Gå til innhold

Dere som spilte et instrument da dere var barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spiller dere fortsatt? Hvis ikke når sluttet dere å spille? Hvor lenge fprtsatte dere å få undervisning?

Anonymkode: 8512e...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg spelar fortsatt, men min erfaring er at dei fleste som slutter, gjer det på slutten av ung.skule/starten på vgs.

Anonymkode: 7bc29...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller fremdeles. Jeg har ikke møtt noen som har spilt et instrument som har sluttet. Bortsett fra muligens de som spiller finurlige instrumenter i korps, som de låner og ikke kjøper seg når de slutter i korpset. 

Anonymkode: 3ef8e...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg slutta då eg gjekk på ungdomsskulen, men byrja att ti år seinare. Det er både sosialt og artig 🙂

Anonymkode: f2aa8...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet etter 3 år, lærte meg et nytt instrument på egenhånd på ungdomsskolen. Spiller dette fortsatt... 

Anonymkode: da54d...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri spilt, men kjenner jo flere andre som gjør det.

Alle de jeg kjenner sluttet å få undervisning en gang mellom slutten av barneskolen og begynnelsen av vgs, men alle spiller fremdeles og har stor glede av å kunne det. Har venner som spiller piano, saxofon, gitar og trommer ihvertfall, alle spiller for barna sine og spiller for "husbruk"

Anonymkode: 5ed8d...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spilte i ca 10 år. Mislikte det hele veien og skal ikke utsette mine barn for det samme. 

Anonymkode: 91624...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg underviser i kulturskole. Om man ser bort fra de som bare prøver seg et år eller to er det vanligste å slutte ved overgang til ungdomsskole, overgang til vgs eller ved slutten av vgs. Men har man gått så lenge tar man oftest instrumentet med seg videre i livet enten direkte med inn i forskjellige orkestre/grupper i studietiden eller så tar man det opp igjen når man har fått jobb/familie og kjenner på savnet.

Anonymkode: 19ad7...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet da jeg begynte i vgs. Spilte ikke siden men føler musikk i hodet mitt og finner ro ved å høre på noen spille piano. Gutten min er 9år og ønsker å spille gitar. 

Anonymkode: f1eb4...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å spille når jeg sluttet å ta spilletimer. Jeg hadde ingen musikalske evner, fikk det aldri når jeg spilte heller. Det konkluderte også min spillelærer, men jeg er fryktelig nyskjerrig og sta så jeg skulle lære. Jeg kan spille, men det stopper også der. Jeg har lært meg mange andre instrumenter siden, men jeg kan ikke påstå jeg kan spille noe. Jeg kan teorien på utrolig mye og har klart å lære ungene mye, de har musikalske evner og er flinke i mye. Nå på mine gale dager har jeg lært meg å reparere ulike instrumenter og syns det  utrolig gøy. Klarer å spille på de slik at jeg vet de er stemt og at alt er riktig, men spille for å spille kan jeg ikke. Ungene bare rister på hode over meg for jeg klarer å spille Ja vi elsker på nesten alle instumenter, men lager de en liten lyd så kommer jeg helt i utakt. (Noe de gjør bare for å irritere meg. Også syns de det er veldig rart at det er den eneste angen jeg klarer å spille uten noter på alt jeg prøver. )

Min eldste datter har spilt i mange år før hun plutselig sluttet. Hun er faktisk veldig flink og hvorfor hun sluttet vet hun ikke helt selv. Hun har lært seg å spille tre instrumenter siden og nå er hun bestemt på at vi skal lære oss gitar, på det er vi like elendige mener hun så vi må lære oss det sammen. Uheldigvis for min datter står gitaren vår hos mormor og hun glemmer den alltid når vi er der og jeg lar være å minne henne på den, for jeg blir skikkelig irritert når jeg prøver å spille gitar. Det har jeg ikke tolmodighet til, mulig derfor min datter mener vi skal lære oss det. 

Anonymkode: 34c21...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10år med tverfløyte i korps. Spilte aldri etter ungdomskolen. 

Maler nå, så holdt meg kreativ da 😊

Anonymkode: 596a7...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttet etter 6. klasse. Ble aldri særlig flink og har aldri spilt siden (piano).

Anonymkode: 38b13...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta etter 7 klasse, spelar 3 andre instrument no. (ikkje kjempebra nei, men vel nok til sitt bruk, og ein blir jo betre og betre etterkvart) 

Anonymkode: a49fb...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet aldri, er profesjonell musiker nå 🙂

Barna mine spiller, de får ikke lov til å slutte ved første innskytelse, det er alltid endel bøyger å forsere. 

Anonymkode: e6c44...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet vel på ungdomsskolen en dag, og hadde en lengre pause, men spiller igjen (i organisert form, sammen med andre og med profesjonell dirigent osv.) nå som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å spille kornett da jeg var 10 år, spiller fortsatt i en alder av noen-og-40. Spiller i brassband - ELSKER det!! 😄

Anonymkode: a40ba...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...