Gå til innhold

Dere med bare store barn/ungdommer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen gang stunder hvor dere savner babytiden eller småbarnstiden? Jeg har nemlig ikke det og lurer på om jeg er litt uvanlig her. Da barna var små hadde vi massevis av koselige og fine stunder, men jeg gledet meg alltid til de skulle bli litt større. Da så alle at jeg måtte nyte tiden fordi jeg kom til å savne den, men det gjør jeg altså ikke. Tvert imot, jeg storkoser meg med store barn og tenåringer i hus.

Anonymkode: 3a32c...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savner det iblant, men da er det mest minner av barna. Da de var bayer og sov på meg, da de var små barn og ble så lett glade, og den herlige gleden de hadde da. Men jeg vil overhodet ikke ha flere barn. 

Anonymkode: d35be...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner det. Ikke fordi jeg er så glad i småbarnslivet, men fordi det var mye mer tid da! Nå er alt en kamp om å rekke klokka til enhver tid og det sliter meg ut 

Anonymkode: daeb1...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje store barn, men er på ferie hos familie med store barn. Eg har med ei lita ei på 10 mnd. Ho går rundt frå fang til fang. Alle dei med store barn er enige om at det er fantastisk med små barn, men berre på lån. Det var herlig så lenge det varte. Men no er det nye tider for dei, og då er det flott å ha ei på lån kun i feriene, som dei kan levere tilbake viss ho begynner å grine eller når dei blir lei! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg elsker å ha barn og har derfor ordnet meg så jeg har småbarn/skolebarn i ca 35 år 🙈 

Når yngste blir tenåring er jeg godt over 50 år og kommer kanskje til å føle det er godt å slippe småbarn da. 

Men enn så lenge elsker jeg småbarnstiden. 

Anonymkode: 934f3...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg savner det. Ikke fordi jeg er så glad i småbarnslivet, men fordi det var mye mer tid da! Nå er alt en kamp om å rekke klokka til enhver tid og det sliter meg ut 

Anonymkode: daeb1...eff

Her er det tvert imot. Ungdommene tar buss der de skal, det er bare en som må kjøres litt, men ikke mye. Før måtte alt planlegges og det måtte skaffes barnevakt om begge to skulle noe. Nå er det så utrolig mye friere! Jeg kan trene omtrent når jeg vil, mannen og jeg kan gå tur med hunden sammen, vi kan spontant stikke på kino osv, og så er det så mye mer gøye ting å snakke om å finne på sammen med barna. Hvis de vil da 😂

HI

Anonymkode: 3a32c...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det tvert imot. Ungdommene tar buss der de skal, det er bare en som må kjøres litt, men ikke mye. Før måtte alt planlegges og det måtte skaffes barnevakt om begge to skulle noe. Nå er det så utrolig mye friere! Jeg kan trene omtrent når jeg vil, mannen og jeg kan gå tur med hunden sammen, vi kan spontant stikke på kino osv, og så er det så mye mer gøye ting å snakke om å finne på sammen med barna. Hvis de vil da 😂

HI

Anonymkode: 3a32c...8ec

Jada det begynner å hjelpe på. Jeg har to store og en snart skoleunge, og de to eldste ordner seg til treninger, men kamper og cuper må vi organisere, og dugnader og ymse. 

Anonymkode: daeb1...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er deilig at de er store.og er veldig glad for at jeg koste meg ekstra med de da de var små.De hadde ofte fri fra bhg og vi prøvde og legge opp hverdagen så de ikke fikk lange dager.Når jeg ser barna i bhg i dag som aldri har fri(foreldre har fri selv),og de blir sendt rundt til slekt og venner så mor og far kan dra på x antall kjæreste turer i løpet av året.Ungene sitter igjen med tomt blikk og lurer på hvem de skal være med hjem i dag.sporet litt av saken der,men kjenner veldig på at jeg er glad for mine valg om å prioritere barna i den korte perioden det varer.Så kan vi være kjærester og nyt hverandre nå💕

Anonymkode: 1d046...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tenåringen setter i gang og får raserianfall skulle jeg ønske hun var 7-8 år igjen, men aldri baby. Er lykkelig for at den tiden er over!

Anonymkode: cd57c...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Det hender jeg tenker tilbake på den koselige tiden da barna var små, og i slike øyeblikk idylliserer jeg veldig.

Men når jeg tenker helt realistisk på det, så synes jeg livet med store barn er helt fantastisk. Jeg kan regne med å få sove natten igjennom som hovedregel. Jeg er ferdig med bleieskift. Blir noen kvalme og må kaste opp, rekker de fram til do for egen maskin. Det går an å snakke fornuft med dem, og de har en helt annen forståelse for konsekvenser enn da de var bittesmå. For eksempel er det ingen av dem som vil finne på å kaste seg ut i en delvis islagt grøft som er full av sølevann, bare fordi. Dette betyr jo at jeg kan ta øynene fra dem, slippe dem ut og av gårde på egen hånd og få tid for meg selv igjen.

I tillegg synes jeg det er helt fantastisk å slippe å være den som alltid sitter ytterst på stolen på jobb når klokka nærmer seg stengetid i barnehagen og SFO. Det er deilig å slippe å hive seg opp og avgårde med det samme klokka slår, fordi jeg må hente både her og der, og alt stenger et kvarter etter at jeg er ferdig på jobb, og det er 13 km å kjøre til barnehagen og hvis det er glatt eller litt mer trafikk enn vanlig så rekker jeg det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superdolly skrev:

Både og. Det hender jeg tenker tilbake på den koselige tiden da barna var små, og i slike øyeblikk idylliserer jeg veldig.

Men når jeg tenker helt realistisk på det, så synes jeg livet med store barn er helt fantastisk. Jeg kan regne med å få sove natten igjennom som hovedregel. Jeg er ferdig med bleieskift. Blir noen kvalme og må kaste opp, rekker de fram til do for egen maskin. Det går an å snakke fornuft med dem, og de har en helt annen forståelse for konsekvenser enn da de var bittesmå. For eksempel er det ingen av dem som vil finne på å kaste seg ut i en delvis islagt grøft som er full av sølevann, bare fordi. Dette betyr jo at jeg kan ta øynene fra dem, slippe dem ut og av gårde på egen hånd og få tid for meg selv igjen.

I tillegg synes jeg det er helt fantastisk å slippe å være den som alltid sitter ytterst på stolen på jobb når klokka nærmer seg stengetid i barnehagen og SFO. Det er deilig å slippe å hive seg opp og avgårde med det samme klokka slår, fordi jeg må hente både her og der, og alt stenger et kvarter etter at jeg er ferdig på jobb, og det er 13 km å kjøre til barnehagen og hvis det er glatt eller litt mer trafikk enn vanlig så rekker jeg det ikke. 

Du setter veldig godt ord på hvordan jeg føler det 😂 

I tillegg kan de gå på toalettet selv, man må ikke ha dem med seg bare fordi man må på butikken og kjøpe melken det ble tomt for, en trenger ikke megle mellom illskrikende barn som begge mener at de har rett, eller være redd for trassanfall i offentlig. Osv.

HI

Anonymkode: 3a32c...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dere noen gang stunder hvor dere savner babytiden eller småbarnstiden? Jeg har nemlig ikke det og lurer på om jeg er litt uvanlig her. Da barna var små hadde vi massevis av koselige og fine stunder, men jeg gledet meg alltid til de skulle bli litt større. Da så alle at jeg måtte nyte tiden fordi jeg kom til å savne den, men det gjør jeg altså ikke. Tvert imot, jeg storkoser meg med store barn og tenåringer i hus.

Anonymkode: 3a32c...8ec

Savner det heller ikke. Når jeg ser på bildene fra den tida, blir jeg glad og rørt og varm om hjertet, og minnes den med glede, men SAVN er ikke til stede. Og når jeg «låner» en liten slektning på 2 år, er jeg i lykkerus, og duller og diller med ham. Men jeg føler ingen sorg ved at mine har passert dette stadiet. Trives med at de klarer mer og mer alene.

Anonymkode: 53131...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er deilig at de er store.og er veldig glad for at jeg koste meg ekstra med de da de var små.De hadde ofte fri fra bhg og vi prøvde og legge opp hverdagen så de ikke fikk lange dager.Når jeg ser barna i bhg i dag som aldri har fri(foreldre har fri selv),og de blir sendt rundt til slekt og venner så mor og far kan dra på x antall kjæreste turer i løpet av året.Ungene sitter igjen med tomt blikk og lurer på hvem de skal være med hjem i dag.sporet litt av saken der,men kjenner veldig på at jeg er glad for mine valg om å prioritere barna i den korte perioden det varer.Så kan vi være kjærester og nyt hverandre nå💕

Anonymkode: 1d046...0ea

Så flott at du fikk fortalt hvilken god mor du var, sammenlignet med alle disse dårlige mødrene du omgir deg med i hopetall! 🌹🌹🌹 Blomst og kudos til deg, og takk for at du ga denne tråden en ny og helt irrelevant dimensjon som ingen hadde spurt etter! 

Anonymkode: 53131...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner det ikke. Ikke i det hele tatt faktisk. Jeg er relativt flink til å leve her og nå, og være fornøyd med det livet byr på akkurat nå. Da de var små nøt jeg varme kropper, mange klemmer, og benyttet muligheten til å bake rundtstykker kl 06 den helgedagen det var min tur å stå opp tidig. Nå nyter jeg at jeg ikke trenger å stå opp tidlig, og at jeg kan gå på kino med mannen uten å bekymre meg for hvordan  det går med de mindre menneskene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner det ikke nei. Absolutt ikke. Jeg nyter å ha store barn. Nå ønsker jeg meg ikke fremover i tid. Her og nå er veldig bra. 

Anonymkode: f3dd5...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...