Gå til innhold

Din beste oppskrift på waldorfsalat...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal altså lage waldorfsalat, men jeg liker det virkelig ikke selv. Så har du en oppskrift på en treffsikker waldorfsalat som vil imponere? 

Anonymkode: f2223...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal altså lage waldorfsalat, men jeg liker det virkelig ikke selv. Så har du en oppskrift på en treffsikker waldorfsalat som vil imponere? 

Anonymkode: f2223...56d

Min får alltid skryt, også av folk som sier at de egentlig ikke liker waldorfsalat. Har ingen eksakt oppskrift, men bruker hodekål, epler, druer, ananas og valnøtter. Skive kålen veldig tynt, og ha nok av de andre ingrediensene. Søte, friske epler er viktig, og mye valnøtter. Bruk ca. 50/50 pisket krem og majones, ha i litt sukker og litt sitronsaft. Viktig å ha så mye dressing at alt blir dekket, men ikke så mye at det blir overveldende. 

Anonymkode: a0c4c...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min får alltid skryt, også av folk som sier at de egentlig ikke liker waldorfsalat. Har ingen eksakt oppskrift, men bruker hodekål, epler, druer, ananas og valnøtter. Skive kålen veldig tynt, og ha nok av de andre ingrediensene. Søte, friske epler er viktig, og mye valnøtter. Bruk ca. 50/50 pisket krem og majones, ha i litt sukker og litt sitronsaft. Viktig å ha så mye dressing at alt blir dekket, men ikke så mye at det blir overveldende. 

Anonymkode: a0c4c...d07

Tusen takk. 

Fersk ananas, eller den på boks? Står boks i de oppskriftene jeg har lest. Og ferdig eller hjemmelaget majones? 

 

Anonymkode: f2223...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min får alltid skryt, også av folk som sier at de egentlig ikke liker waldorfsalat. Har ingen eksakt oppskrift, men bruker hodekål, epler, druer, ananas og valnøtter. Skive kålen veldig tynt, og ha nok av de andre ingrediensene. Søte, friske epler er viktig, og mye valnøtter. Bruk ca. 50/50 pisket krem og majones, ha i litt sukker og litt sitronsaft. Viktig å ha så mye dressing at alt blir dekket, men ikke så mye at det blir overveldende. 

Anonymkode: a0c4c...d07

Jeg elsker Waldorf men ikke med nøtter, da blir den ikke noe god. 

Anonymkode: 82901...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...