Gå til innhold

Når går barna deres ut for å leke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her er to av nabobarna ute senest kl.9 hver helg. Da er det på’n med hoing og skriking. Samt foreldre som roper på dem osv.

Elsker å våkne til skriking hver søndag morgen 😒

Mine barn er sjeldent ute før 11.30 og det er også de andre barna i gatene her

Anonymkode: fde18...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter 11.! Bor i borettslag, og på lørdager skal det være stille frem til ti, på søndager frem til 11 (gjelder vanlig lyd, motorsag, gressklipper osv er ikke greit på søndager, og borettslaget er heldigvis nøye med å følge det opp).

Det er godt å ha noen dager hvor det er fredelig. Vet at nabofruen som er sykepleier på 20. året også setter pris på det da hun jobber mye nattevakter.

Vi kan gjerne være ute før 11 i helgene, men da er det rolig frokost på terrassen med stemmer som er veldig dempet. Godt for alle rundt, godt for oss også. Det er mye lyd og bråk alle andre dager.

Anonymkode: b50e2...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine går ut mellom 11 og 12 fordi de liker å ta det med ro om morgenen når de har fri. Men da de var mindre og stod opp kl 6 syntes jeg det var lenge nok å vente til 9, det var jo langt på dag da. 😛 Det var ikke noe skriking da, og jeg var med dem ut og passet på.

Anonymkode: 4a5ce...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierende, ofte fra ca 9. I dag er de fortsatt i pysjen nå kl 11.30.

Men lydnivået er ganske beskjedent. 

Anonymkode: 2360e...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter frokost, rundt 10-11. Men det får ikke lov å bråke, snakker til de om de hyler og roper. Utpå ettermiddagen tillater vi litt mer men aldri skrik for å skrike. 

Anonymkode: d6b48...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt område er barna sjeldent ute før i 11 tiden, inkl. mitt eget barn. 

Anonymkode: 83d45...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 8-11. Bor i et tettbygd nabolag. Men er vi tidlig ute, er det rolige stemmer og pusling i sandkasse, så frø, huske o.l. 

Ungen får ikke lov å bråke (sparke ball, trampoline, traktor o.l.) ute før kl 10-11 i helger. Hyling og skriking er ikke greit uansett når på dagen, går an å leke og ha det gøy uten skrik og skrål.

Anonymkode: fbb3b...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tidligste her omkring er vel rundt 10. Men til vanlig er ikke unger i gata ute før i 12-tiden. Det er som regel noen ute fra 9-10, men da er det kanskje foreldre med små barn som ikke hoier og roper. 

Men hadde jeg hatt hage ungene kunne leke i så hadde jeg sendt de ut fra 8-9 altså, men med streng beskjed om å ikke hyle og skrike. 

Anonymkode: fb4fd...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da de var små og våknet før fuglene fiser, kunne vi gå ut i 8-tiden, men da var jeg jo sammen med dem og passet på at det ikke ble for mye lyd. Nå som de er store er det ikke uvanlig med frokost i 10.30-tiden og så mye somlingfør dusj ol. og ev. ut i 12-tiden.

Anonymkode: 6a6f7...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sover ofte til kl 10 i helger og ferier og de liker å ta det med ro. Så de er sjelden ute før kl 12. Det samme gjelder de fleste ungene i vårt område. Stille og rolig her om formiddagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var de ute ca 8. Vi fikk satt opp trampominen i går så da var til og med tenåringen ivrig på å få seg en morgenøkt før hun skulle treffe venner klokka 10.

Anonymkode: f5ded...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kl.9 er greit da jeg har barn som står opp kl.6. Bor man i nabolag så må man regne med at barn er ute.  Men selvsagt trenger man ikke hyle/skrike så tidlig.

Anonymkode: 29365...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I dag var de ute ca 8. Vi fikk satt opp trampominen i går så da var til og med tenåringen ivrig på å få seg en morgenøkt før hun skulle treffe venner klokka 10.

Anonymkode: f5ded...881

De fikk hoppe på trampoline klokka åtte på første påskedag? Da har dere god avstand til naboene, regner jeg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

De fikk hoppe på trampoline klokka åtte på første påskedag? Da har dere god avstand til naboene, regner jeg med. 

Ja, det har vi. Tomta er på ca 100 mål så  skal litt til at vi forstyrrer andre enn mine foreldre, og de er tidligere oppe.

Det forundrer meg stadig at folk heller vil være våkne om kvelden når det er mørkt enn om morgenen når sola skinner som i dag.

Anonymkode: f5ded...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det har vi. Tomta er på ca 100 mål så  skal litt til at vi forstyrrer andre enn mine foreldre, og de er tidligere oppe.

Det forundrer meg stadig at folk heller vil være våkne om kvelden når det er mørkt enn om morgenen når sola skinner som i dag.

Anonymkode: f5ded...881

Her regner det, men ja.

Vi var oppe, vi, men har forståelse for at ikke alle liker å starte dagen med støy. Tøyler derfor ungene om morgenen på samme måte som naboene i en annen livssituasjon tar det piano om kveldene når vi legger oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine på 9 og 11 er ute tidlig. De kam fint gå ut å spille fotball fra kl 9.30

Anonymkode: 63017...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/21/2019 at 10:20 AM, Anonym bruker said:

Her er to av nabobarna ute senest kl.9 hver helg. Da er det på’n med hoing og skriking. Samt foreldre som roper på dem osv.

Elsker å våkne til skriking hver søndag morgen 😒

Mine barn er sjeldent ute før 11.30 og det er også de andre barna i gatene her

Anonymkode: fde18...ac5

sånn er det, må tåle lyd når man bor nær folk

Anonymkode: 15154...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vel at etter klokka 9 må man faktisk tåle litt lyd hvis man har bosatt seg så nærme folk. Nå er min enebarn og fortsatt liten så hun er ikke ute alene og bråker enda, men jeg tror ikke jeg kommer til å holde henne inne til kl 11, altså. Selvfølgelig kan man lære dem å ikke rope så høyt, men barn kan fort bli ivrige og  glemme seg bort når de er inni leken. 

Sitter unger inne er det feil, og er de ute er det jammen meg feil det også... 

Anonymkode: feefc...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...