Gå til innhold

Barnebursdag uten matservering?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har hatt den lille og billigste bursdagspakken på Leos lekeland? Der serveres det kun popcorn, saft og is. Altså ikke mat. Blir det dumt? Skrives det i såfall på invitasjonene da at det ikke er matservering?

Anonymkode: 10189...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det må du opplyse om. Men jeg synes det høres ok ut så lenge folk er klar over det og kan få i barnet mat før bursdagen. Vet ikke hva leos lekeland er men det hørtes ok ut det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt bursdag på Leos og opplevd at all mat (pølser) egentlig bare gikk i søpla. Ingen var interessert i å spise, bare leke. Så jeg ser ikke noe galt i å droppe matservering. Men har du tenkt å ha kake? Kake eller muffins forventer nok ungene, hvis ikke ville jeg skrevet på invitasjonen at det ikke ble noe mat så ungene fikk spist før de kom i selskapet. 

Anonymkode: d5ac4...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg høres helt fint ut! Har ofte tenkt at det serveres ALT for mye mat/drikke/kake/godteri i barnebursdager. Man bruker jo hele feiringen på å spise.

Barna vil jo leke, så litt drikke,is og popkorn er mer enn nok. 

Men ville informert om det innbydelsen slik at de spiser hjemme først 😊🎈

Anonymkode: e9c74...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt supert ut. Kanskje du kan ta med en langpannekake (hvis det er lov)? Men det er ikke nødvendig så lenge det kommer frem av innbydelsen hva som blir servert. 

Barna vil bare leke de. 

Anonymkode: ed7e4...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du MÅ skrive det i invitasjonen, det er vanlig å sende barna sulten i bursdager. Vi har gjort noe liknende en gang og da skrev vi: "... det blir servert popcorn, kake og brus". På den måten ser folk at det ikke blir servert annen mat.

Anonymkode: d551b...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er helt ok. Syns egentlig den måten i barnebursdag er bortkastet da det er liten tid, de vil helst leke og de vil helst spise kaker. Men, opplys om det, slik at de har spist på forhånd.

Anonymkode: c7246...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hadde ikke hatt tid til å spise, så der hadde det vært bortkastet. I lekeland vil de leke, sist vi var der måtte vi "tvinge" dem til å sitte sammen med oss å spise etter 3 timer. De hadde det så gøy.

Kjør på uten mat, men ta med en kake. Popkorn og saft er supert

Anonymkode: 2c74e...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt synd om ungene bare får kaker og søtsaker i en bursdag, men det er ikke noe jeg blir sur for selv om jeg ville gjort det annerledes. Bare det står i invitasjonen slok at vi ikke sender sultne barn går det bra.

Anonymkode: 10599...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det første barna spør om, når skal vi spise og hva skal vi spise!!!!! Er uansitt om det er bowlingbursdag, lekebursdag eller hjemmebursdag. Ofte er bursdagen og så tidlig at de gjerne ikke har spist hjemme først heller.

så om det er det du skal, SKRIV det stort på innbydelsen. Kan fort vær foreldre bare biter seg merke i plass og klokkeslett... 

var en far her som valgte uten mat, blei stor ståhei , og endte med at de bestilte med mat

Anonymkode: b3212...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen her som har hatt den lille og billigste bursdagspakken på Leos lekeland? Der serveres det kun popcorn, saft og is. Altså ikke mat. Blir det dumt? Skrives det i såfall på invitasjonene da at det ikke er matservering?

Anonymkode: 10189...9be

Jeg synes det er helt greit så lenge det står i innbydelsen. Ellers er det jo mulig å bestille en pølse til hver i tillegg for 15 kr per stykk.

Anonymkode: caabe...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er litt synd om ungene bare får kaker og søtsaker i en bursdag, men det er ikke noe jeg blir sur for selv om jeg ville gjort det annerledes. Bare det står i invitasjonen slok at vi ikke sender sultne barn går det bra.

Anonymkode: 10599...fea

Hvorfor er det synd, egentlig? Det er snakk om hva, max to timer, et selskap varer? Ungene klarer seg fint uten skikkelig mat den stunden, altså. 

Anonymkode: ed7e4...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det synd, egentlig? Det er snakk om hva, max to timer, et selskap varer? Ungene klarer seg fint uten skikkelig mat den stunden, altså. 

Anonymkode: ed7e4...fc0

Jeg synes det er litt synd å lære ungene at i selakap e det viktigere med søtsaker enn med mat. Jeg vil heller at de skal forbinde selskap, fest og kos med noe middagsliknende enn bare med kaker, men som sskt er det ikke viktig. Bare jeg vet at de må spise før de drar går det helt fint.

Anonymkode: 10599...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i nærområdet ville det nok blitt lit rart uten mat, ungene forventer jo kake og mat i selskap. Men hvis det skrives i innbydelsen så vet de jo hva de går til. 

Anonymkode: db598...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt greit. Av min erfaring har ikke barna tid til å spise på sånne steder uansett. 

Anonymkode: 96143...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...