Gå til innhold

Greit å bli skuffet over dette? Føler meg utelatt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en god venninne. Dvs, nå er jeg i tvil om hvor god hun er. Hun er av typen som titt og ofte kommer innom for å be om råd eller lette på trykket. Jeg har i timesvis hørt på hennes problemer om mannen, økonomi, jobb osv. Stadig vekk låner hun klær og ting av meg, f.eks en kjole til et bryllup, sko, kantklipper eller lignende. 

Så til saken. I helgen så jeg på Facebook at hun hadde hatt fest. Alle våre nærmeste var der. De hadde kost seg med mat og drikke til langt på natt. Bilder og statusoppdateringer lå åpent. 

Jeg ble lei meg. Hvorfor ble ikke jeg invitert? Hvorfor sa hun INGENTING da vi møttes i skogen istad? Hva gjør jeg nå da? Jeg føler meg så dum!

Anonymkode: c232b...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er ikke alltid at man har plass til å invitere alle man kjenner hver gang man har fest.... men skjønner hvis du ble litt skuffet. 

 

Anonymkode: d60a5...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det helt ok å spørre henne rett ut om hvorfor ikke du også kunne bli invitert. Jeg ville skrevet til henne på chat eller ventet til hun kom innom neste gang. 

Anonymkode: 99ca1...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva mente du forresten med: "alle våre nærmeste var der?"

Anonymkode: d60a5...72b

HI her. 

Alle våre felles venner. «Gjengen» som nå og da møtes og drikker vin. Alle de var der. 

Anonymkode: c232b...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik du skriver det ville jeg blitt lei meg, men det kan jo være en god grunn? Hun har kanskje ikke plass til å invitere alle hver gang? Du har takket nei de to forrige gangene? Hun trodde du vart bortreist? 

Anonymkode: ee2ce...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt rett ut hvorfor jeg ikke ble invitert. Og jeg ville stukket innom og spurt henne ansikt til ansikt, jeg ville ikke sendt en melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du ble skuffet. Jeg hadde nok hatt litt problemer med å spørre rett ut hvorfor jeg ikke var invitert. Jeg hadde vel heller sagt noe sånt som: "Så dere hadde fest i helgen..." Og så sett hva hun hadde svart. Mulig det er feigt, men det er nå meg.

Anonymkode: 0a54f...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her. 

Nei, jeg har ikke fått meg til å spørre. Jeg vil ikke vise henne at jeg er skuffet, og da vet jeg ikke hvordan jeg skal få formulert det. Vanskelig. 

Anonymkode: c232b...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ofte kommer innom så kan du jo håpe på at hun kommer en av de nærmeste dagene, så kan du bare si noe som " hvordan var festen på lørdag, var det gøy? " 

Anonymkode: 91897...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her. 

Nei, jeg har ikke fått meg til å spørre. Jeg vil ikke vise henne at jeg er skuffet, og da vet jeg ikke hvordan jeg skal få formulert det. Vanskelig. 

Anonymkode: c232b...584

Spør rett ut. Eneste som hjelper. 😊 

Anonymkode: 7928d...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her. 

Nei, jeg har ikke fått meg til å spørre. Jeg vil ikke vise henne at jeg er skuffet, og da vet jeg ikke hvordan jeg skal få formulert det. Vanskelig. 

Anonymkode: c232b...584

HVORFOR er det så farlig å vise at man er skuffet egentlig? At du tenkte dere var nære venner og at det var naturlig at hun ville invitert deg også på denne festen er vel ikke noe farlig å si. Enig med resten. Spør rett ut.. alt annet skaper bare mer stress for deg selv...

 

Anonymkode: 5e040...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her. 

Nei, jeg har ikke fått meg til å spørre. Jeg vil ikke vise henne at jeg er skuffet, og da vet jeg ikke hvordan jeg skal få formulert det. Vanskelig. 

Anonymkode: c232b...584

Jeg synes det er bra om hun ser at du er skuffet.

Anonymkode: 9e7a2...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgeleg er du skuffa!!! Det hadde eg og vore, såpass skuffa at eg hadde blitt ganske passivagressiv og utriveleg neste gong eg trefte henne, fordi eg ikkje hadde greidd å la vere, men er for feig til å ta det direkte. 

Kvifor vil du ikkje vise henne at du er skuffa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt veldig skuffet. Dette var lite hyggelig og jeg tolker det som om hun ikke verdsetter deres vennskap like høyt som du gjør. Jeg ville spurt henne og forklart at du er skuffet. Ville holdt litt avstand og satset på andre venner. Stor klem til deg fra ei som også har kjent på følelsen av å være restvenn.

Anonymkode: 47502...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også ha spurt, da får du det opp. Hvis ikke vil dette gnage på deg videre, Hi.

Jeg har opplevd det samme av to ulike venninner, ulike steder. Jeg har spurt og da har de til slutt mer eller mindre innrømmet at jeg var så god å ha til å hjelpe dem med alle problemene sine, at det ikke var noen de kunne fortelle alt grums til... og når de så skulle ha det artig ville de ikke bli minnet på problemene sine, dvs. at jeg visste alt dette om dem. Tidligere hadde vi mye moro sammen, men etterhvert som de betrodde meg alle sine problemer ble jeg tydeligvis kun god nok som søppelbøtte og psykolog. Ikke venner av meg lenger. Mye bedre å finne ut slikt.

Anonymkode: 58a26...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

HVORFOR er det så farlig å vise at man er skuffet egentlig? At du tenkte dere var nære venner og at det var naturlig at hun ville invitert deg også på denne festen er vel ikke noe farlig å si. Enig med resten. Spør rett ut.. alt annet skaper bare mer stress for deg selv...

 

Anonymkode: 5e040...63d

Enig. Det er lov å være skuffet og lei seg, men ikke forvent sympati videre i denne tråden hvis du ikke spør.

Anonymkode: ec6e0...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg vondt av deg. 

Unytter hun deg jo ..... Jeg lurer på hvorfor du ikke ble bedt. :(

Send henne en snapp eller mld «du? Jeg har tenkt på en ting.. Hvorfor ble jeg ikke invitert til deg på påskeaften😔 😢» 

Hu burde blitt flau over å få det spm. Og hun forventer det kanskje ikke heller... 

 

klem til deg ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt skuffelsen min åpent ut på nett, så kunne hun følt på det og vennene deres sett det.

Du sier det ligger mange statusoppdateringer ute på nett, så kommenter dem. Lik og skriv noe sånt som "Åh, dette så koselig ut, skulle gjerne vært der."

Anonymkode: 623b1...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...