer bekymringsfullt. 

Anonymkode: 77297...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på hvem av deres unger som holder seg mest friske ? Er ikke sunt å dusje hver dag. 

Anonymkode: 6673b...028

Mine ( som ikke dusjet på rideleir) var hjemme henholdsvis 1 og 0 dager av forrige skoleår. Og det var ikke relatert til hygiene. De dusjer ikke hver dag hjemme heller. Som du sier, så er jo ikke det bra heller. 

Anonymkode: 77297...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på hvem av deres unger som holder seg mest friske ? Er ikke sunt å dusje hver dag. 

Anonymkode: 6673b...028

Nei, men en uke på rideleir uten å skifte klær eller vaske seg er heller ikke sunt. 

Det finnes mellomting 🤦‍♀️

Anonymkode: a3094...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid morsomt å se hygiene diskusjoner på DIB hvor det florerer av ocd mødre. 

Anonymkode: 6fcc8...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vasket meg med våtservietter og skiftet undertøy hver dag. Men har lave skuldre på hytta; det er utedass og alle subber rundt i stillongs. Det må være lov. Så lenge partneren din tydeligvis ikke har forpestet omgivelsene, siden du først nå oppdaget at han bare har skiftet en gang, spiller det vel ingen rolle!? 

Anonymkode: a9be3...4c1

Altså, han luktet jo ikke godt. At han ikke hadde skiftet undertøy overrasket meg stort ja. 

Anonymkode: 01148...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...